Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη προχωρά αργά αλλά σταθερά 

Η απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να συνοδευόταν ή να εξακολουθεί να συνοδεύεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες από επιδοτήσεις και φορολογικά κίνητρα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η διείσδυσή τους είναι ιδιαίτερα μεγάλη.

Κάθε άλλο μάλιστα μιας και σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), το 2023, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ήταν μόλις το 1,8% του συνόλου των αυτοκινήτων που κινούνται στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μάλιστα μαζί με τα plug-in υβριδικά το ποσοστό των εξηλεκτρισμένων οχημάτων έφτανε το 3,9%. 

Αυτό στην πράξη σημαίνει πως η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση προχωρά με σαφώς πιο αργούς ρυθμούς σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις. Με δεδομένο ότι στην Ε.Ε. κυκλοφορούσαν σχεδόν 249 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2023, η αντικατάσταση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης εκτιμάται ότι θα διαρκέσει δεκαετίες. 

Ένας καθοριστικός παράγοντας που επιβραδύνει την ανανέωση του στόλου είναι το αυξανόμενο κόστος των νέων αυτοκινήτων που έχει σαν αποτέλεσμα οι Ευρωπαίοι να διατηρούν τα οχήματά τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Σήμερα, η μέση ηλικία των αυτοκινήτων στην Ε.Ε. είναι 12,5 χρόνια, με την Ελλάδα να διαθέτει τον πιο γερασμένο στόλο (17,5 έτη) και το Λουξεμβούργο τον νεότερο (8 έτη). 

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo