Σύνδεση

Featured

Η GLB 200, το μεγάλο μικρό SUV της Mercedes, καλύπτει καλά το ρόλο του οικογενειακού

Η GLB, το δεύτερο προσθιοκίνητο SUV στη γκάμα της Mercedes, στην ουσία κλείνει ένα κενό. Ένα μεγάλο κενό, καθώς πριν την εμφάνισή της από την GLA της προηγούμενης γενιάς των πάνω κάτω 30.000 ευρώ πήγαινε κανείς απευθείας στην πολύ πιο μεγάλη και φυσικά πολύ πιο ακριβή GLC των περίπου 60.000 ευρώ.

Η GLB λοιπόν τοποθετείται μεταξύ των δύο αυτών μοντέλων, τιμολογιακά και τεχνολογικά πιο κοντά στην GLA, από πλευράς διαστάσεων -το μήκος της είναι 4,634 μέτρα- και χώρων στο εσωτερικό της πιο κοντά στην GLC.

Πράγματι αυτό που προσέχει κανείς ανοίγοντας κάποια από τις πόρτες της GLB, οι οποίες κατεβαίνουν πολύ χαμηλά καλύπτοντας τα μαρσπιέ που έτσι είναι μετατοπισμένα ελαφρώς προς τα μέσα διευκολύνοντας την είσοδο και την έξοδο, είναι οι άνετοι χώροι. Ειδικά στο πίσω κάθισμά της, που προαιρετικά μετακινείται και κατά μήκος -ρύθμιση της κλίσης της πλάτης είναι στάνταρ.

Οι μεγάλοι χώροι πάντως δεν αποτελούν έκπληξη, ειδικά από τη στιγμή που και το μεταξόνιο είναι μεγάλο -φτάνει τα 2.829 χιλιοστά- και υπάρχει προαιρετικά και 7θέσια εκδοχή. Με τα δύο καθίσματα της πίσω σειράς να είναι κατάλληλα για παιδιά και για ενήλικες με ύψος που δεν ξεπερνά τα 1,68 μέτρα.

Στην πενταθέσια διαμόρφωση πάντως ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 560 έως και 739 λίτρα, ενώ η μέγιστη τιμή του φτάνει τα 1.755 λίτρα. Στην πρακτικότητα συμβάλλει και η εξτρά δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού που διευκολύνει τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους, ενώ γενικά τους άνετους χώρους ευνοεί και το αρκετά γωνιώδες και με σχετικά κάθετες επιφάνειες αμάξωμα.

Η επιλογή αυτή των σχεδιαστών της Mercedes σε συνδυασμό και με τους μικρούς προβόλους εμπρός και πίσω τονώνει τον off road χαρακτήρα, που βέβαια είναι το επιθυμητό για τα μοντέλα της συγκεκριμένης συνομοταξίας.

Από κει και πέρα ο εσωτερικός διάκοσμος ακολουθεί τα όσα γνωρίζουμε από την καινούργια γενιά των προσθιοκίνητων μοντέλων της γερμανικής εταιρείας. Έτσι και στην GLB υπάρχει ο εντυπωσιακός, ελεύθερος πίνακας οργάνων που προκύπτει από την ενιαία οπτικά επιφάνεια που δημιουργείται από τις οθόνες του ψηφιακού πίνακα οργάνων και του συστήματος infotainment MBUX που έχουν μέγιστη διαγώνιο τις 10,20 ίντσες. Φυσικά υπάρχουν όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones και όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, είτε στάνταρ είτε προαιρετικά, ενώ ουσιαστικά πλήρης είναι και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας.

H GLB 200 της δοκιμής μας είναι έτσι όπως διαμορφώνονται τα πράγματα η πιο ενδιαφέρουσα έκδοση του μεγάλου μικρού SUV της Mercedes. Και αυτό γιατί είναι η πιο προσιτή, κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία ειδικά για τους ιδιώτες αγοραστές του αυτοκινήτου. Κινητήρας είναι οι τετρακύλινδρος των 1.332 κυβικών -ποιος θα το περίμενε πριν από πέντε μόλις χρόνια πως ένα SUV της Mercedes αυτού του μεγέθους θα είχε κινητήρα 9 φορολογήσιμων ίππων για να μην ξεχνάμε και τα παλιά- στην κορυφαία έκδοσή του των 163 ίππων και των 250 Nm. Ο οποίος συνδυάζεται στάνταρ με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT των επτά σχέσεων.

Το τελευταίο μπορεί να μην είναι πια το πλέον εξελιγμένο και το πιο άμεσο, ενώ ειδικά στις εκκινήσεις και την όπισθεν είναι και απότομο, αλλά αποτελεί την πιο ενδεδειγμένη λύση για την περίπτωση. Και αυτό γιατί είναι καλά προσαρμοσμένο στα χαρακτηριστικά απόδοσης του μικρού τετρακύλινδρου και καλύπτει με το αρκετά γρήγορο kick-down τα οποία κενά του. Παράλληλα απελευθερώνει τον οδηγό, καθώς με ένα χειροκίνητο κιβώτιο η ενασχόλησή του με αυτό θα ήταν αρκετά συχνή.

Γενικά το σύνολο των 1,33 λίτρων ούτε δείχνει να πιέζεται ιδιαίτερα ούτε όμως και να τα καταφέρνει απόλυτα ξεκούραστα, αποτελώντας με τη βοήθεια όπως προαναφέραμε και του αυτόματου κιβωτίου, μια αξιοπρεπή λύση. Που θα τα καταφέρει καλά χωρίς να ενθουσιάζει και χωρίς βέβαια να βάζει φωτιά στο δρόμο -η επίσημη τιμή για το 0-100 πάντως είναι 9,1 δεύτερα και η τελική φτάνει τα 207 χλμ./ ώρα. Όσο για τη μέση κατανάλωσή του μια τιμή γύρω στα 8,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα είναι ρεαλιστική.

Σε ότι αφορά τα δυναμικά της χαρακτηριστικά η GLB, τουλάχιστον στην έκδοση της δοκιμής μας, δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί ως σπορτίφ. Έχει ένα πιο «βαρύ» οδηγικό προφίλ που συμβαδίζει, υποθέτουμε ηθελημένα, με το περισσότερο off road look της, αφήνοντας ταυτόχρονα το πιο άμεσο πιθανότατα στη GLA. Προκειμένου να διαφοροποιούνται και σε αυτόν τον τομέα.

Πάντως και ο έλεγχος των κινήσεων από την ανάρτηση είναι ικανοποιητικός, και οι κλίσεις στις στροφές αρκετά περιορισμένες και τα περιθώρια πρόσφυσης -κινητήριοι τροχοί είναι όπως προαναφέραμε οι εμπρός- μεγάλα και δύσκολα ξεπερνιούνται υπό κανονικές συνθήκες.

Με βάση τα παραπάνω η GLB αποτελεί μια πολύ καλή προσθήκη στη γκάμα της Mercedes καθώς προσφέρει την οικογενειακή διάσταση που πολλές φορές είναι το ζητούμενο σε ένα SUV σε μια πιο προσιτή τιμή σε σχέση με την GLC. Μια τιμή που για την GLB 200 ξεκινά από τις 37.235 ευρώ.

MERCEDES GLB 200
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.634×1.834×1.658 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.829 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 560- 1.755 λίτρα
Βάρος: 1.555 κιλά
Κινητήρας: 1.332 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 163 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 250 Nm/ 1.620- 4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 9,1”, 207 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 8,4 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 137- 142 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 164- 263 €
Τιμή: από 37.235 €

Φωτογραφία: Νίκος Μαρινόπουλος

2Σχόλια

2 Comments

  1. Avatar

    Παναγιώτης Μάρρας

    09/04/2020 στις 10:37 μμ

    Μπορείτε να μου πειτε το χρωμα του αυτοκινητου της δοκιμής.

    • Γιάννης Σκουφής

      Γιάννης Σκουφής

      10/04/2020 στις 1:40 μμ

      Καλημέρα σας. Πρέπει να είναι το μεταλλικό γκρι “mountain” με επιπλέον κόστος 297,60 Ευρώ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε τι κάνουν οι Άραβες για να ξεκολλάνε τα αυτοκίνητα στην άμμο (Video)

Featured

Αυτό είναι το πιο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο του κόσμου. Ξεκινά από 1.350 ευρώ

Featured

Δείτε το Ford Bronco στο πολύ σκληρό Rubicon Trail, το… Nürburgring των τετρακίνητων (Video)

Featured

Πόσο κοστίζει το σέρβις ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα;

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup