H αγορά αυτοκινήτου στη χώρας μας δείχνει να έχει μπει για τα καλά, έπειτα από αρκετά χρόνια, σε μια φάση ανάκαμψης η οποία απεικονίζεται φυσικά και στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων. Έτσι λοιπόν τη χρονιά που μας πέρασε οι Έλληνες αγόρασαν συνολικά 114.110 επιβατικά αυτοκίνητα, που είναι 10,3% περισσότερα σε σχέση με το 2018 όταν και είχαν πουληθεί 103.431 καινούργια επιβατικά.
Ανοδικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις των νέων φορτηγών (+15,8% σε σχέση με το 2018, συνολικά 8.399), λεωφορείων (+38,4%, 362 μονάδες) και δικύκλων με κινητήρα μεγαλύτερο των 50 κυβικών (+14,5%, 38.230 μονάδες).
Σε ότι αφορά τις κατηγορίες τα SUV είναι αυτά που αύξησαν κατά το 2019 την παρουσία τους στους ελληνικούς δρόμους, μιας και οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν συνολικά κατά 6,3%. Τη μεγαλύτερη αύξηση, της τάξης του 3,3% την είχαν τα πιο μικρά SUV (B-SUV), ενώ οι πωλήσεις των αμέσως μεγαλύτερων (C-SUV) αυξήθηκαν, με βάση πάντα τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, κατά 2,7%.
Αντίθετα οι πωλήσεις των συμβατικών μοντέλων της κατηγορίας B (υπερ- μίνι) μειώθηκαν κατά 2,8%, ενώ των μικρών -μεσαίων (κατηγορία C) κατά 2,0%.
Σε ότι αφορά το καύσιμο η μερίδα του λέοντος ανήκει στη βενζίνη -τα βενζινοκίνητα μοντέλα είναι πιο φτηνά και μικρότερου κυβισμού- με ποσοστό 56,5%. Τα diesel, που κάποιοι «ειδικοί» τους κάνουν εδώ και πολύ καιρό μνημόσυνο, είναι στο 36,4% της αγοράς, τα υβριδικά στο 3,7%, ενώ τα πιο ακριβά plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά είναι στο μόλις 1,8% της αγοράς. Ελάχιστα πιο χαμηλά, στο 1.7%, είναι το συνολικό νούμερο των καινούργιων αυτοκινήτων που από το εργοστάσια καταναλώνουν φυσικό αέριο (CNG) και υγραέριο (LPG), κάτι που δείχνει πως οι Έλληνες δεν έχουν ξεπεράσει τις αναστολές τους για την αεριοκίνηση παρά το εξαιρετικά χαμηλό λειτουργικό κόστος της.
Οι πανευρωπαϊκές πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων μειώθηκαν οριακά, κατά 0,3%, μιας και οι 14.160.471 μονάδες του 2018 έγιναν 14.123.228 το 2019.