Με τον κινητήρα diesel στην γωνία και σε πτώση πωλήσεων σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές, όλα δείχνουν ότι θα χρειαστεί αρκετή προσπάθεια για παραμείνει ως μία αξιόπιστη και λογική λύση για οικονομία σε καύσιμο και χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Παρά το κυνήγι “μαγισσών” όμως δεν λείπουν και εκείνοι που υποστηρίζουν ότι ο diesel δεν έχει τελειώσει ακόμα. Όπως για παράδειγμα η Bosch η οποία ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης ενός συστήματος που θα μειώσει δραστικά την εκπομπή ρύπων και ειδικότερα των NOx που αποτελεί και την αχίλλειο πτέρνα των πετρελαιοκινητήρων.
Όπως δήλωσε το CEO της Bosch, Volkmar Denner, το νέο σύστημα θα δώσει την λύση για να μειωθεί η έντονη επίθεση που δέχονται οι diesel, ελπίζοντας να οδηγήσουν σε ένα τέλος όλη αυτή την ιστορία. Πρόκειται για ένα σύστημα καταλύτη το οποίο διαχειρίζεται την θερμοκρασία στην εξαγωγή και έτσι μειώνει την εκπομπή NOx στο 1/10 του επιτρεπόμενου ορίου.
Αν όντως ισχύει κάτι τέτοιο, είναι προφανές ότι οι Κασσάνδρες για το τέλος του diesel μάλλον θα το ξανασκεφτούν, καθώς οι πετρελαιοκινητήρες με αυτό το σύστημα θα είναι το ίδιο καθαροί με τους βενζινοκινητήρες σε ότι αφορά το NOx. Παράλληλα και με τον εφοδιασμό με φίλτρα παρακράτησης σωματιδίων (GPF ή OPF) εξ’ αιτίας του κύκλου μετρήσεων WLPT, οι diesel φαίνεται να περνούν στην αντεπίθεση, έχοντας πολλά ακόμα να δώσουν.
Παναγιώτης Τριτάρης
