Καθώς όλες οι εταιρίες έχουν ανακοινώσει τα σχέδιά τους για πλήρη εξηλεκτρισμό από το 2030 και μετά, ήταν αναμενόμενο ότι κάποια στιγμή θα έφθανε και η ώρα που οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν θα είχαν πλέον ενδιαφέρον σε ότι αφορά την εξέλιξή τους.
Αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει το αφεντικό της Renault, ο Luca de Meo, ο οποίος θεωρεί ότι όλες οι μεγάλες ευρωπαϊκές βιομηχανίες έχουν ή πρόκειται σύντομα να διακόψουν την εξέλιξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Ενδεικτικό είναι ότι το 2030 το γκρουπ Stellantis θα εγκαταλείψει την βενζίνη και το diesel, η Audi θα παρουσιάζει μόνο νέα ηλεκτρικά μοντέλα από το 2026, ενώ η BMW και η Mercedes θα είναι πλήρως ηλεκτρικές από το 2030.
Το ίδιο συμβαίνει και με άλλες μεγάλες εταιρίες, όπως η VW αλλά και με εκείνες που έχουν την έδρα τους εκτός Ευρώπης, όπως το γκρουπ Hyundai-Kia.
Είναι λογικό λοιπόν ο πρόεδρος της Renault να δηλώνει ότι οι περισσότεροι απομακρύνονται πλέον από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, “αυτή την στιγμή δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος που να σχεδιάζει νέο κινητήρα από την αρχή. Όλα τα χρήματα πηγαίνουν πλέον στα ηλεκτρικά και το υδρογόνο”.
Αυτό που θα συμβεί είναι ότι οι κινητήρες θα συνεχίσουν να υπάρχουν και σταδιακά θα εκλείψουν, σε συνδυασμό με τις προδιαγραφές Euro 7. Και οι πιο ευάλωτοι από αυτούς θα είναι οι μεγάλοι σε κυβισμό και κυλίνδρους κινητήρες.
Η μόνη ελπίδα είναι τα συνθετικά καύσιμα τα οποία ακούγονται όλο και πιο πολύ τελευταία, όμως η μέθοδος παραγωγής τους και το κόστος τους τα καθιστά μία λύση μικρού ενδιαφέροντος και όχι για μαζική χρήση.