Σύνδεση

F1

Formula 1: Η σαιζόν 2022 ξεκινά

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έφερε σημαντικές αλλαγές σε κυρώσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Haas διέκοψε τη συνεργασία της με τον Mazepin (την θέση του θα πάρει ο Magnussen), ενώ το GP της Ρωσίας δεν πρόκειται να μπει ξανά στο καλεντάρι για πολλά χρόνια.

Ο Verstappen υπέγραψε μέχρι το 2028 στην Red Bull και έγινε ένας από τους καλύτερα αμειβόμενους αθλητές στον κόσμο. Μαζί με τον Hamilton. Ο Michael Masi αποτελεί παρελθόν από αλυτάρχης. Στη νέα σεζόν θα υπάρχουν δύο: οι Niels Wittich (από το DTM) και Eduardo Freitas (από το WEC).

H Ferrari συνέχισε να εντυπωσιάζει και στο Μπαχρέιν με τα κόκκινα μονοθέσια να δείχνουν δυνατά και γρήγορα. Η Red Bull δείχνει και αυτή πως έχει βρει τη συνταγή με τους νέους κανονισμούς, αλλά φαίνεται να κρατά χαμηλούς τόνους σε σχέση με την Scuderia. Ο Verstappen πάντως κέρδισε τις εντυπώσεις την τελευταία ημέρα των δοκιμών στο Μπαχρέιν.

Το ίδιο δε μπορεί να πει κανείς και για τα Mercedes μονοθέσια τα οποία δείχνουν πιο «βαριά» στο θέμα της υπερστροφής και στο porpoising. Βέβαια, αυτό μπορεί να έγκειται και σε θέμα τακτικής αιφνιδιασμού της γερμανικής ομάδας που μπορεί να μην θέλει να ανοίξει τα χαρτιά της.

Μεγάλο ενδιαφέρον έχει η χρονιά 2026 όπου θα δούμε τους νέους κινητήρες. Ακόμη και η Aston Martin εξετάζει το ενδεχόμενο να κατασκευάζει τους δικούς της. Η συμμετοχή της Audi/ Porsche θα είναι εξίσου σημαντική αφού ακόμη και αν δεν κατεβάσει δική της ομάδα θα μπορούσε να προμηθεύει με κινητήρες τουλάχιστον τις Red Bull/ Alpha Tauri.

Προς το παρόν ας ρίξουμε μια ματιά στις αλλαγές που έχουν τα νέα μονοθέσια με τους μεγάλους τροχούς τη νέα αεροδυναμική. H τελευταία είναι αυτή που θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την απόδοση των μονοθεσίων και την επίδοση κάθε πιλότου.

ΚΑΝΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ – ΑΓΩΝΕΣ SPRINT: Θυμάστε το περσινό GP στο Βέλγιο; Για να μην υπάρξει παρόμοιο φιάσκο θα πρέπει σε έναν αγώνα να γίνουν τουλάχιστον δύο γύροι δίχως safety car για να αποδοθούν βαθμοί. Συγκεκριμένα, το νέο σύστημα βαθμών για την F1 2022 έχει ως εξής με τα ποσοστά να αντιστοιχούν στη συνολική απόσταση κάθε Grand Prix:

Θέση >2 γύροι έως 25% 25-50% 50-75% 75-100%
1 0 6 13 19 25
2 0 4 10 14 18
3 0 3 8 12 15
4 0 2 6 9 12
5 0 1 5 8 10
6 0 0 4 6 8
7 0 0 3 5 6
8 0 0 2 3 4
9 0 0 1 2 2
10 0 0 0 1 1

Για το 2022 υπάρχουν 3 αγώνες Sprint. Ένας στην Ίμολα, ένας στο Σπίλμπεργκ και ένας στο Ιντερλάγκος. Πέρυσι έπαιρναν βαθμούς οι 3 πρώτοι. Φέτος υπάρχει μεγάλο κίνητυρο αφού βαθμολογούνται οι πρώτοι 8 (με 8,7,6,5,4,3,2,1 βαθμούς). Η κατάταξη του Sprint θα καθορίζει το grid εκκίνησης την Κυριακή. Πάντως, ως pole position θα συνεχίζει να ισχύει ο ταχύτερος στα χρονομετρημένα της Παρασκευής.

ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ: To βασικό στα μονοθέσια είναι πως το παραγόμενο αεροδυναμικό φορτίο θα προέρχεται κυρίως από το πάτωμα του μονοθεσίου επαναφέροντας το περιβόητο ground effect. Για αυτό έχουν αφαιρεθεί τα λοιπά στοιχεία από το πλάι (τα bargeboards) και έχουν αντικατασταθεί από άλλα που διοχετεύουν τον αέρα στο τούνελ του πατώματος ώστε να υπάρξει πιο έντονο το φαινόμενο Venturi και κατ’ επέκταση το ground effect.

Φυσικά, το κάθετο φορτίο θα παράγουν και οι δύο πτέρυγες. Η μπροστινή που έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και η πίσω που είναι φαρδύτερη και ψηλότερη. Με αυτό τον τρόπο τα προσπεράσματα θα είναι πιο εύκολα αφού το πίσω μονοθέσιο θα έχει μικρότερη αντίσταση. Ενδιαφέρον είχε το φαινόμενο της φώκιας (porpoising) (το μονοθέσιο να ταλαντώνεται και να αναπηδά σαν την κίνηση μας φώκιας)

ΕΛΑΣΤΙΚΑ: Οι ζάντες από 13 ίντσες έχουν πάει στις 18 ίντσες. Τα νέα Pirelli θα έχουν μεγαλύτερη αντοχή ώστε να υπάρχει λιγότερη τακτική και περισσότερος αγώνας στην πίστα. Ένα θέμα είναι η διαχείριση των βαρύτερων μονοθεσίων. Οι ηλεκτρικές κουβέρτες θα είναι λιγότερο ζεστές (στους 70 βαθμούς Κελσίου). Κάτι πολύ σημαντικό είναι πως οι πρώτοι 10 πιλότοι στην σειρά εκκίνησης δεν είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν το σετ ελαστικών από το Q2.

ΒΑΡΟΣ: Πέρυσι το ελάχιστον επιτρεπόμενο βάρος ήταν στα 752 κιλά. Για φέτος αυξήθηκε κατά 43 και φτάνει τα 795 κιλά. Πρόκειται για μια μεγάλη αλλαγή αφού το 2009 το όριο ήταν 200 κιλά χαμηλότερο. Οι οδηγοί θέλουν ελαφρύτερα και ευέλικτα μονοθέσια για τις αργές στροφές. Οι μηχανικοί θέλουν ακόμη πιο βαριά για να μην έχουν πια πονοκεφάλους.

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ: Το υβριδικό V6 σύστημα πρόωσης είναι ακριβώς το ίδιο. Και θα παραμείνει έτσι μέχρι το 2026 που θα δούμε τους νέους κινητήρες. Η μόνη διαφορά για τα επόμενα 3 χρόνια είναι πως τα βιοκαύσιμα Ε10 θα έχουν μεγαλύτερη ποσόστωση (από το 5,75% στο 10%).

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Hyundai i10 1.0 Ν-Line: Ελιξήριο νεότητας και οδηγικής ευχαρίστησης

Featured

Θα υπάρξει και έκδοση κουπέ της Alfa Romeo Tonale;

Alfa Romeo

Δοκιμή: Citroën ë-C4 C-Cross

Citroen

Αυτό θα είναι το νέο Toyota C-HR

Featured

Hyundai i20 N







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup