Στην προσπάθεια για μείωση της κατανάλωσης και περιορισμό των ρύπων οι μηχανικοί εξαντλούν όλα τους τα μέσα και όλες τους τις δυνατότητες. Έτσι ενώ στους diesel βλέπουμε μια όλο και αυξανόμενη πίεση εισαγωγής οι ειδικοί, εν όψει και των προδιαγραφών του Euro 6, ποντάρουν σε κάτι άλλο. Το οποίο είναι η βελτίωση της υπερπλήρωσης των κινητήρων με τη χρήση ηλεκτρικών turbo. Ήδη αρκετοί κατασκευαστές, μεταξύ αυτών και η Audi, στρέφονται προς αυτήν την κατεύθυνση, ενώ τα πρώτα συμπεράσματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Μάλιστα γίνεται λόγος για ένα άλλο επίπεδο απόκρισης.
Για να είμαστε πάντως απόλυτα ακριβείς τα ηλεκτρικά turbo είναι στην ουσία ηλεκτρικοί kompressor, μιας δεν παίρνουν κίνηση από τα καυσαέρια, ενώ στον καινούργιο 3.0 TDI που εξελίσσει ο όμιλος της VW υπάρχει συνδυασμός με έναν συμβατικό υπερσυμπιεστή καυσαερίων.
Γιάννης Σκουφής