Σύνδεση

Mitsubishi

MITSUBISHI SPACE STAR 1.2 vs NISSAN MICRA 1.2

Αν η αγορά αυτοκινήτου –και πολλά άλλα πράγματα στη ζωή- λειτουργούν με τη λογική του θεάματος, και δη του σινεμά, υπάρχουν πάντα θέσεις τόσο για τους πρωταγωνιστές, όσο και για τους «ρολίστες». Οι πρώτοι δεν χρειάζονται συστάσεις. Οι δεύτεροι όμως, αν και δεν παίρνουν την πάνω θέση στη «μαρκίζα», στις περισσότερες περιπτώσεις είναι εκείνοι που δίνουν τον τόνο στην «ταινία». Και κάποιες φορές είναι και αυτοί που ξεχωρίζουν υπερβαίνοντας σε απόδοση και ουσία και τους λαμπερούς πρωταγωνιστές.

Η λέξη «ρολίστας» είναι αυτή που μου ήρθε πρώτη στο μυαλό κοιτάζοντας τα δύο αυτοκίνητα της δοκιμής μας, καθώς πρόκειται για μοντέλα και εταιρίες που στην ταινία «Σούπερ Mίνι Στην Ελληνική Αγορά» δεν διεκδίκησαν εμφατικά θέση πρωταγωνιστή –ειδικά η Mitsubishi. Ως ρολίστες όμως τα κατάφερναν εξαιρετικά, με αυτοκίνητα όπως το Micra και το Space Star να δείχνουν ότι μπορούν να σταθούν παραπάνω από αξιοπρεπώς στο δύσκολο σημερινό box office της ελληνικής αγοράς.

Τι έχουμε εδώ λοιπόν; Στην ουσία μιλάμε για δύο αυτοκίνητα της ίδιας περίπου φιλοσοφίας και λογικής, με πολλές ομοιότητες και κάποιες διαφοροποιήσεις σε εμφανή και αφανή σημεία. Παράλληλα διαθέτουν όλες εκείνες τις ιδιότητες ώστε να αισθάνονται άνετα με την εποχή τους και να συμβαδίζουν στο μέτρο του δυνατού με τις απαιτήσεις που θέτει πλέον η αγορά σε αυτή την κατηγορία.

Τις πρώτες εντυπώσεις όπως άλλωστε είναι προφανές από τις φωτογραφίες τις κερδίζει το Space Star όντας πολύ πιο σύγχρονο εμφανισιακά, με δυναμικές γραμμές και έναν κάποιο σπορτίφ απόηχο (ιδίως μπροστά). Το Micra (ακόμα και σε αυτό το face lift) δεν διεκδικεί δάφνες σχεδιαστικής πρωτοτυπίας, θυσιάζοντας το design στην πρακτικότητα και την αποδοχή από ένα κοινό μέσου γούστου.

Τα πράγματα αντιστρέφονται σε μεγάλο βαθμό στο εσωτερικό. Αν και πάλι το Space Star δείχνει πιο ψαγμένο σχεδιαστικά και οι χώροι για τους επιβάτες είναι πάνω κάτω οι ίδιοι (μια μικρή υστέρηση του Mitsubishi για τους πίσω λόγω σχεδίασης), το Micra είναι ένα σαφώς πιο ευχάριστο αυτοκίνητο να ζεις και να ταξιδεύεις μαζί του. Πιο «ανοιχτό» και ευδιάθετο, αρκετά πιο φωτεινό και με τα χρώματα στις ταπετσαρίες και το ταμπλό να προσθέτουν και αυτά το δικό τους λιθαράκι στη δημιουργία ενός ευχάριστου και ελκυστικού περιβάλλοντος.

Στον αντίποδα, λόγω της σχεδίασης αλλά και των σκούρων υλικών, το Space Star δείχνει πιο «βαρύ» και κλειστοφοβικό, ιδίως πίσω όπου το μικρό παρμπρίζ εκτός των άλλων περιορίζει και την ορατότητα. Σε ότι αφορά την ποιότητα κατασκευής οι διαφορές είναι μικρές (ένα μικρό προβάδισμα στο Space Star για το φινίρισμά του) με τα πλαστικά να είναι τα τυπικά σκληρά γιαπωνέζικα αυτής της κατηγορίας. Και με τις κλασικές και αδικαιολόγητες πλέον ελλείψεις όπως της ρύθμισης του τιμονιού και κατά τον εγκάρσιο άξονα.

Εργονομικές αστοχίες δεν εντοπίζονται σε αξιολογήσιμο βαθμό, ενώ και ο εξοπλισμός είναι παραπλήσιος στην ίδια τελική τιμή κτήσης (και πάντως είναι και ένα στοιχείο που μεταβάλλεται ανάλογα με την εμπορική πολιτική της εκάστοτε εταιρίας την εποχή που αγοράζει κανείς το ένα ή το άλλο αυτοκίνητο). Να σημειώσουμε επίσης ότι το Micra έχει μεγαλύτερo πορτμπαγκάζ (265 λίτρα έναντι 235 του Space Star) και συν τοις άλλοις διαθέτει πιο μεγάλο άνοιγμα και πιο χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.

Στα μηχανικά μέρη, και τουλάχιστον στις προδιαγραφές, οι ομοιότητες είναι πολλές και σημαντικές. Τρικύλινδροι κινητήρες βενζίνης με σχεδόν ταυτόσημη απόδοση, συνδυασμοί αναρτήσεων παρόμοιας αρχιτεκτονικής, 5άρια κιβώτια και πάει λέγοντας. Όμως στην πράξη οι διαφορές είναι πολλές και σημαντικές. Χωρίς να έχεις μπει στο Micra, ο κινητήρας του Space Star δείχνει να ανταποκρίνεται επαρκώς στις προδιαγραφές του. Είναι όσο ελαστικός περιμένεις από ένα τρικύλινδρο σύνολο 1.200 κυβικών, έχει τους κραδασμούς και την τραχύτητα που περιμένεις σε αποδεκτό βαθμό, ενώ είναι και πολύ οικονομικός.

Μπαίνοντας όμως στο Micra η σύγκριση είναι αναπόφευκτη. Ο κινητήρας του Nissan δείχνει σαφώς πιο ζωντανός και πρόθυμος, παρόλο που τα νούμερα των επιδόσεων, όπως μπορείτε να δείτε στον πίνακα μας που ακολουθεί δείχνουν το αντίθετο. Τραβάει πιο άμεσα και από πιο χαμηλά, ενώ χάρη και στο πιο σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο, κατορθώνει στην πράξη να κινεί το Micra εμφανώς πιο σβέλτα από το Space Star. Ιδίως μέσα στην πόλη. Είναι έστω και λίγο πιο ήσυχος ενώ και σε ότι αφορά την κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής μας (και εννοούμε σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης) ήταν πάντα μισό και παραπάνω λίτρο πιο οικονομικός από εκείνον της Mitsubishi σε παρόμοιες συνθήκες κυκλοφορίας.

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στην οδική παρουσία του κάθε αυτοκινήτου. Το Space Star διαθέτει μία πολύ καλή ανάρτηση για τα δεδομένα της κατηγορίας, όντας αρκετά άνετο και με τον δρόμο σωστά απομονωμένο από την καμπίνα. Παρουσιάζει βέβαια σχετικά αυξημένες κλίσεις στις στροφές, όμως αυτό δεν ενοχλεί και σε γενικές γραμμές είναι αποδεκτό με βάση το γενικότερο στήσιμο του αυτοκινήτου. Το τιμόνι έχει επαρκή αίσθηση όμως είναι κάπως βαρύ για την συγκεκριμένη κατηγορία. Και μάλιστα είναι βαρύ με έναν τεχνητό τρόπο (χωρίς δηλαδή αυτό να αντανακλάται σε ουσιαστική βελτίωση της αίσθησης).

Μπαίνοντας στο Micra και κάνοντας την ίδια διαδρομή, η αίσθηση είναι τελείως διαφορετική. Όσο και αν δεν το δείχνει η εξωτερική του εμφάνιση, το σούπερ μίνι της Nissan είναι ένα ιδιαίτερα ευχάριστο αυτοκίνητο στο δρόμο, πιο ακριβές στις αντιδράσεις του και αρκετά πιο ζωηρό εφ’ όλης της ύλης. Η πιο σφιχτή ανάρτηση είναι η κύρια αιτία που συμβαίνει αυτό, κάνοντάς το να παρουσιάζει μικρότερες κλίσεις στις στροφές και να είναι πιο άμεσο και σίγουρο στις απότομες αλλαγές πορείας. Και όλα αυτά χωρίς το αντίτιμο στην άνεση να είναι τέτοιο που να δίνει ένα σημαντικό προβάδισμα στο Mitsubishi. Από την άλλη και το τιμόνι του Micra διαθέτει καλύτερη αίσθηση, όντας λιγότερο τεχνητό και με μεγαλύτερη επικοινωνία με τους εμπρός τροχούς.

Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη υπάρχει μία γενικότερη ισορροπία, με το Space Star να εμφανίζει ένα μικρό προβάδισμα τόσο στην αίσθηση των φρένων όσο και στο θόρυβο που φτάνει στο εσωτερικό –ιδίως στα ταξίδια- όχι μόνο λόγω της καλύτερης αεροδυναμικής αλλά και γιατί το Micra έχει προκρίνει την επιλογή του πιο κοντού κιβωτίου.

Συμπερασματικά, και τα δύο αυτοκίνητα, το καθ’ ένα με τον δικό του τρόπο, τιμούν την ιστορία του κατασκευαστή τους και παίζουν πολύ καλά τον ρόλο που τους έχει ανατεθεί στη σύγχρονη αγορά, και δη την ελληνική. Κλασικοί εκπρόσωποι αυτής της παραδοσιακής ιαπωνικής σχολής, δίνουν την δική τους μάχη με αξιοπρέπεια και χωρίς πολλές τεχνολογικές τυμπανοκρουσίες.

To Space Star διαθέτει πιο σύγχρονη εμφάνιση, είναι πιο άνετο στο δρόμο και πιο ευχάριστο στο μεγάλο ταξίδι. Όμως είναι το Micra που καταφέρνει να κερδίζει συνολικά αυτή την άτυπη μάχη, όντας πιο ευχάριστο οδηγικά, πιο σβέλτο και ζωηρό στην πόλη, πιο ευάερο και ευήλιο στο εσωτερικό του, και ελαφρώς πιο οικονομικό. Η τελική τιμή αγοράς δίνει επίσης ένα ακόμα ελαφρύ προβάδισμα στο Micra όμως το Space Star διαθέτει το προνόμιο να μην πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, κάτι που ισχύει βέβαια και για την πιο μικρή του έκδοση των 1.000 κυβικών που παρουσιάστηκε πριν λίγες μέρες.

Όπως και να έχει και τα δύο μικρά αυτοκίνητα είναι από τους πιο ικανούς και αξιόλογους «ρολίστες» της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, με παράδοση και αξίες που συνεχίζουν και υποστηρίζουν με αξιοπρέπεια ακόμα και στις δύσκολες σημερινές μέρες. Και αν μάλιστα έχεις την ευκαιρία να τα ζήσεις και λίγο παραπάνω, μπορεί να διαπιστώσεις ότι όπως και στις ταινίες –ή ακόμα περισσότερο, στην ίδια τη ζωή- κάποιοι τέτοιοι «ρολίστες» είναι πολύ πιο σημαντικοί ακόμα και από τους φερόμενους και ως πρωταγωνιστές.

Παναγιώτης Τριτάρης

Nissan Micra 1.2  Mitsubishi Space Star 1.2                                        
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.780×1.675×1.525 χιλ.  3.710x1665x1.490 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.450 χιλ.  2.450 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 265 λίτρα  235 λίτρα
Βάρος: 910 κιλά  845 κιλά
Κινητήρας: 1.197 κ.εκ., 3 κύλινδροι, βενζίνη  1.193 κ.εκ., 3 κύλινδροι, βενζίνη
Ισχύς: 80 PS/ 6.000 σ.α.λ.  80 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 110 Nm/ 4.000 σ.α.λ.  106 Nm/ 4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 13,7”, 170 χλμ./ ώρα  11,7”, 180 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκ: 6,2 λίτρα/ 100 χλμ.  5,7 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 115 γραμμάρια/ χλμ.  100 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 104 €  0 €
Τιμή: από 10.810 €,

από 8.990 € με απόσυρση

 από 11.860 €,

από 8.990 € με απόσυρση

 

φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota