Σύνδεση

Featured

MERCEDES C180: ΑΞΙΖΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ;

Στη λίστα των εξτρά της μικρότερης πισωκίνητης λιμουζίνας της Mercedes, της C180, το…

Στη λίστα των εξτρά της μικρότερης πισωκίνητης λιμουζίνας της Mercedes, της C180, το αυτόματο κιβώτιο με τον κωδικό 7 G-Tronic κοστολογείται με 2.922 ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σχεδόν στο 10% της βασικής τιμής της με απόσυρση. Λογικά λοιπόν το ερώτημα που προκύπτει είναι κατά πόσο αξίζει να πάρει κανείς τη C180 αυτόματη.

Οδηγώντας τόσο την έκδοσή της με το στάνταρ χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων όσο και αυτή με το αυτόματο των 7 η ψήφος μας πηγαίνει, χωρίς πολλές κουβέντες, στο δεύτερο. Παρόλο που με το 7 G-Tronic η C180 δεν γίνεται καλύτερο αυτοκίνητο. Πολύ καλή είναι έτσι κι αλλιώς, όπως μπορείτε να διαβάσετε και στο αναλυτικό συγκριτικό μας τεστ με την 316i. Γίνεται ένα πιο ολοκληρωμένο και ακόμα πιο ισορροπημένο αυτοκίνητο. Στο οποίο το αυτόματο κιβώτιο καλύπτει, ως αίσθηση, με την πιο πυκνή κλιμάκωσή του τις όποιες αδυναμίες του τετρακύλινδρου turbo των 1.600 κυβικών, ο οποίος μπορεί να έχει 156 άλογα και 250 Nm, από την άλλη όμως έχει να αντιμετωπίσει τουλάχιστον 1.400 κιλά. Και περίπου 2.000 όταν εκμεταλλευτεί κανείς πλήρως το ωφέλιμό της φορτίο.

Μάλιστα, είτε πρόκειται για χαλαρή βόλτα είτε για σβέλτη μετακίνηση, αυτό συμβαίνει χωρίς την ενασχόληση του οδηγού με το κιβώτιο (με το χειροκίνητο πρέπει να ασχοληθεί αρκετά όσο αυξάνεται ο ρυθμός), την ίδια στιγμή που το γρήγορο kick down σπάνια θα επιτρέψει την εμφάνιση κενών ισχύος. Και στο πιο απότομο πάτημα του δεξιού πεντάλ.

MERCEDES-C180-AUTO-VS-MANUAL-93

Σε απόλυτα νούμερα πάντως οι επιδόσεις της C180 με το αυτόματο κιβώτιο υπολείπονται ελαφρώς σε σχέση με αυτήν με το χειροκίνητο κιβώτιο. Στο 0-100 για παράδειγμα οι τιμές που ανακοινώνει επίσημα η Mercedes είναι 8,5 δεύτερα αντί για 8,2, αλλά πιστέψτε μας το πρώτο νούμερο, αν είναι μέσα στα ενδιαφέροντά σας, θα προκύψει πολύ πιο εύκολα με το 7 G-Tronic. Και κυρίως χωρίς καταπονήσεις. Αντίθετα για να έρθει το 8,2 με το χειροκίνητο κιβώτιο απαιτείται εμπειρία από πλευράς οδηγού, μαζί με καλό συντονισμό, ενώ υπάρχει και η σχετική ταλαιπωρία του συστήματος μετάδοσης.

H διαφορά στην τελική εμπίπτει σαφώς στα όρια του… πειραματικού σφάλματος (223 έναντι 225 χλμ./ ώρα), ενώ σε ότι αφορά τις επίσημες μέσες καταναλώσεις τα 5,5 λίτρα με το χειροκίνητο κιβώτιο γίνονται 5,8 στο αυτόματο. Στην πράξη και σε μικτή χρήση αυτή πάνω κάτω είναι και η πραγματική τους διαφορά, ενώ αν τα χιλιόμετρα γίνονται σε εθνική οδό με χρήση του cruise control η αυτόματη C180 θα αποδειχθεί λιγότερο ενεργοβόρα, λόγω ακριβώς της μη εμπλοκής του οδηγού στη διατήρηση μιας σταθερής ταχύτητας. Σε ότι αφορά τις εκπομπές CO2 η ελάχιστη τιμή των 118 γραμμαρίων για τη χειροκίνητη C180 γίνεται 126 για την αυτόματη.

MERCEDES-C180-AUTO-VS-MANUAL-94

Η μόνη διαφορά στο εσωτερικό των δύο εκδοχών της βασικής βενζινοκίνητης C-Class εντοπίζεται στην κεντρική κονσόλα, όπου στην αυτόματη απουσιάζει ο επιλογέας. Κι αυτό γιατί βρίσκεται στην κολώνα του τιμονιού, ομολογουμένως στην πιο βολική θέση για τον οδηγό, ενώ ταυτόχρονα απελευθερώνεται και επιπλέον χώρος για μικρο-αντικείμενα στην κονσόλα.

Κατά τα άλλα, είτε με αυτόματο είτε με χειροκίνητο κιβώτιο, η C-Class ξεχωρίζει με την ποιότητα τόσο της κατασκευής της όσο και των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, ενώ ο εξοπλισμός ασφάλειας, διασύνδεσης και διευκόλυνσής της είναι στην ουσία πλήρης και από τη βασική της έκδοση.

Αν λοιπόν έχετε τη δυνατότητα να αποκτήσετε τη Mercedes C180 τότε προτάξτε το αυτόματο κιβώτιο έναντι όλων των άλλων εξτρά που υπάρχουν στη σχετική λίστα, πλην βέβαια του μεγαλύτερου ρεζερβουάρ των 60 λίτρων, που βέβαια είναι και σε άλλη κλάση από πλευράς τιμής. Προτάξτε το παρά την πράγματι τσιμπημένη τιμή του και θα μας θυμηθείτε.

Γιάννης Σκουφής

MERCEDES C180  MERCEDES C180 AUTO                     
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.686×1.810×1.442 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.840 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 480 λίτρα
Βάρος: 1.395 κιλά  1.425 κιλά
Κινητήρας: 1.595 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 156 PS/ 5.300 σ.α.λ.
Ροπή: 250 Nm/ 1.200- 4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 8,2”, 225 χλμ./ ώρα  8,5”, 223 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκ: 7,4 λίτρα/ 100 χλμ.  7,7 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 116 γραμμάρια/ χλμ.  126 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 104 €  139 €
Τιμή: από 33.500 €, από 32.070 με απόσυρση από 36.422 €, από 34.992 με απόσυρση

φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης, Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απίστευτο ατύχημα με μοτοσικλέτα σε “τυφλή” προσπέραση (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πόσο κοστίζει το νέο 7θέσιο SUV της Mercedes, η GLB που ξεκινά από τα 1.300 κυβικά, στη Γερμανία;

Featured

Νέο Audi A3: χωρίς τρίθυρο και κάμπριο αλλά με έκδοση Allroad και από 1.000 κυβικά

Audi

Το Seat Tarraco 1.5 TSI είναι ιδανικό για οικογενειακές μετακινήσεις και όχι μόνο

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup