Σύνδεση

Featured

Mercedes SLC 180: κλασικό ρόουντσερ με κινητήρα 1.600 κυβικών

Μπορεί τα ανοιχτά μοντέλα να αποτελούν πλέον μια πιο σπάνια εικόνα στους δρόμους, μιας και οι πωλήσεις τους έχουν μειωθεί σημαντικά -όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά πανευρωπαϊκά- αλλά εξακολουθούν να αποτελούν μια ιδιαίτερη και γοητευτική κατηγορία. Ειδικά μέσα στη λαίλαπα των SUV που αρχίζουν πλέον να κυριαρχούν.

Στην κατηγορία των ρόουντστερ η SLC της Mercedes -έτσι ονομάζεται εδώ και αρκετό καιρό η SLK- είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση. Με κλασικές αναλογίες -μακρύ καπό, μικροί πρόβολοι- έχει διαχρονικό στυλ, που δεν δείχνει να έχει επηρεαστεί ιδιαίτερα με την πάροδο του χρόνου.

Ταυτόχρονα το μοντέλο που στην πρώτη του γενιά εισήγαγε συνολικά την μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή τώρα είναι πλέον ο τελευταίος των Μοϊκανών που επιμένει στην πρακτική αυτή λύση. Η οποία ναι μεν εξασφαλίζει το διπλό χαρακτήρα, του κουπέ και του ροόυντστερ, αλλά από την άλλη προσθέτει κιλά που οι μηχανικοί με τα νέα δεδομένα θέλουν να αποφύγουν σαν το διάολο το λιβάνι.

Έτσι η επόμενη γενιά της SLC είναι άγνωστο αν θα επιμείνει στη λύση αυτή. Η τρέχουσα πάντως της δοκιμής μας ανταπροκρίνεται πολύ καλά σε αυτόν το διπλό της ρόλο, ενώ ο υπερτροφοτούμενος κινητήρας των 1.600 κυβικών και των 156 ίππων της εισαγωγικής SLC 180 -που επιφέρει και την επιζητούμενη φορολοφική «ασυλία» από πλευράς τεκμηρίων κ.λπ., τουλάχιστον με τα ισχύοντα δεδομένα- δεν πιέζεται ιδιαίτερα από τα όποια επιπλέον κιλά.

Ειδικά αν δεν τον λειτουργείς ψηλά, όπου φαίνονται τα σχετικά λίγα κυβικά του, αλλά το διατηρείς στις μεσαίες στροφές, όπου είναι και στο στοιχείο του. Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο εύκολο και απλά με το στάνταρ πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic, που με τις συνολικά 9 του σχέσεις και την πυκνή κλιμάκωσή του εν γένει καλύπτει τις όποιες αδυναμίες του μικρού τετρακύλινδρου. Ο οποίος εξασφαλίζει και καλές επιδόσεις (0-100 σε 8,1 δεύτερα, τελική 223 χλμ./ ώρα), την ίδια στιγμή που αποδεικνύεται αρκούντως οικονομικός -υπολογίστε κατά μέσο όρο γύρω στα 9,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Με την μεταλλική οροφή κλειστή η SLC ταξιδεύει γρήγορα και άνετα, με τους δύο επιβάτες της να έχουν ικανοποιητικό χώρο στη διάθεσή τους. Και για τις αποσκευές, μιας και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι στην περίπτωση αυτή 335 λίτρα. Όταν διπλώσει η οροφή -ο μηχανισμός της είναι γρήγορος και αθόρυβος- στο πορτμπαγκάζ απομένουν 225 λίτρα, τιμή που εξακολουθεί να είναι ικανοποιητική. Το σημαντικό με την οροφή διπλωμένη και τα παράθυρα κατεβασμένα είναι ότι μπορεί να κινηθείς χωρίς να ενοχλείσαι ιδιαίτερα από τον αέρα, ενώ αν θέλεις να κινείσαι έτσι και όταν πέσει η θερμοκρασία υπάρχει και το προαιρετικό AirScarf, που σου ζεσταίνει τον αυχένα.

Η SLC 180 λοιπόν αποτελεί μια ιδιαίτερα αξιόλογη πρόταση για όσους εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για ένα ανοιχτό, διθέσιο μοντέλο που μπορεί να μην είναι πρακτικό αλλά είναι γοητευτικό. Όσο για την τιμή της υπολογίστε από 50.821 ευρώ, με στάνταρ, όπως προαναφέραμε, το αυτόματο κιβώτιο, ενώ αν επιλέξετε την εξατομίκευση -οι δυνατότητες είναι πολλές- μπορεί να αυξηθεί αρκετά.

Γιάννης Σκουφής

MERCEDES SLC 180
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.133×1.810×1.301 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.430 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 225- 335 λίτρα
Βάρος: 1.385 κιλά
Κινητήρας: 1.595 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 156 PS/ 5.300 σ.α.λ.
Ροπή: 250 Nm/ 1.200- 4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 8,1”, 223 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 9,1 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 128- 139 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 154- 167 €
Τιμή: από 50.821 €

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4356″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota