Σύνδεση

F1

F1 Γκραν Πρι Αυστραλίας, η προεπισκόπηση της Pirelli

Το Σαββατοκύριακο του Albert Park είναι αγαπημένο για τον κόσμο της Formula 1, χάρη στην εκπληκτική τοποθεσία και στην πολύβουη ατμόσφαιρα της διοργανώτριας Μελβούρνης. Η διαδρομή δεν είναι πολύ σκληρή με τα ελαστικά, η πτώση απόδοσης λόγω τοπικής υπερθέρμανσης είναι σημαντικότερος παράγοντας από τη φθορά. Βρίσκονται στην αρχή φθινοπώρου στην Αυστραλία,  αυτό μπορεί να προκαλέσει μερικές εκπλήξεις που σχετίζονται με τον καιρό, με εναλλαγές θερμοκρασίας ή και βροχή. Όλα αυτά έχουν συμβεί στο παρελθόν κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου αγώνα. Υπάρχει ένα γεμάτο πρόγραμμα αγώνων υποστήριξης από την Πέμπτη και μετά: εκτός από τη Formula 2 και τη Formula 3, οργανώνονται επίσης πρωτάθλημα Porsche Carrera Cup και Supercars Αυστραλίας. Αυτό σημαίνει ότι θα στρωθεί άφθονο λάστιχο στη διαδρομή, βελτιώνοντας τα επίπεδα πρόσφυσης.

Η Αυστραλία εντάχθηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο της Formula 1 το 1985, αυτό το Σαββατοκύριακο θα διεξαχθεί ο 37ος αγώνας. Η διαδρομή της Αδελαΐδας φιλοξένησε τον αγώνα μέχρι το 1995, προτού μετακομίσει στη Μελβούρνη. Από τότε το Άλμπερτ Πάρκ είναι η έδρα του Grand Prix της Αυστραλίας (με εξαίρεση το 2020 και το 2021, που ο αγώνας δεν διεξήχθη λόγω πανδημίας). Πολυνίκης οδηγός στο Grand Prix της Αυστραλίας είναι ο Michael Schumacher με τέσσερις νίκες: Όλες σημειώθηκαν με τη Ferrari, στη Μελβούρνη. Οι 10 νίκες της ομάδας του Μαρανέλο στην Αυστραλία, τη φέρνουν στη 2η θέση πίσω από τη McLaren, που έχει 11 νίκες. Η McLaren έχει επίσης τις περισσότερες pole στην Αυστραλία (10), ενώ ο οδηγός με τις περισσότερες pole position – οκτώ – είναι ο Lewis Hamilton. Όσον αφορά στους τερματισμούς στο βάθρο, η Ferrari και η McLaren κατέχουν από κοινού το ρεκόρ με 26, ενώ ο Hamilton είναι ο οδηγός που έχει ανέβει περισσότερες φορές στο βάθρο: 10. Η Red Bull έχει κερδίσει μόνο δύο φορές στη Μελβούρνη: το 2011 με τον Sebastian Vettel και πέρυσι με τον Max Verstappen.

Η γόμα C5 της Pirelli – η πιο μαλακή από τις πέντε που είναι διαθέσιμες φέτος – θα κάνει  ντεμπούτο στο Grand Prix της Αυστραλίας, 3ο γύρο της σεζόν. Η γόμα αυτή επιλέγει σε συνδυασμό με τη C4 (που χρησιμοποιήθηκε στη Τζέντα) και τη C3, που εμφανίζεται σε κάθε αγώνα. Eίναι μια επιλογή, ένα επίπεδο πιο μαλακή από πέρυσι, όταν επιλέχθηκαν οι γόμες C2, C3 και C4. Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που η πιο μαλακή γόμα εμφανίζεται στη Μελβούρνη. Το 2022, η Pirelli επέλεξε τη γόμα C5 ως μαλακή, για το Άλμπερτ Παρκ (συνδυάστηκε με τη C3 ως μεσαία και τη C2 ως σκληρή, παραλείποντας τη C4).

Η απόφαση να υιοθετηθεί μια πιο μαλακή επιλογή, ελήφθη μετά από ανάλυση του περσινού αγώνα, ο οποίος επικεντρώθηκε γύρω από τη σκληρή γόμα C2: 10 οδηγοί τη χρησιμοποίησαν για 47 από τους 58 γύρους και τρεις οδηγοί για περισσότερους από 50 γύρους. Το Grand Prix Αυστραλίας 2023 διακόπηκε αρκετές φορές, συμπεριλαμβανομένων τριών αυτοκινήτων ασφαλείας και τριών κόκκινων σημαιών. Είχε δύο επανεκκινήσεις από στάση και μία επανεκκίνηση εν κινήσει. Η πίστα του Άλμπερτ Πάρκ αποτελείται από 14 στροφές και πρόσφατα τροποποιήθηκε για να έχει πιο ομοιογενή ρυθμό. Παραμένει δύσκολο να προσπεράσεις, αν και όχι τόσο δύσκολο όσο στο παρελθόν. Ιστορικά, η στρατηγική μιας αλλαγής είναι προτιμώμενη, αλλά η επιλογή των πιο μαλακών γομών μπορεί να το αλλάξει αυτό –καθώς και να δημιουργήσει καταστάσεις, όπου η διαφορά ρυθμού μεταξύ μονοθεσίων λόγω διαφορετικών ελαστικών να ευνοεί το προσπέρασμα.

Η μαλακή γόμα C5 δεν έχει αλλάξει από το 2023, αλλά –μέχρι τώρα– έχει  δοκιμαστεί λιγότερο από τα φετινά μονοθέσια. Δεν υπήρξε σε κανέναν από τους δύο πρώτους αγώνες φέτος ως επιλογή. Διανύθηκαν με αυτή μόλις 140 χιλιόμετρα από  21 έως 23 Φεβρουαρίου κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης πριν από την έναρξη στο Μπαχρέιν. Ο Lewis Hamilton ήταν ο μόνος οδηγός που ολοκλήρωσε προσομοίωση μέρους αγώνα, μ’ αυτή τη γόμα ενώ οι οδηγοί της Williams τη χρησιμοποιούσαν κυρίως για μια σειρά από γύρους εισόδου και εξόδου από την πίστα. Άλλες δυο ομάδες, η Ferrari και η Stake F1, επέλεξαν τη γόμα C5 στις δοκιμές εξέλιξης του Μπαχρέιν: η συγκεκριμένη πίστα λόγω τραχύτητας οδοστρώματος δεν ταιριάζει στην πιο μαλακή γόμα. Οπότε παραμένει άγνωστη ως ένα βαθμό, η συμπεριφορά της στο Grand Prix της Αυστραλίας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured