Σύνδεση

BMW

Η ηλεκτρική BMW i4 Μ50 δεν εντυπωσιάζει μόνο με τις επιδόσεις της

Η i4 είναι η πρώτη ηλεκτρική λιμουζίνα της BMW και αν το σχήμα της σας φαίνεται οικείο είναι γιατί η βάση της είναι η 4 Gran Coupe με ορισμένες αισθητικές αλλαγές που τονίζουν το ηλεκτρικό της υπόβαθρο.

Είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις την πισωκίνητη eDrive40 των 340 ίππων και την τετρακίνητη Μ50, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και τη συνδυαστική απόδοση των 540 ίππων. Τιμή αντίστοιχη με αυτή των κορυφαίων εκδόσεων των εμβληματικών Μ3 και M4, επιλογή βέβαια κάθε άλλο παρά τυχαία μιας και είναι το πρώτο EV των Βαυαρών με το σήμα της M GmbH.

Το οποίο και δικαιολογεί απόλυτα. Με τις επιδόσεις της αλλά και με τα δυναμικά της χαρακτηριστικά. Όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας την για λίγο στην Αττική η επιτάχυνσή της τόσο από στάση (0-100 σε λιγότερα από 4,0 δεύτερα) όσο και εν κινήσει και παρά τα 2.300 κιλά της είναι καταιγιστική. Τόσο που τείνει στην υπερβολή…

Αν όμως ήθελε κανείς να σημειώσει ένα στοιχείο που ξεχωρίζει -η επιτάχυνση που σε κολλά στο κάθισμα είναι στοιχείο που χαρακτηρίζει όλα τα γρήγορα EVs- είναι το στήσιμό της και ο τρόπος που η ανάρτηση με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ απορροφά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και ελέγχει τις κινήσεις του αμαξώματος.

Προσθέστε σε αυτά και την πολύ καλή αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και τα εξαιρετικά φρένα και θα έχετε μια πλήρη εικόνα της νέας και ενδιαφέρουσας εποχής των μοντέλων Μ που ανατέλλει.

Ταυτόχρονα η i4 M50 που ξεκινά από τις 69.750 ευρώ -η τιμή της σε σχέση με τις Μ3 και Μ4 είναι… ευκαιρία, μιας και τα συμβατικά μοντέλα κοστίζουν σχεδόν τα διπλάσια- αποδεικνύει πως η παράδοση και η εμπειρία ενός παραδοσιακού κατασκευαστή θα παίζει το ρόλο της και στην ηλεκτρική εποχή.

Η i4 -η eDrive40 ξεκινά από τις 54.850 ευρώ και θα επιδοτείται πιθανότατα με 8.000 ευρώ από τη δεύτερη φάση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» όταν αυτό ενεργοποιηθεί- θα βρει απέναντί της κατά κύριο λόγο το Tesla Model 3. Και ναι σε σχέση με αυτό είναι πιο ολοκληρωμένη, μιας και έχει να επιδείξει πολλά περισσότερα από ένα «ξερό» 0-100.

Τι λέει η BMW για την i4

Η i4 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας BMW που δίνει έμφαση από την αρχή στις δυναμικές επιδόσεις. Δυο εκδόσεις του μοντέλου διατίθενται, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης BMW M με σύστημα κίνησης μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Η BMW i4 M50 (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 24-19 kWh/100 km κατά το πρότυπο WLTP) ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH, χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα και έναν ακόμα πίσω προσφέροντας συνολική ισχύ συστήματος 400 kW/ 544 PS, ενώ η αυτονομία του φτάνει τα 510 km στον κύκλο WLTP.

Η BMW i4 eDrive40 (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 20-16 kWh/100 km) συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα 250 kW/ 340 hp με κλασική πίσω κίνηση. Η μέγιστη αυτονομία του σύμφωνα με το πρότυπο WLTP είναι 590 km.

Η εξέλιξη της i4 βασίστηκε από την αρχή σε μία ευέλικτη αρχιτεκτονική οχήματος, με στόχο ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Οι συμπαγείς μονάδες κίνησης έχουν ένα ελαστικό σαϊλεντμπλόκ έδρασης στα αντίστοιχα υποπλαίσια άξονα.

Η εξαιρετικά λεπτή μπαταρία υψηλής τάσης έχει ύψος στοιχείων μόλις 110 mm, είναι τοποθετημένη χαμηλά στο πάτωμα του οχήματος και έχει σταθερή σύνδεση με ένα αλουμινένιο πάνελ και το υποπλαίσιο του εμπρός άξονα. Με κέντρο βάρους έως 53 mm χαμηλότερο από αυτό της BMW Σειράς 3 Sedan, ομοιόμορφη κατανομή βάρους, ένα στρεπτικά άκαμπτο και ελαφρύ αμάξωμα, άριστη αεροδυναμική (Cd: 0.24).

Η στάνταρ τεχνολογία πλαισίου της BMW i4 περιλαμβάνει εμπρός άξονα δύο συνδέσμων με γόνατα ελατηρίων και πίσω άξονα πέντε συνδέσμων με ειδική ρύθμιση, αμορτισέρ που ρυθμίζουν συνεχώς την απόσβεσή τους ανάλογα με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers), ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης Servotronic, ένα ολοκληρωμένο σύστημα πέδησης και πίσω αερανάρτηση. Το εξαιρετικά γρήγορο και ακριβές σύστημα τοποθετείται στάνταρ στην BMW i4 ενώ συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης για πρώτη φορά.

Η BMW i4 M50 εφοδιάζεται επίσης με προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με ειδική ρύθμιση, σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, φρένα M Sport και (προαιρετικά) ζάντες αλουμινίου M έως 20” με ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων εμπρός/πίσω.

Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive στην BMW i4 περιλαμβάνει συστήματα κίνησης που συνδυάζουν τον ηλεκτροκινητήρα, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο σε μια μονάδα. Η φιλοσοφία του συστήματος ηλεκτροκίνησης προσφέρει ενεργειακή πυκνότητα έως 2,14 kW/kg και έναν εξαιρετικά υψηλό συντελεστή απόδοσης.

Οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν σύμφωνα με την αρχή ενός σύγχρονου μοτέρ με ρεύμα διέγερσης. Η διέγερση του ρότορα στους κινητήρες της i4 δεν επάγεται από σταθερούς μόνιμους μαγνήτες, αλλά μέσω ρεύματος σε πηνίο που ελέγχεται με απόλυτη ακρίβεια.

Αν ο οδηγός απαιτήσει υψηλή ισχύ για περισσότερο από 10 δευτερόλεπτα, η i4 M50 ενεργοποιεί το πρόγραμμα Sport Boost, που απελευθερώνει τη μέγιστη ισχύ αλλά και ροπή των 795 Nm του συστήματος κίνησης. Αυτό επιτρέπει στην έκδοση BMW M να επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 3,9 δευτ. Το σύστημα κίνησης της BMW i4 eDrive40 αποδίδει μέγιστη ροπή 430 Nm, για επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,7 δευτερόλεπτα.

Η σπορ οδηγική εμπειρία συνοδεύεται από έναν αποκλειστικό ήχο που προσαρμόζεται στις εντολές του γκαζιού. Η BMW i4 M50 συνοδεύεται από ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό ακουστικό soundtrack. Επιπλέον, το BMW IconicSounds Electric επιτρέπει την ενσωμάτωση νέων εκδόσεων ήχου που δημιουργούνται στο πλαίσιο της συνεργασίας με τον συνθέτη κινηματογραφικής μουσικής Hans Zimmer.

Μπαταρία υψηλής τάσης

Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive περιλαμβάνει επίσης μία μπαταρία υψηλής τάσης. Η ενεργειακή πυκνότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου είναι περίπου 20% υψηλότερη από την αντίστοιχη της μπαταρίας που χρησιμοποιείται στο τρέχον BMW i3. Το συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας υψηλής τάσης είναι 83,9 kWh (καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο: 80,7 kWh).

Ένα ολοκληρωμένο σύστημα θέρμανσης και ψύξης για το εσωτερικό, την μπαταρία υψηλής τάσης και το σύστημα κίνησης -που λειτουργεί μέσω μιας αποδοτικής αντλίας θερμότητας- διατίθεται στάνταρ στην BMW i4. Η προληπτική θερμική διαχείριση επιτρέπει τη βελτιστοποίηση της θερμοκρασίας λειτουργίας πριν από μία στάση σε σταθμό ταχείας φόρτισης, προετοιμάζοντας το δρόμο για γρήγορη και αποδοτική φόρτιση.

Η μονάδα Combined Charging Unit (CCU) της BMW i4 έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει εξαιρετικά ευέλικτη φόρτιση της μπαταρίας. Η φόρτιση DC είναι εφικτή με ισχύ έως και 200 kW. Για παράδειγμα, σε ένα ταξίδι μικρής/ μεσαίας απόστασης, χρησιμοποιώντας ένα σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος, η αυτονομία του αυτοκινήτου μπορεί να αυξηθεί κατά 164 km (BMW i4 eDrive40) και 140 km (BMW i4 M50) μέσα σε 10 λεπτά από στάθμη φόρτισης 10%.

Τα μοντέλα BMW i4 στην Ευρώπη συνοδεύονται από BMW Charging Card, έναν ευέλικτο ταχυφορτιστή (Flexible Fast Charger) για φόρτιση έως 11 kW και ένα καλώδιο φόρτισης mode 3.

Δυναμική σχεδίαση

Οι επιμηκυμένες αναλογίες και οι καθαρές φόρμες στη σχεδίαση του αμαξώματος στέλνουν ένα δυναμικό μήνυμα, ενώ οι πινελιές σε BMW i Blue στην σχεδόν κλειστή μάσκα νεφρών, η τεχνολογία της μπαταρίας που βρίσκεται στο πάτωμα του αυτοκινήτου και τα σπορ στοιχεία του διαχύτη υπογραμμίζουν την αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Η BMW i4 eDrive40 σε έκδοση M Sport και η BMW i4 M50 υιοθετούν τα δικά τους σχεδιαστικά στοιχεία που υπογραμμίζουν τον σπορ χαρακτήρα τους.

Στο εσωτερικό, κυρίαρχο στοιχείο είναι ένα οδηγοκεντρικό cockpit ενώ είναι διάχυτη η αίσθηση πολυτέλειας. Ηχομονωτικά κρύσταλλα και λειτουργίες pre-heating και pre-conditioning διατίθενται στάνταρ, όπως και τα σπορ καθίσματα και ένα σπορ τιμόνι. Ο επιλογέας μετάδοσης, το BMW Controller και τα πλήκτρα λειτουργιών είναι τοποθετημένα σε ένα πάνελ στην ιδιαίτερα μοντέρνα κεντρική κονσόλα. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 470 λίτρα.

Η νέα γενιά του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου/ λειτουργίας iDrive που τοποθετείται για πρώτη φορά στην BMW i4 επεκτείνει την αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και οχήματος σε φυσικό διάλογο. Βασίζεται στο νέο BMW Operating System 8 και έχει σχεδιαστεί με ξεκάθαρη έμφαση στη λειτουργικότητα οθόνης αφής του BMW Curved Display και στη λεκτική επικοινωνία με τον εκτενώς αναβαθμισμένο ψηφιακό βοηθό – BMW Intelligent Personal Assistant.

Σε αυτό το πλήρως ψηφιακό BMW Curved Display, το τμήμα της οθόνης ενδείξεων (12,3 ίντσες) και η οθόνη ελέγχου (14,9 ίντσες) συγχωνεύονται σε μια μονάδα πίσω από ένα κρύσταλλο κεκλιμένο προς τον οδηγό. Το ψηφιακό Intelligent Personal Assistant έχει αποκτήσει πρόσθετες ικανότητες και χρησιμοποιεί νέα γραφικά για να επικοινωνεί με τους επιβάτες.

Περίπου 40 λειτουργίες υποστήριξης προσφέρονται στάνταρ ή προαιρετικά για ασφαλή και άνετη οδήγηση και διαδικασία στάθμευσης. Ξεχωρίζουν το Active Cruise Control με αυτόματο Speed Limit Assist, η παρακολούθηση διαδρομής, η λειτουργία ανίχνευσης φωτεινού σηματοδότη (διατίθεται στη Γερμανία), και τα Steering και Lane Control Assistant.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Hyundai i10 1.0 Ν-Line: Ελιξήριο νεότητας και οδηγικής ευχαρίστησης

Featured

Θα υπάρξει και έκδοση κουπέ της Alfa Romeo Tonale;

Alfa Romeo

Δοκιμή: Citroën ë-C4 C-Cross

Citroen

Αυτό θα είναι το νέο Toyota C-HR

Featured

Hyundai i20 N







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup