Το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων των κινητήρων πετρελαίου ταλανίζει εδώ και περίπου τρία χρόνια τη (γερμανική και όχι μόνο) αυτοκινητοβιομηχανία γενικά και τον όμιλο Volkswagen ειδικά. Οι έρευνες συνεχίζονται και συνεχώς έρχονται στην πορεία στοιχεία για εμπλεκόμενους, Τόσο φυσικά πρόσωπα, όπως ο πρώην ισχυρός άντρας του ομίλου Martin Winterkorn, που παρά τις δηλώσεις του και όπως δείχνουν τα πράγματα γνώριζε τα πάντα ευθύς εξαρχής, όσο και εταιρείες.
Εταιρείες όπως η Bosch που μετείχε στην εξέλιξη του παράνομου λογισμικού. Μάλιστα όπως προκύπτει από την ηλεκτρονική αλληλογραφία (e-mails) μεταξύ στελεχών και μηχανικών της και αντιστοίχων ατόμων στον όμιλο Volkswagen και όπως αποκάλυψε η έγκυρη Wirtschaftswoche η εμπλοκή της χρονομολογείται από πολύ νωρίς -ήδη από το 2006.
Όπως προκύπτει και πάλι από την αλληλογραφία, τρία χρόνια αργότερα, το 2009, στελέχη της Bosch επισήμαναν το παράνομο του όλου θέματος και ζήτησαν από τον όμιλο Volkswagen να αναλάβει τη νομική ευθύνη. Παρά την άρνηση της διοίκησης του τελευταίου η Bosch, που είναι από τους μεγαλύτερους προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως, προχώρησε στην ολοκλήρωση και βέβαια την παράδοση του επίμαχου λογισμικού.
Γιάννης Σκουφής
