Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΚΙΝΕΖΙΚΑ ΤΑΞΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Εδώ και λίγο καιρό, οι κάτοικοι των Βρυξελλών έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό ταξί για τις μετακινήσεις τους. Ως είδηση έχει αναμφίβολα ενδιαφέρον, καθώς η de facto πρωτεύουσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έρχεται να προστεθεί στις 2-3 ακόμη πόλεις εντός Ευρώπης, που απολαμβάνουν ήδη τις υπηρεσίες ηλεκτρικών ταξί. Υπάρχει όμως ένα στοιχείο που κάνει τη σχετική είδηση ακόμη πιο ενδιαφέρουσα. Στον διαγωνισμό που προηγήθηκε της τελικής επιλογής 50 οχημάτων, νικήτρια δεν αναδείχτηκε κάποια ευρωπαϊκή εταιρεία όπως ίσως θα περίμεναν πολλοί, αλλά μια… κινέζικη.

Η BYD Co. με έδρα την πόλη Σενζέν (Shenzhen), συμμετείχε με το μοντέλο e6 και είχε να αντιμετωπίσει τις προτάσεις των Renault και Nissan. Από τη συνολική παραγγελία που ανέρχεται σε 50 αυτοκίνητα, τα 34 είναι e6, γεγονός, που αποτελεί ισχυρό πλήγμα για τον CEO των Nissan-Renault, Κάρλος Γκον. Η δυσκολία ανεύρεσης πελατών για τα μοντέλα του γκρουπ, Renault Zoe και Nissan Leaf, τονίζεται ακόμη περισσότερο, από την παρουσία ενός μοντέλου καλύτερων προδιαγραφών και made in China.

Ο επικεφαλής της εταιρείας Taxis Bleus (μίας εκ των δύο μεγαλύτερων εταιρειών ταξί στις Βρυξέλλες), Λουίτζι Μαρόκο, δεν «μάσησε» τα λόγια του. «Φυσικά και θα προτιμούσα να είχα επιλέξει μια ευρωπαϊκή αντί για κινεζική μάρκα», δήλωσε. «Όμως συγκρίνοντας το μέγεθος, την άνεση και την αυτονομία, η BYD ήταν ξεκάθαρα πάνω από τις Nissan και Renault», κατέληξε.

BYD-Taxi-02

Για την BYD, αυτή ήταν η μεγαλύτερη παραγγελία που είχε μέχρι σήμερα στην Ευρώπη. Η Κινέζοι έχουν παραδώσει άλλα 20 ταξί στο Λονδίνο και έναν «μικρό αριθμό» στο Ρότερνταμ, όμως πλέον, εξελίσσονται σε έναν σημαντικό παίχτη στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς είναι βέβαιο πως στο προσεχές μέλλον, θα ακολουθήσουν και άλλες πόλεις το παράδειγμα των Βρυξελλών. Το e6 έχει αυτονομία 300 χλμ., διπλάσια από τα 150 χλμ. του Renault Zoe, ενώ η επαναφόρτισή του διαρκεί μόλις 2 ώρες. Το γεγονός αυτό, εγγυάται τη δυνατότητα πραγματοποίησης εκατοντάδων χιλιομέτρων κατά τη διάρκεια μιας μέρας.

Η Taxis Bleus, η οποία έχει στον στόλο της συνολικά 320 ταξί, προχώρησε στην αγορά 13 e6, επιχειρώντας ταυτόχρονα να χρυσώσει το χάπι παραγγέλνοντας επίσης ένα Zoe και τρία Leaf. Στα υποψήφια μοντέλα περιλαμβάνονταν και το Tesla Model S, το οποίο όμως απορρίφθηκε ως πολύ ακριβό.

Μιας και ο λόγος για τιμή, ούτε το e6 είναι φτηνό. Για την ακρίβεια, κοστίζει 48.000 ευρώ, αρκετά περισσότερα από ένα συμβατικό ταξί. Ωστόσο, σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έγιναν και εκφράστηκαν δια στόματος εκπροσώπου της τοπικής Αρχής των Βρυξελλών, μέσα σε διάστημα τεσσάρων ετών θα έχει γίνει απόσβεση του επιπλέον κόστους.

Βαγγέλης Φακατσέλης

BYD-Taxi-03

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

Γιατί αυτό το παλιό ρώσικο φορτηγό είναι ότι πιο απίστευτο κυκλοφορεί; (Video)

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup