Σύνδεση

Kawasaki

KAWASAKI Z 800

Στα χνάρια του δημοφιλούς Z 750 και στα πλαίσια του εορτασμού της Kawasaki για τα 40 χρόνια της σειράς “Ζ”, η νέα Ζ 800 θα επιχειρήσει να βγει νικητής στον καθημερινό αγώνα μέσα στους δρόμους των πόλεων. Μοτοσυκλέτες αυτής της κατηγορίας με κυβισμό 800 κ.εκ. δεν είχαμε και πολλές (στην ουσία μόνο τις Monster 796Fazer FZ8) και αυτή η κίνηση της Kawasaki να υπερκυβίσει τον υπάρχοντα κινητήρα φανερώνει τη διάθεσή της να ανεβάσει τη διάθεση των εραστών της επιθετικής οδήγησης στο κλεινόν άστυ (και ειδικά τις νύχτες).

Μελετημένες λοιπόν οι βελτιώσεις σε κινητήρα, ανάρτηση, πλαίσιο και -πολύ περισσότερο- εμφάνιση, προκειμένου αφενός να δικαιολογηθεί ο όρος “καινούργιο” και αφετέρου να πάρουν φωτιά τα μπατζάκια του ανταγωνισμού. Ο οποίος (ανταγωνισμός) δεν διαθέτει ισομεγέθη κινητήρα, με την Triumph Street Triple να είναι στα 675 κ.εκ., τη Suzuki GSR στα 750 και τη Honda Hornet στα 600. Για διάφορους λόγους δεν μπορούμε να βάλουμε στη σύγκριση την πλέον αδύναμη (από πλευράς ισχύος) Ducati Monster 796 και την περισσότερο “ορθολογιστική” (από πλευράς χαρακτήρα) Yamaha FZ8.  

Με μια γρήγορη ματιά, οι κύριες αλλαγές της 800 σε σχέση με την 750, πέραν της πλέον αιχμηρής εμφάνισης, έχουν να κάνουν με τα εξής σημεία:

–      Μεγαλύτερη διάμετρος εμβόλων αποφέρει αύξηση κυβικών από τα 748 στα 806

–      Η ισχύς είναι πλέον στους 113 ίππους (από 106)

–      Η ροπή αποδίδεται χαμηλότερα

–      Αυξημένη είναι η ευστροφία

–      Θα υπάρχει και έκδοση με φιμωμένο κινητήρα 95 ίππων για ορισμένες αγορές (άρα προσοχή αν την   πάρετε από εξωτερικό)

–      Βελτιωμένο πλαίσιο μονής ραχοκοκκαλιάς

–      Νέο πιρούνι USD πολυρυθμιζόμενο (ανοικτή έκδοση)

–      Δίσκοι 310 χλστ. (ήταν 300)

–      Πίνακας οργάνων με τρεις οθόνες LCD

Και για να μπούμε βαθύτερα στις λεπτομέρειες, καλό είναι να ξεκινήσουμε από τον κινητήρα, που σαν “750” μας συντρόφεψε για οκτώ συναπτά έτη. Η αύξηση του κυβισμού στα 806 κ.εκ. μας ήρθε μετά από αντικατάσταση των εμβόλων με νέα, μεγαλύτερης διαμέτρου και κατά 10% ελαφρύτερα. Άρα, τίποτα δεν αλλάζει χαμηλότερα (στρόφαλος).

Αλλάζει όμως η κεντρική μονάδα ελέγχου, με τα σώματα του ψεκασμού να είναι ομοίως μεγαλύτερης διαμέτρου, ενώ επανασχεδιάστηκαν τόσο οι αυλοί εισαγωγής όσο και εξαγωγής. Οι κύλινδροι είναι χυτοί αλουμινίου και ζυγίζουν ένα κιλό λιγότερο, ενώ  οι μηχανικοί δεν άφησαν ήσυχο το σύστημα λίπανσης και ενίσχυσαν τον στρόφαλο. Επίσης νέες είναι και οι καδένες των εκκεντροφόρων.

Το κιβώτιο παραμένει το γνωστό 6αρι, έχοντας δεχθεί τις κατάλληλες ενισχύσεις στα γρανάζια της 1ης και της 5ης σχέσης, ενώ η 6η είναι πλέον πιο “κοντή”, στο σκεπτικό ότι ένα πραγματικό streetfighter ενδιαφέρεται περισσότερο για… μπαμ παρά για τελικές. Το πλαίσιο είναι αυτό του “750”, έχοντας δεχτεί τις απαραίτητες αλλαγές για να ανταποκριθεί στην αυξημένη ιπποδύναμη. Θα παρατηρήσουμε λοιπόν δύο χυτά αλουμινένια κομμάτια να αγκαλιάζουν περιμετρικά τον κινητήρα, σε μια προσπάθεια να αυξηθεί η συνολική ακαμψία και να περιοριστούν οι κραδασμοί που φτάνουν στον αναβάτη.

Στην ανάρτηση οι αλλαγές είναι μικρές αλλά ουσίας και αφορούν κυρίως στη δυνατότητα που δίνουν στον αναβάτη να την ρυθμίσει ανάλογα με τη διάθεσή του. Στα φρένα, τέλος, κρατήθηκαν χαμηλοί τόνοι και δεν θα βρούμε τις ακτινικές δαγκάνες του 750R, αλλά θα δούμε (στην έκδοση με ABS) ένα νέο σύστημα αντιπλοκαρίσματος με την υπογραφή της Nissin.

Διάφορες εργονομικές βελτιώσεις και η νέα σχεδίαση, σύμφωνα με την Kawasaki, είναι στοιχεία που βγήκαν στην επιφάνεια μετά από μελέτη και που θα κάνουν τη ζωή οδηγού και συνεπιβάτη, πιο άνετη.

{gallery}photos/30/moto/Kawasaki-Z800{/gallery}


Επόμενο:

TRIUMPH STREET TRIPLE 675

Μη χάσεις:

ΜΕΖΕΣ

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured