Μπορεί η ανανεωμένη έκδοση της 911, σε συνδυασμό με την καθολική χρήση turbo κινητήρων, να παρουσιάστηκε μόλις τώρα όμως οι σχεδιαστές και κυρίως οι μηχανικοί της Porsche εργάζονται εντατικά στην επόμενη, 8η κατά σειρά και νέα γενιά της, η οποία θα έχει αρκετές καινοτομίες.
Με πρώτη και καλύτερη ένα ολοκαίνουργιο πλαίσιο, το οποίο θα εξασφαλίζει μεγαλύτερη ευελιξία στην υιοθέτηση διαφόρων συστημάτων πρόωσης αλλά και στην τοποθέτησή τους στο αμάξωμα. Η λογική πίσω από αυτή την εξέλιξη έγκειται στο ότι το ίδιο πλαίσιο θα χρησιμοποιηθεί τόσο για το επόμενο Audi R8 όσο και για τη διάδοχο της Huracan.
Η δεύτερη και εξίσου σημαντική εξέλιξη είναι η υιοθέτηση ενός plug-in υβριδικού συστήματος πρόωσης, που θα εξελιχθεί γύρω από τον 6κύλινδρο υπερ- τροφοδοτούμενο boxer των 3.000 κυβικών, ο οποίος, όπως και ο αμέσως μεγαλύτερος θα είναι διαθέσιμος σε περισσότερες εκδόσεις ισχύος.
Η ανάγκη ύπαρξης μιας υβριδικής 911 είναι οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων και καυσαερίων, ενώ το μεγάλο θέμα είναι η έλλειψη χώρου. Όπως δήλωσε ο αρχι- μηχανικός της 911 turbo Erhard Mossle στο περιθώριο της έκθεσης του Ντιτρόιτ σε βρετανικά και αμερικανικά μέσα, οι προσπάθειες επικεντρώνονται αφενός στην εύρεση θέσης για τη συστοιχία των μπαταριών και αφετέρου στη μείωση του βάρους. Τόσο των μπαταριών όσο και του αμαξώματος, κάτι που ουσιαστικά προαναγγέλει μια πιο εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος.
Ο Mossle πάντως απέκλεισε την ύπαρξη μιας φουλ ηλεκτρικής 911, παραπέμποντας κάτι τέτοιο στο απότερο μέλλον, ενώ άφησε να εννοηθεί πως δεν θα υπάρχουν 4κύλινδρα σύνολα. Το τελευταίο πάντως και μιας και η πρεμιέρα της 8ης γενιάς της 911 προσδιορίζεται για το 2019 μην το δέσετε κόμπο…
Γιάννης Σκουφής
