Οι πωλήσεις BEVs (Battery Electric Vehicles) στη Γερμανία ήταν πτωτικές και τον Ιούλιο, ακολουθώντας την τάση που δημιουργήθηκε με την κατάργηση το Δεκέμβριο των επιδοτήσεων για την απόκτησή τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Αρχής Μεταφορών της Γερμανίας (KBA), που ανακοινώθηκαν στις 5 Αυγούστου, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 37% σε σύγκριση με πέρυσι, φτάνοντας τα 30.762 οχήματα, ενώ αντίθετα η αγορά παρουσίασε αύξηση 7% στις πωλήσεις συμβατικών αυτοκινήτων.
Η μείωση αυτή δεν παρουσιάζεται μόνο στη Γερμανία αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Σουηδία και η Ελβετία, όπου οι επιδοτήσεις καταργούνται και παρατηρούνται επίσης σημαντικές μειώσεις στις πωλήσεις.
Ο Constantin Gall, σύμβουλος της EY, αναφέρει πως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποδεικνύεται μη βιώσιμη προς το παρόν, με πολλούς υποψήφιους αγοραστές να αμφισβητούν τις προοπτικές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Έτσι το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία υποχώρησε κάτω από το 13% τον Ιούλιο, από 20% που ήταν την προηγούμενη χρονιά, τη στιγμή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανέμεναν ταχεία αύξηση της ζήτησης.
Η κατάσταση αυτή αφήνει τη βιομηχανία αυτοκινήτων εκτεθειμένη, καθώς έχει επενδύσει δισεκατομμύρια στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Ο όμιλος της Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, ανακοίνωσε περικοπές στην παραγωγή της σε εργοστάσια υψηλού κόστους στη Γερμανία και ίσως αναθεωρήσει το χρονοδιάγραμμα της παραγωγής μπαταριών.
Οι προβλέψεις της UBS δείχνουν ότι η Volkswagen μπορεί να αντιμετωπίσει αρνητικό αποτέλεσμα 2 δισεκατομμυρίων ευρώ στα κέρδη της την επόμενη χρονιά λόγω αυτής της κατάστασης. Παράλληλα, γαλλικές εταιρείες προμηθευτών, όπως η Valeo, αναζητούν αγοραστές για εργοστάσια που δεν έχουν αρκετή δραστηριότητα, ενώ άλλες, όπως η OPmobility, βλέπουν την παραγωγή ηλεκτρικών εξαρτημάτων να είναι σχεδόν η μισή από αυτήν που προέβλεπαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη φαίνεται αβέβαιο, καθώς η ανάγκη για φθηνότερα ηλεκτρικά μοντέλα και η αμφιβολία για την εφικτότητα της μαζικής υιοθέτησής τους δημιουργούν προκλήσεις για τη βιομηχανία.