Σύνδεση

MOTO

GAS GAS & OSSA ΕΙΣ ΣΑΚΡΑ ΜΙΑΝ…

Δύο ευρωπαίοι κατασκευαστές με κοινή πατρίδα και πολλά όνειρα ενώνουν τις δυνάμεις τους και πιστεύουν σε ένα δημιουργικό μέλλον

Οι εταιρείες Gas Gas Motos SA και Ossa Factory SA ενώνουν τις δυνάμεις τους. Tα δύο εργοστάσια κατασκευής μοτοσυκλετών από την Καταλωνία συγχωνεύονται με στόχο τη συνέργεια στους τομείς παραγωγής, εμπορίας και ανάπτυξης νέων προϊόντων.

Η Gas Gas αναλαμβάνει την παραγωγή των μοντέλων της Ossa στο εργοστάσιό της στο Salt, από όπου θα διανέμονται και τα δύο εμπορικά σήματα της Girona. Πλήρης ενοποίηση θα υπάρξει και στον οικονομικό τομέα, στην τεχνολογία και στους ανθρώπινους πόρους. Με τη συμφωνία αυτή και την ενίσχυση της θέσης της στη βιομηχανία μοτοσυκλετών Off-Road.  Η Gas Gas σκοπεύει να αναβιώσει το ιστορικό όνομα Ossa, όχι μόνο στο Trial αλλά και στο δρόμο, με μια μοτοσυκλέτα που θα είναι στην αγορά μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Η Gas Gas παράγει σήμερα περίπου 9.000 μοτοσυκλέτες ετησίως και εξάγει σε 53 χώρες σε όλο τον κόσμο, δημιουργώντας έτσι 500 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας στην Καταλωνία. Το 95% του κύκλου εργασιών της προέρχεται από τις εξαγωγές Enduro, Trial και Rally Raid μοτοσυκλετών. Διαθέτει στη γκάμα της συνολικά 26 μοντέλα και έχει παρουσία σε όλα τα είδη αγώνων εκτός δρόμου σε παγκόσμιο πρωταθληματικό επίπεδο.

Με την αναγέννηση του εμπορικού σήματος Ossa το 2009, η εταιρεία σήμερα παράγει 800 μοτοσυκλέτες Trial με δίχρονους κινητήρες, που εξάγονται, κυρίως, στις Ευρωπαϊκές ενοποιημένες αγορές. Ενδεικτικές και οι δηλώσεις των αξιωματούχων από τις δύο εταιρείες:

Ramon Puente, γενικός διευθυντής Gas Gas: “Σε μια παγκοσμιοποιημένη αγορά με πολυεθνικές εταιρίες, αποφασίσαμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις μιας άκρως ανταγωνιστικής πραγματικότητας. Έχουμε τους ανθρώπους, τις γνώσεις και την υποδομή για να κατακτήσουμε μια σημαντική θέση στον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Είναι μια ιστορική κληρονομιά και αναλαμβάνουμε την ευθύνη να επανατοποθετήσουμε αυτή τη βιομηχανία στη θέση που της αξίζει”.

Joan Gurt, γενικός διευθυντής Ossa: “Βάλαμε στην άκρη τις ιδιαίτερες φιλοδοξίες για να δημιουργήσουμε ένα νέο έργο στην Καταλωνία, που θα μας επιτρέψει να είμαστε ανταγωνιστικοί σε όλα τα επίπεδα, τόσο στην παραγωγή, όσο και στην εμπορία. Πρέπει να δώσουμε νέα ώθηση στις έμφυτες ικανότητες και  στα ταλέντα μας και για να γίνει αυτό καλύτερα πρέπει να είμαστε μαζί. Με αυτήν την ένωση προωθούμε και προστατεύουμε την τοπική βιομηχανία”.

Ιστορία

Η Gas Gas ιδρύθηκε το 1985 από δύο πρώην εμπορικούς αντιπρόσωπους της χρεωκοπημένης Bultaco και έκτοτε εξειδικεύεται σε μοντέλα εκτός δρόμου (trial – enduro – quad). Στο χώρο του trial είναι ο market leader παγκοσμίως, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει κατακτήσει σημαντικό μερίδιο και στο χώρο του enduro, κατακτώντας διεθνείς τίτλους και εθνικά πρωταθλήματα.

Ο πρώτος της παγκόσμιος τίτλος ήρθε το 1993 στο trial, με αναβάτη τον Jordi Tarres, κάτι που επαναλήφθηκε και τις δύο επόμενες χρονιές. Ο Paul Edmondson της προσέφερε τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο στο enduro το 1994 και στην κατηγορία των 125 2Τ, κάτι που επανέλαβε το 1996 στα 250 2Τ. Έκτοτε, τα προϊόντα της πρωταγωνιστούν σε επίπεδο κορυφής όπου κι αν συμμετέχουν.

Η Ossa αποτελεί ένα θρυλικό όνομα στο χώρο της μοτοσυκλέτας. Μια εταιρία που παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο το 1942, όταν η οικογένεια του ιδρυτή της Manuel Giró Mingella αγόρασε ένα χρεωκοπημένο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων ονόματι Nacional Pescara.

Το πρωτότυπο διέθετε δίχρονο κινητήρα Motobecane και παρουσίασε μεγάλη εμπορική επιτυχία όταν βγήκε στην παραγωγή 7 χρόνια αργότερα, ενώ στην πορεία ο εν λόγω κινητήρας αντικαταστάθηκε από έναν επίσης δίχρονο 125 της DKW.

Η δεκαετία του ’60 ήταν εξαιρετικά επιτυχημένη για το ισπανικό εργοστάσιο, που έκανε σημαντικό αριθμό εξαγωγών σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Καναδά. Τα μοντέλα που παρήγαγε κάλυπταν κάθε ανάγκη και κατηγορία, κάνοντας μάλιστα και πολλές διακρίσεις σε αγώνες ταχύτητας, motocross, enduro και trial.

H πρώτη της επιτυχία ήρθε με την κατάκτηση των δύο πρώτων θέσεων στον 24ωρο αγώνα του Montjuich, στους δρόμους της Βαρκελώνης το 1967. Η επόμενη 15ετία ήταν άκρως επιτυχημένη, εμπορικά και αγωνιστικά, πλην όμως τελείως αναπάντεχα το εργοστάσιο έκλεισε το 1982. Και σχεδόν 30 χρόνια μετά, το 2010 συγκεκριμένα, ένα γκρουπ ισπανών επιχειρηματιών την αναβιώνει και ξεκινά την κατασκευή μοτοσυκλετών trial και enduro. Την επόμενη χρονιά μάλιστα, συμμετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα trial με αναβάτη τον Jeroni Fajardo, κατακτώντας μια ουχί ευκαταφρόνητη 5η θέση στην τελική βαθμολογία.

Νίκος Βιτσιλάκης 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured