Σύνδεση

Audi

ΚΑΡΤΕΛ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ DIESEL;

Σύμφωνα με την έκδοση online του γνωστού γερμανικού περιοδικού Spiegel οι κατασκευαστές VW, Audi, Porsche, BMW και Daimler είχαν ήδη από τη δεκαετία του ’90 μυστικές συναντήσεις προκειμένου να έχουν μια κοινή γραμμή σε ότι αφορά την τεχνολογία, το κόστος, τους προμηθευτές αλλά και τον εξευγενισμό των καυσαερίων των μοντέλων τους με κινητήρες πετρελαίου. Η απόδειξη για αυτό, πάντα σύμφωνα με τον Spiegel, είναι μια αυτό- καταγγελία του ομίλου Volkswagen στις αρμόδιες αρχές περί ανταγωνισμού.

Στις μυστικές αυτές συναντήσεις που είχαν ξεπεράσει τις 60 και στις οποίες φυσικά καταλυόταν κάθε έννοια του ανταγωνισμού, μετείχαν περισσότεροι από 200 συνεργάτες των συγκεκριμένων αυτοκινητοβιομηχανιών, ενώ χαρακτηριστικό παράδειγμα για τη λογική των συναντήσεων αυτών ήταν η περίπτωση των εκπομπών ρύπων. Οι κουβέντες που είχαν γίνει τότε μάλιστα ίσως και να αποτέλεσαν τη βάση για το σκάνδαλο diesel που ακολούθησε πριν από μερικά χρόνια.

Σύμφωνα λοιπόν με τις πληροφορίες του Spiegel ένα από τα θέματα προς συζήτηση ήταν το μέγεθος των ρεζερβουάρ για το πρόσθετο ουρίας που πλέον χρησιμοποιείται σε πολλούς κινητήρες πετρελαίου, το Ad Blue. Τα μεγάλα ρεζερβουάρ ήταν πιο ακριβά και έτσι οι κατασκευαστές κατέληξαν όλοι μαζί, για λόγους κόστους, σε μικρότερα και φτηνότερα. Για τις περιπτώσεις που το Ad Blue θα τελείωνε και το αυτοκίνητο θα ήταν σε κίνηση εξετάστηκαν τρόποι που οι εκπομπές ρύπων θα μπορούσαν να «επηρεαστούν» κατάλληλα.

Φυσικά οι συνεννοήσεις μεταξύ των κατασκευαστών δεν περιορίζονταν μόνο στο συγκεκριμένο τομέα. Είχαν γίνει και συμφωνίες μεταξύ τους π.χ. για την κατασκευή των οροφών των ανοιχτών τους μοντέλων, οι οποίες περιλάμβαναν τόσο τον καθορισμό των προμηθευτών όσο και τους κόστους. Άλλωστε τη συμπεριφορά καρτέλ στο συγκεκριμένο τομέα, πάντα σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό, την καταδεικνύει η αυτο- καταγγελία του ομίλου Volkswagen, ενώ σε ανάλογη κίνηση λέγεται πως έχει προχωρήσει και η Daimler.

Οι ενδείξεις για τα παραπάνω βρέθηκαν συμπτωματικά πέρυσι το καλοκαίρι όταν οι αρχές έκαναν έρευνα και στα γραφεία του ομίλου Volkswagen στα πλαίσια καταγγελίας για τη συμπεριφορά καρτέλ στον προσδιορισμό της τιμής του χάλυβα, ενώ μόλις 2 εβδομάδες μετά ακολούθησε η αυτο- καταγγελία του γερμανικού ομίλου για το συγκεκριμένο θέμα. Στην ίδια κίνηση φημολογείται πως προχώρησε και η Daimler, με στόχο τη μείωση των προστίμων.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν αντιδράσεις από την πλευρά των ομίλων, ενώ αντίθετα ήδη υπήρξαν στα χρηματιστήρια. Έτσι η μετοχή της BMW έπεσε πάνω από 3%, αυτή της Daimler σχεδόν 3% και αυτή της Volkswagen παροδικά είχε χάσει περίπου 5% στο DAX.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε πως είναι στο εσωτερικό του βυθισμένου πλοίου της Hyundai που μετέφερε αυτοκίνητα (Video)

Featured

Tρελή ζήτηση για ένα Toyota RAV4 με αμερικάνικo στυλ της δεκαετίας του ’80

Featured

Αυτό θα είναι το νέο τζιπ του Ελληνικού Στρατού; Αντικαταστάτης αυτών της Mercedes;

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup