Σύνδεση

BMW

Η ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ 5ΑΡΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ (ΚΑΙ) ΤΡΙΚΥΛΙΝΔΡΗ

Σοκ; Ή απλά λογική εξέλιξη; Όπως και να έχει η καινούργια γενιά της BMW 5 που αναμένεται σε λιγότερα από τρία χρόνια (καλοκαίρι του 2016) θα έχει και μια τρικύλινδρη έκδοση. Ναι, δεν υπάρχει λάθος: τρικύλινδρος diesel, με 150 ίππους και μέση κατανάλωση 3,9 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα. Όσο για τα κυβικά του είναι άγνωστα προς το παρόν, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα είναι πάνω από 2.000. Μπορεί και 1.500, με βάση το θερμοδυναμικά βέλτιστο ή κάτι ενδιάμεσο.

Εκτός όμως από τον πρώτο τρικύλινδρο στη μεγάλη κατηγορία η νέα 5άρα θα έχει και ένα άλλο χαρακτηριστικό: θα είναι το πρώτο μοντέλο της νέας λογικής των Βαυαρών για τα πλαίσια των μοντέλων τους. Σύμφωνα με αυτή η 3άρα, η 4άρα, η 5άρα και η 6άρα θα έχουν μια κοινή βάση η οποία θα προσαρμόζεται στο εκάστοτε μοντέλο. Με απλά λόγια η BMW θα ακολουθήσει εδώ τη λογική του ομίλου VW και της άμεσης αντιπάλου της Audi σε ότι αφορά το μεταβλητό πλαίσιο, αλλά και τον περιορισμό του βάρους. Αυτός είναι και ο λόγος που θα αυξηθεί κι άλλο το ποσοστό του αλουμινίου, ενώ παράλληλα θα χρησιμοποιηθούν ακόμα πιο πολύ ειδικά κράματα χάλυβα αλλά και ανθρακονήματα.

Από πλευράς ποιότητας ο στόχος είναι το νυν επίπεδο της 7άρας, ενώ ενδιαφέρον είναι ότι για να υποστηρίζονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα διάφορα συστήματα ασφαλείας η νέα 5άρα θα έχει, για πρώτη φορά σε BMW τουλάχιστον και ένα δεύτερο, παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48V.

Πάντως η ύπαρξη του τρικύλινδρου δεν σημαίνει ότι θα εγκαταλειφθούν οι πλέον χαρακτηριστικοί και παραδοσιακοί κινητήρες της BMW, οι εξακύλινδροι σε σειρά. Αντιθέτως θα εξελιχθεί μια νέα γενιά τους, με χωρητικότητα 3.000 κυβικών (το θερμοδυναμικά βέλτιστο των 500 κυβικών ανά κύλινδρο που λέγαμε) με ακόμα καλύτερα χαρακτηριστικά λειτουργίας και υψηλότερες αποδόσεις, βενζίνης (530i, 535i με 333 και 375 ίππους αντίστοιχα) και πετρελαίου (530d, 535d, M550d με 286, 333, 401 ίππους, ο τελευταίος με τα 3 turbo), ενώ ακριβώς από κάτω τους θα υπάρχουν οι γνωστοί τετρακύλινδροι των 2.000 κυβικών. Επίσης βενζίνης και πετρελαίου, ενώ η γκάμα θα περιλαμβάνει και 3 διαφορετικά υβριδικά, με δυνατότητα αποκλειστικά ηλεκτρικής κίνησης έως και 50 χιλιόμετρα.

Το αν η γκάμα θα περιλαμβάνει και V8 είναι κάτι που εξετάζεται, αν και το πιο πιθανό είναι οι 8 κύλινδροι να αποτελέσουν προνόμιο της νέας Μ5, που θα παραμείνει στα 4.000 κυβικά αλλά θα ξεπεράσει τα 600 άλογα, ενώ θα είναι και πρώτη της γενιάς της που θα μπορεί να είναι και τετρακίνητη.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup