Η ενασχόληση της Toyota με την υβριδική τεχνολογία ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια, το 1995 με το Prius της 1ης γενιάς, ενώ ο πρόεδρος της Toyota Takeshi Uchiyamada θυμάται την αδιάκοπη προσπάθεια της ομάδας του να κινήσει το πρώτο πρωτότυπο Prius επί 49 ημέρες.
Χαρακτηριστικά λέει πως «δεν είχαμε ιδέα ποιο ήταν το πρόβλημα, γι’ αυτό δουλεύαμε μέρα νύχτα προσπαθώντας να το εντοπίσουμε. Τελικά καταφέραμε να το κινήσουμε γύρω από το Χριστουγεννιάτικο δέντρο, αλλά η χαρά μας κράτησε μόνο για 500 μέτρα!».
Από τότε μέχρι σήμερα το Prius αισίως θα περάσει στην 4η γενιά του, ενώ η υβριδική γκάμα τόσο της Toyota όσο και της Lexus είναι η πιο πλήρης μιας και περιλαμβάνει μοντέλα όλων των μεγεθών και των κατηγοριών. Συνολικά 30 υβριδικά και ένα plug-in υβριδικό, τα οποία είναι διαθέσιμα σε περισσότερες από 90 χώρες παγκοσμίως.
Μέσα σε αυτήν την 20ετία λοιπόν, στην οποία η υβριδική τεχνολογία πέρασε από το εργαστήριο στην κανονική παραγωγή και τους δρόμους η Toyota έχει πουλήσει ούτε λίγο ούτε πολύ 8 εκατομμύρια υβριδικά μοντέλα. Το ενδιαφέρον είναι ότι αυτό επιτεύχθηκε μόλις 10 μήνες μετά τον προηγούμενο αριθμό ορόσημο, των 7 εκατομμυρίων μονάδων.
Για το (άμεσο) μέλλον η Toyota στοχεύει στη βελτίωση των επιδόσεων, στη μείωση του κόστους και στην επέκταση της προϊοντικής της γκάμας –συμπεριλαμβανομένων και των συμβατικών, μη υβριδικών οχημάτων της.
Περικλής Στέφος
