Σύνδεση

F1

F1: ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΤΟ ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ ΤΟΥ ΜΠΑΚΟΥ. ΕΤΣΙ ΛΕΝΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ

Οι αρχές του Αζερμπαϊτζάν δεν τσιγκουνεύτηκαν..

Οι αρχές του Αζερμπαϊτζάν δεν τσιγκουνεύτηκαν καθόλου προκειμένου να διοργανώσουν από το 2016 Γκραν Πρι στους δρόμους της πρωτεύουσάς τους Μπακού. Μεταξύ άλλων ανέθεσαν τη χάραξη της πίστας στον πασίγνωστο και εξειδικευμένο αρχιτέκτονα Hermann Tilke.

O Τilke, που έχει σχεδιάσει όλες τις πίστες που εντάχθηκαν τα τελευταία χρόνια στο καλεντάρι της Φόρμουλα 1 έχει κατηγορηθεί πολλές φορές για μανιέρα και πως τελικά όλες οι πίστες του μοιάζουν με τον ένα ή με το άλλο τρόπο μεταξύ τους.

Για αυτήν στο Μπακού, η οποία δεν θα είναι βέβαια μόνιμη, ο Γερμανός αρχιτέκτονας λέει πως ουσιαστικά αποτελείται από δύο τμήματα. Το ένα είναι η τεράστια ευθεία των 2,2 χιλιομέτρων –η μεγαλύτερη μέχρι στιγμής είναι αυτή στη Σαγκάη μήκους 1.300 μέτρων- όπου οι τελικές των μονοθεσίων θα φτάνουν τα 340 και το άλλο το κομμάτι με τις κλειστές στροφές και το περιορισμένο πλάτος των μόλις 7 μέτρων σε πολλά σημεία, γύρω από το ιστορικό κέντρο του Μπακού. Ο συνδυασμός βάζει δύσκολα στους μηχανικούς και κυρίως στους αεροδυναμιστές, καθώς θα πρέπει στον ίδιο αγώνα να ταιριάξουν τα αταίριαστα.

Παράλληλα ο Tilke κάνει λόγο και για τις εικόνες που θα βλέπουν όσοι παρακολουθούν τον αγώνα από τις οθόνες τους, καθώς η διαδρομή θα περνά δίπλα από τα παλιά τείχη της πόλης, ανάμεσα στους σύγχρονους ουρανοξύστες, ενώ θα υπάρχουν έντονες ανωφέρειες και κατωφέρειες που θα βάζουν έναν ακόμα βαθμό δυσκολίας. Ο οποίος θα ενισχύεται και άλλο από τα στενά όπως είπαμε κομμάτια, στα οποία το προσπέρασμα θα είναι άθλος, ενώ ένα τυχόν τρακάρισμα θα δημιουργεί χάος.

Πάντως για να πούμε την αλήθεια ωραία όλα αυτά που λέει ο Tilke και ενδιαφέρουσα η προσέγγιση της δουλειάς του, όμως το όλο πρότζεκτ Γκραν Πριν στο Μπακού δεν παύει να είναι και μια καλοστημένη μηχανή προπαγάνδας και δημοσίων σχέσεων. Για την κυβέρνηση του Αζερμπαϊτζάν που έχει (πολλά) χαρακτηριστικά δικτατορίας, με τον ισχυρό άντρα Ιλχάμ Αλίγιεφ να έχει πάρει την εξουσία από τον πατέρα του Χεϊντάρ το 2003.

Ο Ιλχάμ Αλίγιεφ επανεξελέγη το 2008 και το 2009 καταργήθηκε το όριο στις θητείες στο ύπατο αξίωμα της χώρας. Με το συγκεκριμένο μέτρο συμφώνησε σε δημοψήφισμα το 92%(!) των Αζέρων, ενώ ενδιαφέρον έχει πως στις τελευταίες προεδρικές εκλογές που διεξήχθησαν στις 9 Οκτωβρίου 2013 η νίκη του Ιλχάμ Αλίγιεφ, ο οποίος επανεξελέγη φυσικά για 3η θητεία στη σειρά, ανακοινώθηκε προτού καν ανοίξουν οι κάλπες, μέσω εφαρμογής για έξυπνα κινητά που λάνσαρε η εκλογική επιτροπή. Η εφαρμογή αυτή έδωσε στον Αλίγιεφ ποσοστό 72,6%,ενώ οι παρατηρητές του ΟΑΣΕ ανέφεραν «σημαντικά προβλήματα» κατά την εκλογική διαδικασία.

Εκμεταλλευόμενη λοιπόν τα άφθονα χρήματα από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο η κυβέρνηση του Αζερμπαϊτζάν κατόρθωσε και έβαλε τον Γκραν Πρι του Μπακού -εννοείτε με την έγκριση του Bernie που μυρίζεται το χρήμα από μακριά– στο πρόγραμμα της Φόρμουλα 1.

Φυσικά το να ονομαστεί ο συγκεκριμένος αγώνας Γκραν Πρι Ευρώπης είναι όχι μόνο τραβηγμένο αλλά προκλητικό… Επίσης όσοι πιστεύουν πως θα μπορούσε να γίνει αγώνας F1 στη Δραπετσώνα και στα Μανιάτικα θα πρέπει σιγά σιγά να αλλάζουν πλευρό.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε πως είναι στο εσωτερικό του βυθισμένου πλοίου της Hyundai που μετέφερε αυτοκίνητα (Video)

Featured

Tρελή ζήτηση για ένα Toyota RAV4 με αμερικάνικo στυλ της δεκαετίας του ’80

Featured

Αυτό θα είναι το νέο τζιπ του Ελληνικού Στρατού; Αντικαταστάτης αυτών της Mercedes;

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup