Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΜΑΓΝΗΣΙΟ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

magnesium-wheels

Η προσπάθεια περιορισμού του βάρους εκ μέρους των αυτοκινητοβιομηχανιών, δεν είναι ένα τεχνολογικό στοίχημα που κάθε εταιρία θέλει να κερδίσει -μόνο- για λόγους κύρους. Η μείωση του βάρους είναι μια αναγκαιότητα, στο βαθμό που ο εμπλουτισμός του εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας είναι ο μονόδρομος (για το κέρδος των εταιριών και την σωματική ακεραιότητα των επιβαινόντων, αντίστοιχα) και οδηγεί στην αύξησή του.

Είναι σύνηθες φαινόμενο τα τελευταία χρόνια, οι κατασκευαστές να κομπάζουν για τις νεότερες γενιές των μοντέλων τους, που ενώ είναι μεγαλύτερα, ισχυρότερα και καλύτερα εξοπλισμένα, έχουν μειωμένο ή ελάχιστα αυξημένο βάρος σε σχέση με αυτές που έχουν αντικαταστήσει.

Ο περιορισμός του βάρους είναι το άγιο δισκοπότηρο που εξασφαλίζει όχι μόνο μειωμένη κατανάλωση και ρύπους (σε συνδυασμό ασφαλώς με την εξέλιξη των κινητήρων), αλλά και καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Μόλις στις αρχές του έτους, η αμερικάνικη επιτροπή ενέργειας αποφάσισε να χρηματοδοτήσει με 182 εκατομμύρια δολάρια, την έρευνα και την εξέλιξη μεθόδων για τον περιορισμό της κατανάλωσης των επιβατηγών αυτοκινήτων. Μάλιστα, μεταξύ των οκτώ τομέων που θα επικεντρωθεί η έρευνα, είναι και τα «υλικά κατασκευής χαμηλού βάρους», ενώ 6 εκατομμύρια δολάρια θα δοθούν αποκλειστικά στην έρευνα για την παραγωγή εξαρτημάτων από μαγνήσιο.

Το μαγνήσιο υπάρχει σε αφθονία στη φύση (είναι το 8ο σε ποσότητα μεταξύ των στοιχείων στη γη, υπάρχει και σε μεγάλες ποσότητες διαλυμένο στο θαλασσινό νερό, αλλά μπορεί να ανακτηθεί και από τον δολομίτη, μια πολύ συνηθισμένη πρώτη ύλη), αλλά το κόστος του παραγωγής του είναι μεγάλο. Παράλληλα, τα άχρηστα παράγωγά του είναι επιβλαβή για το περιβάλλον, αφού μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται βαρέα μέταλλα και διοξίνες.

Παρά τα εγγενή πλεονεκτήματά του, το μαγνήσιο είναι «δύσκολο» υλικό και στις περισσότερες περιπτώσεις χρησιμοποιείται για να ενδυναμώσει το αλουμίνιου σε κράματα που χρησιμοποιούνται ευρέως (παρ’ ότι η χρήση του στην αυτοκινητοβιομηχανία χρονολογείται από την δεκαετία του 1930). Ως εκ τούτου, πρώτιστος σκοπός της έρευνας σε σχέση με το μαγνήσιο, εκτός από τις συμφέρουσες μεθόδους παραγωγής του, είναι οι αποδοτικοί τρόποι της χρήσης του. 

 

{gallery}photos/23/EIDISEIS/Magnesium{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured