To ότι οι Έλληνες οδηγοί δεν είναι και από τους καλύτερους στον κόσμο το ξέρουμε ή το υποπτευόμαστε, από πλευράς νοοτροπίας και συμπεριφοράς τουλάχιστον, ενώ τώρα έρχεται μια έρευνα του Ινστιτούτου Ipsos για τη συμπεριφορά και τη νοοτροπία περίπου 14.000 οδηγών σε 11 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να επιβεβαιώσει τα παραπάνω.
Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής μεταξύ των χωρών στις οποίες παρατηρείται επικίνδυνη συμπεριφορά των οδηγών αναφορικά με τη χρήση συνδεδεμένων συσκευών, δημοσιοποιήθηκαν από το Ίδρυμα για την υπεύθυνη οδήγηση Fondation VINCI Autoroutes και για τους Έλληνες οδηγούς, που βρέθηκαν στην 1η θέση, αναφέρονται τα εξής:
- Το 55% των οδηγών δηλώνει ότι πραγματοποιεί κλήσεις ενώ οδηγεί, χωρίς τη χρήση hands free (32% ο ευρωπαϊκός μέσος όρος). Το 62% εξ αυτών είναι κάτω των 35 ετών.
- 52% πραγματοποιούν κλήσεις ενώ οδηγούν με ακουστικά (31% των Ευρωπαίων)
- 55% πραγματοποιούν κλήσεις ενώ οδηγούν με Bluetooth (42% των Ευρωπαίων)
- 31% των Ελλήνων οδηγών στέλνουν ή διαβάζουν SMS στο κινητό ή email ενώ οδηγούν, εκ των οποίων το 50 % κάτω των 35 ετών·
- 25% των Ελλήνων οδηγών ενημερώνουν τους άλλους οδηγούς για κάποιο συμβάν μέσω μιας εφαρμογής smartphone ή μέσω ενός συστήματος υποβοηθούμενης οδήγησης ενώ οδηγούν.
Επίσης, πάνω από 1 στους 4 δηλώνουν ότι έχουν αποκοιμηθεί μερικά δευτερόλεπτα στο τιμόνι, ενώ ανησυχητικό είναι ότι η υπνηλία κατά την οδήγηση βρίσκεται στη 2η θέση όσον αφορά τις πρωταρχικές αιτίες θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
Από κει και πέρα η απροσεξία θεωρείται η πρωταρχική αιτία των τροχαίων ατυχημάτων (59%) συνολικά, ακολουθεί το αλκοόλ (55%) και η ταχύτητα (46%), ενώ χαρακτηριστικό είναι πως το 33% των Ελλήνων οδηγών δεν πιστεύει ότι ο αριθμός των θανάτων στους δρόμους μπορεί να μειωθεί ακόμα περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Το ποσοστό αυτό στο σύνολο των ερωτηθέντων ευρωπαίων στην έρευνα φτάνει το 49%, ωστόσο ενδεικτικό είναι ότι οι οδηγοί πιστεύουν ότι ο κίνδυνος προέρχεται από τους άλλους.
Γιάννης Σκουφής
