Σύνδεση

Skoda

H plug-in υβριδική Skoda Octavia iV ξεκινά από 31.390 ευρώ και για ταξί από 24.2347 ευρώ με επιδότηση

Η νέα SKODA OCTAVIA iV, το δεύτερο plug-in υβριδικό μοντέλο SKODA iV, μετά το SUPERB iV είναι πλέον διαθέσιμη και στην Ελλάδα και μάλιστα σε δύο παραλλαγές ισχύος, τη στάνταρ και την RS. Και οι δύο παρέχουν ηλεκτρική αυτονομία έως 60 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP, κινούμενες αμιγώς ηλεκτρικά και με μηδενικές εκπομπές ρύπων.  

Η OCTAVIA iV έχει απόδοση 204 ίππων (150 kW), με μέγιστη ροπή 350 Nm, με την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου να ορίζεται στα 220 χλμ./ ώρα και η τυπική επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα να διαρκεί 7,7 δεύτερα. Η πιο σπορ OCTAVIA RS iV έχει 245 ίππους (180 kW) και μέγιστη ροπή 400 Nm. Στη λειτουργία Sport, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να κάνει χρήση της πλήρους ισχύος του αυτοκινήτου, η OCTAVIA RS iV, τόσο σε έκδοση GRAND COUPE όσο και SPORTSWAGON ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 7,3 δεύτερα και έχει τελική ταχύτητα 225 χλμ./ ώρα. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη έκδοση με δίλιτρο βενζινοκινητήρα, η επιτάχυνση 80-120 χλμ./ώρα είναι εδώ κατά 2,2 δεύτερα πιο γρήγορη.

Και οι δύο εκδόσεις OCTAVIA iV τροφοδοτούνται από έναν βενζινοκινητήρα 1.4 TSI που παρέχει 150 ίππους (110 kW) και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 85 kW, των οποίων οι λειτουργίες ελέγχονται ηλεκτρονικά. Κινητήρας εσωτερικής καύσης, κιβώτιο ταχυτήτων DSG και ηλεκτροκινητήρας, είναι συνδεδεμένοι σε κοινό άξονα. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι τριπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων με τους συμπλέκτες σε λουτρό ελαίου, ενώ η λειτουργία ελέγχεται με τεχνολογία shift by wire. Ο τρίτος συμπλέκτης χρησιμοποιείται για την απεμπλοκή του θερμικού κινητήρα από τον ηλεκτρικό κατά την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τριφασικός, μόνιμου μαγνήτη, με τυπικό βαθμό απόδοσης 94% και αποτελεί αυτή τη στιγμή τον καλύτερο τύπο ηλεκτρικού κινητήρα. Το ιδιαίτερο, ξεχωριστό λογισμικό στις δύο εκδόσεις είναι αυτό που παρέχει διαφορετικά επίπεδα ισχύος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, διαθέτουν πλήρως ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με άξονα 4 συνδέσμων (ένας διαμήκης υστερούν βραχίονας και τρεις εγκάρσιοι σύνδεσμοι).  

Και οι δύο εκδόσεις iV της OCTAVIA διαθέτουν μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής τάσης, χωρητικότητας 37 Ah, με ονομαστική ενέργεια 13,0 kWh. Σε ηλεκτρική λειτουργία οδήγησης με ταχύτητες έως 50 χλμ./ ώρα, η γεννήτρια ήχου E-noise κάτω από το δεξί μπροστινό φτερό, παράγει ένα συγκεκριμένο ήχο, προκειμένου το αυτοκίνητο να γίνεται αντιληπτό από τους πεζούς και τους ποδηλάτες.

Συνολικά, οι εκπομπές CO2 ανέρχονται σε μόλις 30 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, πράγμα που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο πληροί ήδη τις απαιτήσεις για το μελλοντικό πρότυπο εκπομπών Euro 6d. Παράλληλα, αυτό συνεπάγεται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αλλά και μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης.

Η μπαταρία μπορεί εύκολα να φορτιστεί χρησιμοποιώντας μια τυπική πρίζα οικιακού τύπου ή ένα Wallbox. Σε μια πρίζα 230 V, χρειάζονται 3 ώρες 45 λεπτά για να επαναφορτιστεί από το 0% στο 80% και 5 ώρες στο 100%. Όταν χρησιμοποιείται ένα Wallbox 3,6 kW, χρειάζονται μόλις 2 ώρες και 33 λεπτά ή 3 ώρες και 33 λεπτά αντίστοιχα. Η θύρα φόρτισης βρίσκεται στο εμπρός αριστερό φτερό που ανοίγει πατώντας ένα κουμπί στο πλαίσιο της πόρτας. Το τυπικό κόστος φόρτισης είναι περίπου 2 ευρώ.   

Το γνωστό από άλλα μοντέλα SKODA, Driving Mode Select, στις OCTAVIA iV και OCTAVIA RS iV, διαθέτει τις λειτουργίες Eco, Normal, Sport και Individual καθώς και την επιλογή Comfort αν το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με Dynamic Chassis Control (DCC). Επιτρέπει ρυθμίσεις για το τιμόνι ή τον κινητήρα και τον έλεγχο μετάδοσης. Παράλληλα, είναι δυνατή η επιλογή μεταξύ ηλεκτρικής (E) και υβριδικής (Hybrid) λειτουργίας στην οθόνη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.

Σε ηλεκτρική λειτουργία E, οι OCTAVIA iV και OCTAVIA RS iV τροφοδοτούνται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα, καθιστώντας αυτή τη ρύθμιση ιδανική για αστικές μετακινήσεις. Εάν η μπαταρία έχει επαρκή φόρτιση και η εξωτερική θερμοκρασία είναι πάνω από 10° C, η κίνηση είναι αποκλειστικά ηλεκτρική. Για τεχνικούς λόγους, αυτή η λειτουργία δεν είναι διαθέσιμη σε θερμοκρασίες κάτω των -10° C. Χρησιμοποιώντας μόνο την ηλεκτρική κίνηση, η μέγιστη ισχύς είναι 85 kW ενώ η τελική ταχύτητα σε αυτή τη λειτουργία είναι 140 χλμ./ ώρα.

Στην υβριδική λειτουργία, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου αξιολογεί συνεχώς την τρέχουσα κατάσταση οδήγησης και η αλληλεπίδραση μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα ρυθμίζεται αυτόματα. Είτε αλληλοσυμπληρώνονται όταν χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα, είτε τα ηλεκτρονικά ενεργοποιούν μόνο έναν από αυτούς. Η υβριδική λειτουργία προσφέρει επίσης την επιλογή φόρτισης της μπαταρίας μέσω ανάκτησης ενέργειας ή του κινητήρα. Εάν το πλαίσιο με την ένδειξη «Auto» στην κεντρική οθόνη δεν είναι επιλεγμένο, ο οδηγός μπορεί να ορίσει το επιθυμητό επίπεδο μπαταρίας. Εάν η τρέχουσα φόρτιση είναι χαμηλότερη από το καθορισμένο, το όχημα συμπληρώνει την μπαταρία χρησιμοποιώντας τον κινητήρα βενζίνης και ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση. Εάν το τρέχον φορτίο είναι υψηλότερο από το καθορισμένο, η ενέργεια χρησιμοποιείται έως ότου επιτευχθεί το επιθυμητό επίπεδο και στη συνέχεια διατηρείται. Εάν είναι επιλεγμένο το «Auto», το σύστημα φόρτισης λειτουργεί πλήρως αυτόνομα. Αυτό σημαίνει ότι η μονάδα ελέγχου αποφασίζει με βάση την τρέχουσα κατάσταση οδήγησης πότε θα αντλήσει ενέργεια από την μπαταρία και πότε θα την επαναφορτίσει χρησιμοποιώντας ανακτημένη ενέργεια. Στην υβριδική λειτουργία, υπάρχει ισχύς 150 ίππων ανά πάσα στιγμή. Η μέγιστη ισχύς είναι 204 ίπποι για την OCTAVIA iV και 245 ίπποι για την OCTAVIA RS iV και είναι διαθέσιμη όταν το γκάζι πιέζεται πλήρως (kickdown) ή έχει επιλεγεί η λειτουργία Sport.

Χρησιμοποιώντας τη λειτουργία έξυπνης αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και με την επεξεργασία δεδομένων που παρέχονται από κάμερες και αισθητήρες ραντάρ, οι SKODA OCTAVIA iV μπορούν να καθορίζουν συνεχώς το βέλτιστο επίπεδο ανάκτησης για τη δεδομένη κατάσταση. Εκτός από την αυτόματη ρύθμιση κατά την κανονική λειτουργία οδήγησης (D), δύο άλλα επίπεδα μπορούν να επιλεχθούν χειροκίνητα μέσω της κεντρικής οθόνης: ένα ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο ανάκτησης, το οποίο επιτρέπει στο όχημα να ρολάρει με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας καθώς και ένα επίπεδο που συνεπάγεται υψηλότερη επιβράδυνση, 1,2 m/sec2.

Το έξυπνο σύστημα Predictive Efficiency Assist συνδυάζει την ανάκτηση ενέργειας φρένων και το Eco Assist, τα οποία μπορούν να απενεργοποιηθούν εάν είναι επιθυμητό. Ακόμα και στην τυπική έκδοση της νέας SKODA OCTAVIA, το Eco Assist εμφανίζει αποτελεσματικές συμβουλές οδήγησης στο Virtual Cockpit. Η αλληλεπίδραση μεταξύ αυτών των δύο συστημάτων υποβοήθησης σημαίνει ότι το αυτοκίνητο ειδοποιεί τον οδηγό του εγκαίρως όταν πλησιάζει για παράδειγμα έναν κυκλικό κόμβο ή έναν περιορισμό ταχύτητας.

Όπως και η εξίσου ισχυρή RS που διαθέτει βενζινοκινητήρα 2.0 TSI, η SKODA OCTAVIA RS iV είναι εξοπλισμένη με αεριζόμενους δίσκους φρένων διαστάσεων 340 × 30 mm στον μπροστινό άξονα και 310 × 22 mm στον πίσω άξονα. Τέλος, σε ότι αφορά τον χώρο αποσκευών, αυτός είναι 450 λίτρα για την Grand Coupé έκδοση και 490 λίτρα για την Sports Wagon.

Η OCTAVIA iV είναι διαθέσιμη με το αμάξωμα Grand Coupe, αρχικά στην έκδοση με τους 204 ίππους και στα επίπεδα εξοπλισμού AMBITION και STYLE, που έχουν διαμορφωθεί ειδικά για τις απαιτήσεις ενός plug-in hybrid αυτοκινήτου. H έκδοση RS με τους 245 ίππους θα ακολουθήσει προσεχώς. Ειδικά για το λανσάρισμα και προκειμένου η αγορά ενός τέτοιου «πράσινου» μοντέλου να καταστεί πιο προσιτή, προσφέρεται επιπλέον έκπτωση 3.000 ευρώ, με την προτεινόμενη τιμή λιανικής να ξεκινά από 31.900 €. Ειδικά για τους επαγγελματίες οδηγούς (ταξί), η επιδότηση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» καθώς και πρόσθετο οικολογικό bonus που προσφέρει η Kosmocar-SKODA, καθιστούν τη SKODA OCTAVIA iV μία εξαιρετικά συμφέρουσα επιλογή, με τις τιμές να ξεκινούν από 24.247 ευρώ.

Αναλυτικά οι προτεινόμενες τιμές για τη νέα SKODA OCTAVIA iV έχουν ως εξής:

ΕΚΔΟΣΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ

ΤΙΜΗ ΛΙΑΝΙΚΗΣ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ

ΤΙΜΗ ΛΙΑΝΙΚΗΣ

με έκπτωση λανσαρίσματος

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΙΜΗ

για επαγγελματίες (ταξί) με επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και bonus

OCTAVIA GRAND COUPE iV    
AMBITION 1.4 Plug-in Hybrid 204 PS 34.900 € 31.900 € 24.247 €
STYLE 1.4 Plug-in Hybrid 204 PS 36.900 € 33.900 € 25.826 €

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Αντέχεις τη συντήρηση μιας Bugatti;

Bugatti

Δείτε το πιο γρήγορο τρακτέρ στο… Nürburgring (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

To Space Star της Mitsubishi είναι μια τίμια πρόταση (Video δοκιμή)

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup