Η ολοκαίνουργια CB 650F δεν έχει καμία σχέση με τη μοτοσυκλέτα που αντικαθιστά, έχοντας ένα νέο πλαίσιο (ατσάλινο δύο δοκών πλέον, έναντι αλουμινένιου μονής ραχοκοκαλιάς) και έναν ομοίως νέο κινητήρα, πάντα τετρακύλινδρο σε σειρά και με αυξημένη κατά 50 κ.εκ. χωρητικότητα.
Με έμφαση στην απόδοση στις χαμηλές/μεσαίες στροφές και με έκδοση περιορισμένης ιπποδύναμης για κατόχους διπλώματος Α2, η απόδοση του νέου 4κύλινδρου ανέρχεται στους 86 ίππους, που είναι περίπου 14 λιγότεροι από το μοντέλο που αντικαθιστά (Ηornet 600), δείχνοντας την επιθυμία του κατασκευαστή για μεγαλύτερη οικονομία και περισσότερη ροπή χαμηλά.
Μερικές από τις λύσεις που εφάρμοσε η Honda με στόχο να μειώσει τριβές και κατανάλωση, είναι η ασύμμετρη σχεδίαση στις φούστες των πιστονιών, αλλά και οι «ραβδώσεις» στα χιτώνια των κυλίνδρων, εφαρμογές που συν τοις άλλοις βελτιώνουν την απαγωγή θερμότητας. Βελτιώνουν όμως και την ευρύτερη λειτουργία του νέου τετρακύλινδρου, προσφέροντας μια απόλυτα γραμμική απόδοση, μεστή σε όλο το φάσμα των στροφών του και χωρίς ξεσπάσματα ισχύος.
Μεγάλης προσοχής έτυχε και η νέα κοντή, α λα motoGP εξάτμιση (από τα πολύ θετικά σημεία στην εμφάνιση της μοτοσυκλέτας συυνολικά), που σχεδιάστηκε με πολλή προσοχή προκειμένου οι νέες εσωτερικές «πλάκες» στους λαιμούς να ρυθμίζουν στα ιδανικά επίπεδα τη ροή των καυσαερίων ανά πάσα στιγμή, με άμεσο όφελος στην άφθονη ροπή από το ρελαντί.
Η εξάτμιση αλλάζει επίσης, με το τελικό του νέου CB-F να φωλιάζει κάτω από το ψαλίδι και όχι δίπλα σε αυτό, δημιουργώντας μια πολύ πιο εντυπωσιακή πλαϊνή όψη.
Η Honda ανακοινώνει μέση κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 4,76 λίτρα/100 χλμ, κάτι που σημαίνει αυτονομία 350 χλμ με το χωρητικότητας 17,3 λίτρων ρεζερβουάρ. Με λίγα λόγια, κατανάλωση αναπτήρα από ένα τετρακύλινδρο σύνολο σχεδόν 90 ίππων. Παρατηρώντας απλά τη νέα αυτή μοτοσυκλέτα, γίνεται εμφανής η προσπάθεια που έχουν κάνει οι ιάπωνες μηχανικοί προκειμένου να τη διαφοροποιήσουν από το «παλιό» μοντέλο, πλην όμως δημιουργώντας μας ταυτόχρονα και κάποιες απορίες.
Για παράδειγμα, το πολυρυθμιζόμενο ανεστραμένο πιρούνι αντικαθίσταται μπροστά από ένα συμβατικό άνευ ρυθμίσεων, την ίδια στιγμή που το σιδερένιο ψαλίδι πίσω, δίνει τη θέση του σε ένα πανέμορφο αλουμινένιο (τύπου μπανάνα). Κάτι αντίστοιχο ισχύει και στο πλαίσιο: ατσάλι από αλουμίνιο μεν, διπλό περιμετρικό και πλέον στιβαρό δε.
Το ψηφιακό όργανο με την ενιαία οθόνη παραμένει υγρών κρυστάλλων, αλλά αυτή τη φορά με δύο ξεχωριστές οθόνες LCD, μία που περιλαμβάνει ταχύμετρο & στροφόμετρο και μία παραδίπλα για όλες τις υπόλοιπες ενδείξεις.
Οι δίσκοι των φρένων ήταν συμβατικοί στο Hornet, τώρα θα δούμε στη θέση τους κυματιστούς (τύπου μαργαρίτα), ενώ οι τριπίστονες δαγκάνες και το σύστημα CBS (συνδυασμένη λειτουργία) δίνουν τη θέση τους σε δικάναλο ABS, χωρίς CBS και με διπίστονες δαγκάνες!
Έχοντας ήδη στη γκάμα της τις low budget CBF/CBR 500, την περιορισμένου τοπικού ενδιαφέροντος NC 750S (καθόσον δεν εισάγεται) και την ακραία supersport CBR 600RR, η Honda στοχεύει στο κοινό που θέλει oπωσδήποτε τετρακύλινδρο κινητήρα για να κυκλοφορεί κάθε μέρα χωρίς να προβληματίζεται. Στο ίδιο κοινό που αναπολεί τις CB 750 περασμένων δεκαετιών (και στο οποίο ανήκει και ο γράφων).
Δεν ξέρουμε αν τα 7.990€ που κοστίζει η νέα CB 650F ABS είναι πολλά ή λίγα, ξέρουμε όμως ότι έχουμε να κάνουμε με ένα απόλυτα μελετημένο προϊόν, που φέρει την υπογραφή της Honda σε καίριους τομείς, αυτούς που κρίνουν -άρα υπαγορεύουν- την αγορά, ειδικά στις μέρες μας.
Νίκος Βιτσιλάκης
Honda CB 650F ABS | |
Κινητήρας: | Υγρόψυκτος, 4χρονος, 4κύλινδρος σε σειρά, 2 ΕΕΚ, 16βάλβιδος |
Κυβικά | 649 |
Πλαίσιο: | Ατσάλινο περιμετρικό, δύο δοκών |
Τροφοδοσία: | Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM F1 |
Ίπποι: | 86 στις 11.000 σ.α.λ. |
Κιβώτιο ταχυτήτων: | Μηχανικό, 6 σχέσεις |
Βάρος: | 208 κιλά (πλήρης υγρών) |
Ύψος σέλας: | 810 χλστ. |
Μεταξόνιο: | 1.450 χλστ. |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: | 17,3 λίτρα |
Τιμή: | 7.990 € |
images: Νίκος Βιτσιλάκης – carzine
Φώτης Ραΐσης
26/08/2014 στις 20:19
Η εικόνα όλης της μοτοσικλέτας στηρίζεται πάνω σε αυτή την απίθανη εξάτμιση 4 σε 1, με τους χρυσούς λαιμούς να καταλήγουν σε ένα μοντέρνο κοντό τελικό. Ο κινητήρας είναι ραπτομηχανή και ροπάτος στις χαμηλομεσαίες. Στις υψηλές δείχνει ζόρια. Το πλαίσιο πολύ καλό και η ανάρτηση λίγο σφικτή για τα γούστα μου. Έχει πολύ καλό μπροστινό με γρήγορη γεωμετρία και η μοτοσικλέτα αλλάζει πολύ εύκολα κατευθύνσεις. Τα φρένα, εξαιρετικά! Το μπροστινό δυνατό και το πίσω έχει καλή αίσθηση. Πολύ καλά ρυθμισμένο είναι και το ABS. Σε κάποιο τεχνοποιό θα άλλαζα το υπόβαθρο της σέλας. Είναι σκληρό και άβολο μετά τα πρώτα χιλιόμετρα. Με 8 χιλιάρικα αν θα το πάρω; Κάτσε να το σκεφτώ….