Η τεράστια επιτυχία της Skoda που πέρσι ξεπέρασε το ρεκόρ των 1,2 εκατομμυρίων μονάδων, δημιουργεί ένα σημαντικό πρόβλημα στην παραγωγή της εταιρίας, η οποία προφανώς δεν φθάνει για να καλύψει την ζήτηση.
Μόνη μακροπρόθεσμη λύση είναι η κατασκευή ενός νέου εργοστασίου δηλώνει ο πρόεδρός της Bernhard Maier, όμως εξετάζεται και το ενδεχόμενο να μεταφερθεί η παραγωγή κάποιων μοντέλων σε εργοστάσια της VW. Πάντως, όπως έχουν σήμερα τα πράγματα, υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις που για κάποιες αγορές φθάνουν και στους 10 μήνες, ενώ η άφιξη του μικρού SUV θα δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα.
Μία ακόμα λύση που εξετάζεται είναι να προστεθεί έξτρα εργάσιμη ημέρα στο κεντρικό εργοστάσιο στην Mlada Boleslav. Όμως τα συνδικάτα αντιδρούν γι’ αυτό και η εταιρία έρχεται να ανακοινώσει αύξηση των μισθών 8,2% για φέτος μετά το 10% που τους έδωσε μέσα στο 2017. Η πρακτική αυτή έχει εφαρμοσθεί στο εργοστάσιο Kvasini ενώ και τα δύο εργοστάσια δουλεύουν φουλ σε τρεις βάρδιες.
Όπως και να έχει πάντως η εταιρία βρίσκεται σε αναζήτηση λύσης, χωρίς να χρειάζεται να ξεφύγει από την δραστηριότητά της στην Τσεχία όπου υπάρχει φθηνό εργατικό δυναμικό (κυρίως Ουκρανοί). Το πρόβλημα όμως είναι ότι λόγω της ελάχιστης ανεργίας είναι δύσκολο να βρεθεί το απαραίτητο προσωπικό για ένα εντελώς νέο εργοστάσιο, οπότε σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα μάλλον θα προτιμηθεί η λύση της παραγωγής σε κάποιο άλλο εργοστάσιο του γκρουπ.
Παναγιώτης Τριτάρης