Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Γιατί εξαφανίζονται οι ρεζέρβες;

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα, ιδίως τα EV, πωλούνται όλο και περισσότερο χωρίς εφεδρικά ελαστικά, αφήνοντας στους οδηγούς μόνο το ειδικό κιτ επισκευής ελαστικών με αφρό και την οδική βοήθεια ως εφεδρικές λύσεις.

Ενώ οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναφέρουν διάφορους λόγους για αυτή τη μετατόπιση, πολλοί οδηγοί -ιδιαίτερα εκείνοι που κινούνται εκτός δρόμου- βρίσκουν την έλλειψη εφεδρικού ελαστικού προβληματική.

Γιατί όμως εξαφανίζονται οι ρεζέρβες; Τα εφεδρικά ελαστικά προσθέτουν επιπλέον βάρος, το οποίο επηρεάζει αρνητικά την αποδοτικότητα καυσίμου στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και μειώνει την αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δέχονται πιέσεις για τη βελτίωση της αποδοτικότητας, γεγονός που τους οδηγεί στην αφαίρεση περιττού βάρους.

Τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα διαθέτουν συχνά ειδικούς χώρους για τα εφεδρικά ελαστικά, αλλά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν διαφορετικές πλατφόρμες, με μεγάλες μπαταρίες και κινητήρες που καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος του διαθέσιμου χώρου.

Ως αποτέλεσμα, δεν υπάρχει χώρος για ρεζέρβα, εκτός αν αυτή τοποθετηθεί εξωτερικά ή αποθηκευτεί στο χώρο φόρτωσης.

Επίσης, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων υποστηρίζουν ότι η σύγχρονη τεχνολογία των ελαστικών έχει εξελιχθεί, καθιστώντας τα κλαταρίσματα λιγότερο συχνά. Ωστόσο, υπάρχουν ελάχιστα ανεξάρτητα δεδομένα και έρευνες που να αποδεικνύουν ότι τα ελαστικά σήμερα είναι σημαντικά πιο ανθεκτικά στη ζημιά από ό,τι στο παρελθόν.

Τέλος, η παροχή εφεδρικού ελαστικού αυξάνει το κόστος κατασκευής. Αντ’ αυτού, οι αυτοκινητοβιομηχανίες περιλαμβάνουν δωρεάν οδική βοήθεια με τα νέα αυτοκίνητα, υποθέτοντας ότι οι περισσότεροι πελάτες προτιμούν να καλέσουν για βοήθεια παρά να αλλάξουν μόνοι τους ένα ελαστικό.

 Ωστόσο, αυτή η λύση δεν λειτουργεί καλά σε απομακρυσμένες περιοχές όπου η υπηρεσία κινητής τηλεφωνίας είναι περιορισμένη.

Για όσους ταξιδεύουν συχνά σε ανώμαλο έδαφος, η απουσία εφεδρικού ελαστικού αποτελεί σοβαρή ανησυχία. Το ειδικό υλικό-αφρός για την επισκευή ελαστικών, η εναλλακτική λύση, είναι αποτελεσματικό μόνο για μικρές οπές.

Οι ζημιές στο πλευρικό τοίχωμα, οι οποίες είναι συχνές σε κακούς δρόμους, δεν μπορούν να επιδιορθωθούν με αυτόν τον τρόπο, αφήνοντας τους οδηγούς αποκλεισμένους.

Τα παραδοσιακά αυτοκίνητα εκτός δρόμου, όπως το Jeep Wrangler, εξακολουθούν να προσφέρουν εφεδρικά ελαστικά πλήρους μεγέθους, αλλά πολλά νεότερα αυτοκίνητα EV με προσανατολισμό στην περιπέτεια δεν το κάνουν, προβληματίζοντας τους οδηγούς τους.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Honda Dream Offers για το ZR-V

Honda

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi