Σύνδεση

BMW

ΟΙ SPECIAL BMW M3 ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΡΕΣΟΥΝ

Η M4 GTS είναι η τελευταία μιας σειράς ειδικών εκδόσεων των μεσαίων Μ μοντέλων της BMW, που ακόμα και στις στάνταρ εκδοχές τους είναι ιδιαίτερα γοητευτικές. Πόσο μάλλον στις ειδικές…

Η αρχή έγινε το 1988 με την M3 που βασιζόταν στη σειρά Ε30 της 3άρας. Η BMW M3 Evolution λοιπόν κατασκευάστηκε σε 500 μονάδες και ο τετρακύλινδρος των 2,3 λίτρων απέδιδε 220 άλογα, 25 δηλαδή περισσότερα από τη στάνταρ Μ3.

Το 1990 ακολούθησε η M3 Sport Evolution (E30) με μεγαλύτερο κινητήρα 2.500 κ.εκ. Εδώ υπήρχε μεγαλύτερη μείωση του βάρους που έφτανε τα 35 κιλά, πάντα σε σχέση με την στάνταρ M3, ενώ η παραγωγή της περιορίστηκε στα 600 αυτοκίνητα.

Η δεύτερη γενιά M3 (E36) είχε εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 3.000 κυβικών, τέσσερις βαλβίδες, χρονισμό VANOS για τις βαλβίδες εισαγωγής και 286 άλογα, που αρκούσαν για ένα 0-100 σε 5,9 δεύτερα. Το 1995 η ειδική έκδοση M3 GT, στην οποία ο κινητήρας είχε ανέβει στα 3.200 κυβικά και τα 295 άλογα, ενώ κατασκευάστηκε 350 φορές.

Το 2003 η εταιρεία του Μονάχου παρουσίασε την M3 CSL (E46) αποδίδοντας φόρο τιμής στην BMW 3.0 CSL (από το Coupe Sport Leichtbau) της δεκαετίας του 1970. Η M3 CSL είχε πολύ ανθρακόνημα, πιο λεπτά κρύσταλλα και ότι άλλο σκέφτηκαν οι μηχανικοί των Βαυαρών προκειμένου να εξοικονομηθούν 164 κιλά. Ο εξακύλινδρος έφτανε τα 3.246 κυβικά και τα 360 άλογα, ενώ το launch control βοηθούσε ώστε το 0-100 να ολοκληρώνεται σε μόλις 4,8 δεύτερα και το 0-200 σε 16,7.

Στη M3 GTS (E92) του 2010 ο V8 των 4.400 κυβικών απέδιδε 450 άλογα, συν 30 από τη στάνταρ με το σύνολο των 4.000 κυβικών, ενώ τα κιλά ήταν λιγότερα κατά 125, το σύνολο 1.530.

Το 2011 η M3 CRT (E92) κατασκευάστηκε μόλις 67 φορές συνδυάζοντας την τεχνολογία της M3 GTS με το τετράθυρο αμάξωμα. Η CRT είχε καπό αλλά και αρκετά άλλα μέρη από ανθρακόνημα, ενώ το βάρος της έφτανε τα 1.580 κιλά.

Γιάννης Σκουφής  

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup