Η Honda ανακοίνωσε σήμερα μόλις την απόφασή της να αναδιοργανώσει την παγκόσμια παραγωγής, με επίσημο στόχο να επιταχύνει τη μετάβασή της προς τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της.
Ανεπίσημα και από ότι φανταζόμαστε ρόλο στις αποφάσεις της παίζει και το Brexit, ανεξάρτητα από το αν θα είναι άτακτο ή κατόπιν συμφωνίας, καθώς η απόφασή της είναι από το 2021, με την ολοκλήρωση δηλαδή του κύκλου παραγωγής των υπαρχόντων μοντέλων, να κλείσει το εργοστάσιό της στο Swindon της Μεγάλης Βρετανίας. Στο οποίο απασχολούνται 3.5000 εργαζόμενοι -σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία οι συνομιλίες μαζί τους θα ξεκινήσουν άμεσα- και κατασκευάζονται 150.000 αυτοκίνητα σε ετήσια βάση.
Αντίθετα θα ενισχυθούν οι παραγωγικές δυνατότητες της εταιρείας στην Τουρκία, όπου αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται το Civic sedan (σε 38.000 μονάδες ετησίως). Το πρόγραμμα προβλέπει την παραγωγή του έως το 2021, ενώ η λειτουργία της μονάδας που απασχολεί σήμερα 1.100 εργαζόμενους θα συνεχίσει με μεγαλύτερο εύρος.
Φυσικά στην απόφαση αυτή της Ιαπωνικής εταιρείας παίζει ρόλο και το πολύ υψηλότερο κόστος παραγωγής στη Μεγάλη Βρετανία σε σχέση με την Τουρκία. Αυτό ενισχύεται και από το ότι τα κεντρικά γραφεία της Honda στην Ευρώπη θα παραμείνουν στη Μεγάλη Βρετανία.
Γιάννης Σκουφής
