Οι νέες μικρές Porsche, οι 718 Βoxster και Cayman, κινούνται, όπως έχουμε γράψει, από νέους τετρακύλινδρους turbο, με το βασικό των 2.000 κυβικών να αποδίδει 300 ίππους.
Σε όλες τις αγορές, εκτός από αυτήν της Κίνας, όπου η απόδοσή του έχει μειωθεί στα 250 άλογα και στα 310 Nm (από 380). Οι μειώσεις αυτές περιορίζουν φυσικά και τις επιδόσεις, μιας και οι «κινέζικες» εκδοχές χρειάζονται 5,6 δεύτερα για το 0-100 (από 4,9) και η τελική τους ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 260 χλμ./ ώρα (από 275).

Ο λόγος για την κίνηση αυτή της γερμανικής εταιρείας είναι η ανάγκη για μια χαμηλότερη τιμή πώλησης, καθώς οι έρευνες αλλά και η εμπειρία από τη μεγάλη κινεζική αγορά έχει δείξει πως οι 600.000 γουάν αποτελούν μεγάλο ψυχολογικό φράγμα.
Έτσι η Cayman των 250 ίππων τιμάται 588.000 γουάν και η αντίστοιχη Boxster 598.000, την ίδια στιγμή που οι εκδόσεις S των 350 ίππων κοστίζουν 848.000 και 858.000 γουάν αντίστοιχα.

Για τον ίδιο λόγο υπάτχει και μια ειδική έκδοση 2.000 κυβικών και 252 ίππων της Macan, η οποία επίσης ξεκινά από 588.000 γουάν, ενώ την ίδια λογική ακολουθεί π.χ. τόσο η Audi -το πιο δημοφιλές ΤΤ είναι το βασικό, το προσθιοκίνητο των 1.800 κυβικών- αλλά και η McLaren με την 625C.
Ενδεικτικό πάντως της λογικής αλλά και των ποοτιμήσεων των Κινέζων είναι πως η Porsche Κίνας πουλά 16 φορές περισσότερες Cayenne σε σχέση με το all time classic μοντέλο της μάρκας, την 911.
Γιάννης Σκουφής
