• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Logo

Navigation
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΟΚΙΜΕΣ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΤΙΜΕΣ

TO ΠΑΡΑΛΙΓΟ GOLF

Γιάννης Σκουφής | στις 14/10/2012 | 0 Σχόλια
Volkswagen ΕΙΔΗΣΕΙΣ
almost-vw-golf-1

Το VW Golf έχει φτάσει αισίως στην 7η γενιά του που μόλις παρουσιάστηκε και αναμφίβολα είναι το σύγχρονο icon της εταιρείας. Ελάχιστοι γνωρίζουν όμως πως λίγο έλειψε να μην υπάρχει καν Golf…

Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 λοιπόν η οικονομική κατάσταση της Volkswagen ήταν το ακριβώς αντίθετο από τη σημερινή κι αυτό γιατί η ραχοκοκκαλιά της γκάμας της ήταν ο Σκαραβαίος, που μπορεί να έμεινε ακόμα πολλά χρόνια στην αγορά αλλά έδειχνε από τότε ότι είχε φτάσει στα όριά του. Σε όλους τους τομείς.

Έτσι λοιπόν η εταιρεία χρειαζόταν ένα καινούργιο μοντέλο που επί της ουσίας θα ήταν ο διάδοχος του Σκαραβαίου και το οποίο θα έπρεπε να είναι σπορτίφ, άνετο, ασφαλές, με χώρους (όχι το δυνατό σημείο του Beetle) και μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις. Το πρότζεκτ με τον εσωτερικό κωδικό ΕΑ 266 ανατέθηκε στην Porsche, η οποία προκειμένου να πετύχει όλα τα παραπάνω ζητούμενα αλλά και να μείνει πιστή στην παράδοση της VW τοποθέτησε τον κινητήρα στο κέντρο, κάτω ακριβώς από το πίσω κάθισμα και την κίνηση πίσω.

Η θέση του τετρακύλινδρου των 1.600 κυβικών, μαζί με την απόδοσή του των 100 ίππων –σε αντίθεση με τον κινητήρα του Beetle δεν ήταν μπόξερ αλλά σε σειρά, υγρόψυκτος και με ψεκασμό! (μιλάμε για τη δεκαετία του ’60!)- και το γενικότερο στήσιμο του EA 266 εξασφάλιζε μια εξαιρετική οδική συμπεριφορά, ενώ πολύ καλές, πάντα με τα δεδομένα της εποχής, ήταν και οι επιδόσεις του, μιας και η τελική προσέγγιζε τα 190! Στα θετικά του σημεία ήταν και η πλήρης γκάμα αμαξωμάτων: λιμουζίνες σύμφωνα με την ορολογία της εποχής με 3 ή 5 πόρτες, ένα σπορ κουπέ, ένα ρόουντστερ και ένα λεωφορειάκι –ο πρόδρομος των MPV.

Κάπου εδώ όμως άρχιζαν και τα προβλήματα: η θέση του κινητήρα στο κέντρο και κάτω είχε σα συνέπεια το ψυγείο και η εισαγωγή του να λειτουργούν σαν ηλεκτρικές σκούπες και να μαζεύουν πολύ σκόνη και πολλά σκουπίδια, με αποτέλεσμα τις συχνές βλάβες. Οι οποίες δεν ήταν και ότι πιο εύκολο να αντιμετωπιστούν, μιας και ακόμα για τις πιο απλές εργασίες συντήρησης έπρεπε να κατέβει ο κινητήρας, γεγονός που σήμαινε και χρόνο και χρήμα.

Τα παραπάνω συνδυάζονταν και με μια εμφάνιση «τρομαγμένου βάτραχου», κάτι που οδήγησε τον τότε νέο επικεφαλής της μάρκας Rudolf Leiding, ο οποίος αποδείχθηκε πιο ανοιχτόμυαλος και λιγότερο κολλημένος από τους προκατόχους του, να στείλει το EA 266 στο μουσείο.

Και να αποφασίσει την εξέλιξη του ΕΑ 337, που σχεδιάστηκε από την Italdesign του νεαρού τότε Giorgetto Giugiaro (σήμερα το στούντιο ανήκει στον όμιλο VW) και δεν είναι άλλο από το Golf της 1ης γενιάς, που αποτέλεσε το έναυσμα για το πιο επιτυχημένο σύγχρονο μοντέλο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τι θα γινόταν αν οι ιθύνοντες της VW είχαν προχωρήσει τότε στην παραγωγή του ΕΑ 266; Το πιθανότερο ήταν ότι θα προσέθεταν άλλο ένα αποτυχημένο μοντέλο στη γκάμα της δίπλα στο (πισωκίνητο και αερόψυκτο) Type 3 –πιο γνωστό ως VW 1500 και 1600- και η εταιρεία δεν θα είχε φτάσει μέχρι τις μέρες μας… Για καλή τους τύχη όμως έδωσαν στο Golf την ευκαιρία να γίνει παγκόσμιο best seller και να δημιουργήσει μια ολόκληρη κλάση, αυτή των GTI.  


Γιάννης Σκουφής
Γιάννης Σκουφής | στις 14/10/2012 |
Μοιράσου το:
  • tweet

Tags: Giorgetto Giugiarogolf 7Golf GTIitaldesign σχεδίασηRudolf Leidingvw 1500vw 1600VW GOLFvw golf viiVW type 3ΕΑ 266

Καμία Απάντηση στο “TO ΠΑΡΑΛΙΓΟ GOLF”

Άφησε ένα Σχόλιο Cancel Reply

Το email σου δε θα δημοσιοποιηθεί. Τα Απαραίτητα Πεδία είναι σημειωμένα με *


*
*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Πρόσφατα Άρθρα

  • Η Lamborghini Miura του θρυλικού The Italian Job βρέθηκε μετά από 50 χρόνια! (Video)

    20/02/2019 - 0 Σχόλια
  • Φοβερό ατύχημα σε αγώνα ταχύτητας στο NASCAR (Video)

    20/02/2019 - 0 Σχόλια
  • Kia Xceed Compact Crossover: Πρώτη εικόνα πριν την Γενεύη

    20/02/2019 - 0 Σχόλια

Σχετικά Άρθρα

  • Τώρα μπορείτε να συναρμολογήσετε εσείς οι ίδιοι το ηλεκτρικό VW Golf που παραγγείλατε. Στη Δρέσδη

    21/01/2019 - 0 Σχόλια
  • Νέο VW Golf: αυτή είναι η καινούργια, 8η γενιά του χωρίς καμουφλάζ

    20/01/2019 - 0 Σχόλια
  • Aποκάλυψη: Έτσι θα είναι η επόμενη γενιά του VW Golf

    07/12/2018 - 0 Σχόλια

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

  • Η Lamborghini Miura του θρυλικού The Italian Job βρέθηκε μετά από 50 χρόνια! (Video)

    20/02/2019 - 0 Σχόλια
  • Φοβερό ατύχημα σε αγώνα ταχύτητας στο NASCAR (Video)

    20/02/2019 - 0 Σχόλια
  • Kia Xceed Compact Crossover: Πρώτη εικόνα πριν την Γενεύη

    20/02/2019 - 0 Σχόλια
  • H Skoda παρουσίασε το πρώτο σκίτσο του εσωτερικού του ηλεκτρικού Vision iV

    20/02/2019 - 0 Σχόλια
  • Η Nissan πρωτοπορεί με μια ψηφιακή σειρά εκπαίδευσης, στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα

    20/02/2019 - 0 Σχόλια
  • Το Audi E-Tron ανεβαίνει μία σχεδόν κάθετη πίστα του σκι! (Video)

    19/02/2019 - 0 Σχόλια

Tags

Alfa Romeo Aston Martin Audi BMW Bugatti Citroen F1 Ferrari FIAT Ford Honda Hyundai Jaguar Jeep Kia Lamborghini lewis hamilton MAZDA McLaren Mercedes MITSUBISHI Nissan Opel Peugeot Porsche Porsche 911 Renault Seat Skoda Subaru Suzuki Tesla Toyota Video Volvo VW VW GOLF WRC Έκθεση Φρανκφούρτης έκθεση Γενεύης έκθεση Γενεύης 2015 έκθεση Γενεύης 2016 έκθεση Παρίσι έκθεση Φρανκφούρτης 2015 βίντεο

Archives

  • February 2019 (108)
  • January 2019 (163)
  • December 2018 (153)
  • November 2018 (170)
  • October 2018 (167)
  • September 2018 (160)
  • August 2018 (156)
  • July 2018 (172)
  • June 2018 (184)
  • May 2018 (187)
  • April 2018 (180)
  • March 2018 (185)
  • February 2018 (163)
  • January 2018 (175)
  • December 2017 (177)
  • November 2017 (179)
  • October 2017 (194)
  • September 2017 (183)
  • August 2017 (167)
  • July 2017 (195)
  • June 2017 (202)
  • May 2017 (219)
  • April 2017 (215)
  • March 2017 (245)
  • Αρχική
  • Επικοινωνία
powered by TrAk Enhancements