H Ferrari μπορεί να γιόρτασε πρόσφατα τα 70 χρόνια της, μιας και ιδρύθηκε το 1947, όμως η εμπλοκή του ιδρυτή της Enzo Ferrari με τα αυτοκίνητα και τους αγώνες πηγαίνει αρκετά πιο πίσω.
Πριν από τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν ο Enzo και η Scuderia Ferrari είχαν πολύ στενή σχέση με την Alfa Romeo, έχοντας τρέξει με αυτοκίνητα θρύλους εκείνης της εποχής, όπως την Tipo B. Η οποία ήταν το πρώτο μονοθέσιο με κεντρική θέση οδήγησης.
Η σχεδιασμένη το 1933 από το διάσημο Vittorio Jano η Tipo Β πέτυχε τις περισσότερες από τις 46 νίκες της, μεταξύ αυτών και 16 στα συνολικά 35 Γκραν Πρι που έλαβαν χώρα το 1935, με τη Scuderia Ferrari.
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4215″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
Η Tipo B, που εναλλακτικά ονομαζόταν και P2, των φωτογραφιών μας έχει κατασκευαστεί το 1934 με αριθμό πλαισίου 5007 ή 50007 και ήταν το αυτοκίνητο του Richard Shuttleworth, ενός Βρετανού πιλότου αεροσκαφών και αγωνιστικών αυτοκινήτων. ‘Εχει κερδίσει την κλάση του στο Brooklands, την ανάβαση στο Shelsle Walsh και το Γκραν Πρι στο Donington, όπου ο Shuttleworth κρατήθηκε με αυτήν την Tipo B μπροστά από δύο Bugatti Type 59 και τερμάτισε πρώτος.
Στις μέρες μας έχουν φτάσει ελάχιστες Tipo B και λογικό είναι οι τιμές τους να έχουν εκτιναχτεί στα ύψη, ειδικά αν έχουν και μεγάλη ιστορία σαν αυτή των φωτογραφιών μας. Η οποία αναμένεται να φτάσει τα 6 με 6,6 εκατομμύρια δολάρια στη δημοπρασία του οίκου Bonhans στο Goodwood Festival of Speed.
Γιάννης Σκουφής
