Σύνδεση

F1

F1 Γκραν Πρι Καναδά: Η προεπισκόπηση της Pirelli

Το πρώτο Καναδικό Γκραν Πρι που έγινε σ’ αυτή την πίστα το 1978 το κέρδισε ο Ζυλ Βιλνέβ. H πίστα πήρε το όνομα του αδικοχαμένου οδηγού λίγες βδομάδες μετά την τραγική του απώλεια το 1982.

Ο αγώνας διαρκεί 70 γύρους και η διαδρομή έχει 6 αριστερές και 8 δεξιές στροφές με τρείς ευθείες (μια πολύ μεγάλη). Η μέση ωριαία ταχύτητα είναι σχετικά χαμηλή, χάρη στις συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης που οφείλονται στην αλληλουχία στροφών και σημείων φρεναρίσματος.

Η πιο μαλακή γόμα αναμένουμε όπως πέρυσι να την δούμε στις κατατακτήριες δοκιμές ενώ η μέση και η σκληρή γόμα θα χρησιμοποιηθούν στον αγώνα. Η στρατηγική που επιλέγουν οι περισσότεροι οδηγοί είναι αυτή των δυο αλλαγών αλλά κάποιοι μπορεί να κάνουν και μια αλλαγή, συμπληρώνοντας πολλούς γύρους με τη σκληρή γόμα: Ειδικά αυτοί που ξεκινούν από τις πιο πίσω σειρές.

Με βάση τα περσινά στοιχεία, ο μέσος χρόνος ενός πιτ στοπ είναι τα 18,5 δευτερόλεπτα παρότι το μήκος των πιτ είναι πάνω από 400 μέτρα. Οι οδηγοί μπαίνουν στα πιτ παρακάμπτοντας το τελευταίο σικέιν ενώ η έξοδος είναι στην στροφή 2.

Τα ελαστικά που έχουν επιλεγεί για το Formula 1 Pirelli Καναδικό Grand Prix είναι η γόμα C3 ως  P Zero λευκή σκληρή, η γόμα C4 ως P Zero κίτρινη μέση και η γόμα C5 ως P Zero κόκκινη μαλακή.

Η πίστα Ζυλ Βιλνέβ έχει μήκος 4.361 μέτρα, πρόκειται για μη μόνιμη εγκατάσταση φτιαγμένη πάνω στο τεχνητό νησί της Παναγίας, στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου δίπλα στο Μόντρεαλ. Εκτός από το Γκραν Πρι χρησιμοποιείται για ποδηλασία, roller skating και περπάτημα.

Mario Isola, Διευθυντής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού

«Το Καναδικό Grand Prix είναι παραδοσιακά ένας από τους πιο θεαματικούς αγώνες στο ημερολόγιο γεμάτος συμβάντα και εκπλήξεις καθώς η πίστα προσφέρει πολλές ευκαιρίες για προσπέρασμα αλλά δεν συγχωρεί λάθη.

Ως συνήθως για τέτοιες διαδρομές, επελέγησαν οι πιο μαλακές γόμες της γκάμας C3, C4 και C5 – όπως πέρυσι. Περιμένουμε η C5 να χρησιμοποιηθεί κυρίως στις κατατακτήριες δοκιμές ενώ η C4 και η C3 θα παίξουν σημαντικό ρόλο στον αγώνα.

Η άσφαλτος είναι σχετικά λεία σ’ αυτή τη διαδρομή που είναι κατά το ήμισυ μόνιμη και δεν χρησιμοποιείται συχνά. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε μεγάλη βελτίωση του κρατήματος κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Σε μια πίστα όπου δεν υπάρχουν γρήγορες καμπές, καθοριστικά σημεία είναι η σταθερότητα στο φρενάρισμα, η ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των στροφών και η ακρίβεια στην αλλαγή πορείας.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ο καιρός. Οι συνθήκες μπορεί ν’ αλλάξουν γρήγορα από βρεγμένο σε στεγνό ενώ δεν αποκλείονται και έντονες μεταβολές της θερμοκρασίας. Πέρυσι η θερμοκρασία ασφάλτου ήταν 17 βαθμούς στις κατατακτήριες δοκιμές και έφτασε στους 40 βαθμούς Κελσίου την μέρα του αγώνα».

Ferrari Challenge 

Το Ferrari Challenge Βόρειας Αμερικής που διεξάγεται με αποκλειστικό προμηθευτή την Pirelli, θα είναι αγώνας υποστήριξης στο Καναδικό Grand Prix. Στο Μόντρεαλ θα διεξαχθεί ο 4ος γύρος της σεζόν μετά τον αγώνα Road Atlanta που έγινε στα τέλη Μαΐου.

Στη βαθμολογία του Trofeo Pirelli προηγείται ο Matt Kurzejewski (Ferrari Westlake) με 77 βαθμούς. Αντίστοιχα ο Cameron Root (Ron Tonkin Grand Turismo) προηγείται στο Coppa Shell με 75 βαθμούς. Όλες οι Ferrari 488 Challenge Evo αγωνίζονται με ελαστικά P Zero DHB ειδικά εξελιγμένα για το συγκεκριμένο πρωτάθλημα.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured