Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

HALDEX: ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

Ο Haldex ή αλλιώς συνεκτικός συμπλέκτης αποτελεί πλέον βασικό στοιχείο στα συστήματα τετρακίνησης και αισίως έχει φτάσει στην 5η και πιο εξελιγμένη γενιά του. Η σουηδική εταιρεία που τον κατασκευάζει συνεργάζεται από το 2010 στενά με την Borg Warner, η οποία μεταξύ άλλων κατασκευάζει και τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη DSG.

Ο Haldex της 5ης γενιάς αποτελείται από τρία βασικά μέρη (μέχρι και την 4η ήταν τέσσερα): το υδραυλικό ισχύος με ενσωματωμένη την ηλεκτρική αντλία και το φυγοκεντρικό ρυθμιστή, το υγρό πολύδισκο σετ, και την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU). Μιας και παίζει το ρόλο του κεντρικού διαφορικού τοποθετείται ανάμεσα στους δύο άξονες του αυτοκινήτου και ο ρόλος του είναι να μεταφέρει ροπή στον πίσω. Κατά την εκκίνηση η ηλεκτρική αντλία αυξάνει την πίεση του λαδιού στο κύκλωμα του συμπλέκτη. Ανάλογα με την πίεση που δημιουργείται τα δισκάκια συμπιέζονται μεταξύ τους και ανάλογα με το πόσο σφίγγουν προκύπτει και το ποσοστό της ροπής που περνά στους πίσω τροχούς. Χαμηλότερη πίεση έχουμε π.χ. σε κλειστές στροφές, στις μεγάλες ταχύτητες, στο παρκάρισμα και υψηλότερη πίεση π.χ. σε γλιστερά, παγωμένα, λασπωμένα οδοστρώματα.

Στο βίντεο που ακολουθεί απεικονίζεται αναλυτικά η λειτουργία του Haldex.

Γιάννης Σκουφής

Με τη συνεργασία του www.caroto.gr

{gallery}photos/36/NEWS/HALDEX-V-GEN{/gallery}


{youtube}fJeDgYHJjvs{/youtube}

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo