Το φιλόδοξο σχέδιο του ομίλου Volkswagen να επικεντρωθεί αποκλειστικά στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα θα έχει μια σημαντική αλλαγή.
Η βασική μάρκα Volkswagen, η οποία προηγουμένως υπερασπιζόταν την οικογένεια μπαταριο-ηλεκτρικών αυτοκινήτων ID ως τον κεντρικό άξονα του μέλλοντός της, αναγνωρίζει τώρα την ανάγκη για περισσότερα plug-in υβριδικά, καθώς οι πωλήσεις των ηλεκτρικών επιβραδύνονται.
Αυτή η προσαρμογή αντανακλά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Volkswagen, συμπεριλαμβανομένων των δυσκολιών με διάφορες κυκλοφορίες μοντέλων και της υστέρησης στην Κίνα, όπου οι τοπικές μάρκες έχουν ξεφύγει μπροστά.
Σε απάντηση, η εταιρεία εγκατέλειψε τα σχέδια για εξωτερικές επενδύσεις στη μονάδα μπαταριών της και απέσυρε ένα μεγάλο πρότζεκτ εργοστασίου ηλεκτρικών στη Γερμανία.
Αυτή η αλλαγή κατεύθυνσης έρχεται σε έντονη αντίθεση με τη στάση της Volkswagen μόλις πριν από λίγα χρόνια, όταν υποστήριζε επιθετικά τα αμιγώς ηλεκτρικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Εκείνη την εποχή, ο CEO Herbert Diess προωθούσε μια στρατηγική «BEV-or-bust», επιμένοντας ότι ο γρήγορος μετασχηματισμός ήταν επιβεβλημένος για την επιβίωση του κλάδου. Ωστόσο, η προσέγγιση αυτή προκάλεσε επικρίσεις από τους ανταγωνιστές που ευνοούσαν μια πιο σταδιακή μετάβαση.
Παρά την επιβράδυνση των πωλήσεων αμιγώς, η Volkswagen παραμένει προσηλωμένη στην ηλεκτρική κινητικότητα.
Ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume ενισχύει συνεργασίες με εταιρείες όπως η Xpeng και αναπτύσσει μια νέα μάρκα EV στην Κίνα για να προσελκύσει νεότερους καταναλωτές.
Επιπλέον, βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με ευρωπαϊκές ομόλογες εταιρείες, όπως η Renault, για τη δημιουργία πιο προσιτών επιλογών ηλεκτρικών για τους καταναλωτές της μαζικής αγοράς.
Η αναπροσαρμογή της Volkswagen δεν είναι μοναδική, καθώς και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους ως απάντηση στην επιβράδυνση των EV.
Η Stellantis, η Mercedes-Benz και η BMW συγκαταλέγονται μεταξύ εκείνων που προβαίνουν σε στρατηγικές αλλαγές για να αντιμετωπίσουν προκλήσεις όπως οι μειωμένες επιδοτήσεις, τα κενά στις υποδομές φόρτισης και οι αλλαγές στους κανονισμούς από την Ε.Ε.
