Σύνδεση

Featured

H Μercedes-Benz γιορτάζει τα 40 χρόνια του ABS

Μπορεί πλέον να μοιάζει κάτι αυτονόητο (και υποχρεωτικό εδώ και αρκετά χρόνια), όμως η ενσωμάτωση του ABS σε μοντέλο παραγωγής υπήρξε αναμφίβολα μία από τις διαδικασίες-σταθμούς στην εξέλιξη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το πρώτο εμπορικά εκμεταλλεύσιμο σύστημα παρουσιάστηκε πριν από 40 χρόνια, στις 22-25 Αυγούστου του 1978, και ήταν προϊόν συνεργασίας της Mercedes με την Bosch. Mπήκε στην S-Class εκείνης της χρονιάς, και μετά από δύο χρόνια έγινε έξτρα εξοπλισμός για όλα τα μοντέλα της εταιρίας. Από το 1992 μάλιστα όλα τα αυτοκίνητα της Mercedes ήταν πλέον εφοδιασμένα με στάνταρ το ABS.

Παρά τις αρκετές δυσκολίες και δυσλειτουργίες που αντιμετώπισε στα πρώτα χρόνια της ζωής του, το ABS εξελίχθηκε μέσα στον χρόνο, και αποτέλεσε το εφαλτήριο για όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας των επιβατών ενός σύγχρονου αυτοκινήτου. Πάνω στην λογική της λειτουργίας του δεν βασίστηκε μόνο το ασφαλές φρενάρισμα πανικού αλλά και όλα τα συστήματα που ήρθαν αργότερα, όπως το ESP και πολλά ακόμα. 

Η Mercedes δημοσίευσε κάποιες φωτογραφίες από εκείνες τις πρώτες ημέρες του λανσαρίσματος του ABS θυμίζοντάς μας πόσα πολλά έχουν γίνει μέσα σ’ αυτές τις τέσσερις δεκαετίες και γιορτάζοντας παράλληλα ένα σημαντικό ορόσημο της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας. Αν και αν υπάρχουν αρκετοί που έχουν διαφορετική άποψη για την πατρότητα του ABS και πότε πραγματικά εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο, η ουσία παραμένει ότι η Mercedes και το ειδικό βάρος που διαθέτει ως εταιρία ήταν αυτή που ουσιαστικά οδήγησε στην γρήγορη καθιέρωσή του ως σύστημα ασφαλείας στα καθημερινά μας αυτοκίνητα.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup