Το i30Ν, το πρώτο σπορ μοντέλο της Hyundai ή αν προτιμάτε το πρώτο «GTI» της μάρκας είναι ιδιαίτερα αξιόλογο και αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό. Ήδη από τα πρώτα χιλιόμετρα ή με 2, 3 γύρους μιας πίστας σαν και αυτής των Μεγάρων όπου το οδηγήσαμε.
Σχεδόν άμεσα λοιπόν διαπιστώνεις πως το γρήγορο Hyundai είναι πολύ καλά στημένο και ζυγισμένo, με αποτέλεσμα να είναι ιδιαίτερα εύκολο οδηγικά. Τοποθετείται ακριβώς εκεί που θέλει ο οδηγός, παραμένει ουδέτερο και εύκολα ελεγχόμενο, έχει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης παρά το ότι οι 275 ίπποι της έκδοσης Performance περνούν στο δρόμο από τους εμπρός τροχούς και -σημαντικό- δεν αποδεικνύεται κουραστικό.
Αντίθετα αποδεικνύεται γρήγορο και διασκεδαστικό, άμεσο και διαδραστικό, με ένα ακριβές σύστημα διεύθυνσης, ισχυρά φρένα που δεν θα δείξουν σημεία κούρασης ακόμα και έπειτα από παρατεταμένη σκληρή χρήση και έναν κινητήρα που δεν κομπιάζει πουθενά, ανεβάζει εύκολα και γρήγορα στροφές και γενικά υποστηρίζει ιδιαίτερα καλά το χαρακτήρα του hot hatch.
Η απόδοσή του ξεκινά από τους 250 ίππους της στάνταρ εκδοχής και φτάνει στους 275 ίππους και τα 353 Nm της κορυφαίας Performance. H οποία χρειάζεται μόλις 6,2 δεύτερα για το 0-100 και φτάνει μέχρι και τα 250 χλμ./ώρα. Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της και ο εξαιρετικός ήχος.
Παράλληλα η πρόσφυση είναι ιδιαίτερα καλή -ειδικά με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό της έκδοσης Performance- ενώ πολύ καλή είναι η ακαμψία του πλαισίου. Που δεν διαφέρει από αυτό του στάνταρ i30 παρά σε κάποιες ενισχύσεις στο δάπεδο και σε μια (αφαιρούμενη) μπάρα πίσω θόλων.
Επίσης υπάρχουν 3 βασικά προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normal και Sport και δύο που ονομάζονται Ν, τα Ν Μode και N Custom, που επιλέγονται από μπουτόν στο τιμόνι. Φυσικά στο εσωτερικό υπάρχουν οι πάντα απαραίτητες λεπτομέρειες που τονίζουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα, μπάκετ καθίσματα, πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, καθώς και ένα ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης.
Το πιο εντυπωσιακό όμως στο Hyundai i30 είναι ο συνδυασμός όλων των παραπάνω με μια τιμή η οποία ξεκινά από τις 26.990 ευρώ για την στάνταρ έκδοση των 250 ίππων και διαμορφώνεται στις 28.750 για την Performance με τους 275 ίππους και τα επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού, που έτσι αποκτά σαφώς το προβάδισμα.
Γιάννης Σκουφής
HYUNDAI i30N PERFORMANCE (275 PS) | |
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): | 4.335×1.795×1.451 χιλ. |
Μεταξόνιο: | 2.650 χιλ. |
Πορτμπαγκάζ: | 381- 1.301 λίτρα |
Βάρος: | 1.429 κιλά |
Κινητήρας: | 1.968 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo |
Ισχύς: | 275 PS/ 4.700 σ.α.λ. |
Ροπή: | 353 Nm/ 1.450- 4.700 σ.α.λ. |
0-100, Τελική: | 6,2”, 260 χλμ./ ώρα |
Κατανάλωση (επίσημη): | 7,1 λίτρα/ 100 χλμ. |
CO2: | 163 γραμμάρια/ χλμ. |
Τέλη: | 95 € |
Τιμή: | από 28.750 € |
φωτογραφίες: Γιώργος και Χρήστος Καραγιωργάκης
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4146″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
