Σύνδεση

F1

F1: ΓΙΑΤΙ ΠΑΤΩΝΕΙ Η FERRARI ΣΤΑ ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ;

Η σαιζόν στη Φόρμουλα 1 δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί ιδιαίτερα επιτυχημένη μέχρι..

Η σαιζόν στη Φόρμουλα 1 δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί ιδιαίτερα επιτυχημένη μέχρι στιγμής για τη Ferrari, καθώς τα μονοθέσιά της δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να ξεχωρίσουν και να προσεγγίσουν τις κορυφαίες θέσεις.

Ο λόγος για αυτό δεν είναι σε καμία περίπτωση η αξιοπιστία, μιας και οι δύο F14T συνήθως τερματίζουν, ενώ και η αεροδυναμική πλέον και σε αντίθεση με το παρελθόν, δεν αποτελεί θέμα.

Το θέμα είναι το σύστημα πρόωσης και με αυτό δεν εννοούμε το V6, ο οποίος δεν παρουσιάζει προβλήματα, αλλά κυρίως το ηλεκτρικό μέρος και τα περιφερειακά μεν αλλά σημαντικά δε εξαρτήματά του.

F1-2014-PROBLEMS-3

Έτσι λοιπόν και η Ferrari έκανε το ίδιο λάθος με τη Renault τοποθετώντας το MGU-H, τη γεννήτρια που ανακτά την ενέργεια κατά την επιβράδυνση και πρέπει να βρίσκεται ομοαξονικά με το turbo, σε σειρά με το τελευταίο με αποτέλεσμα τα θερμικά φορτία εδώ να είναι μεγαλύτερα και η απόδοση μικρότερη.

Αυτό όμως δεν είναι το μόνο σφάλμα στη σχεδίαση του συστήματος πρόωσης της F14T. Το άλλο, επίσης σημαντικό, είναι η χρήση μικρής τουρμπίνας. Η σκέψη των μηχανικών της Ferrari έλεγε πως το πιο μικρό turbo επιβαρύνει λιγότερο τον κινητήρα, καταλαμβάνει μικρότερο όγκο και απαιτεί λιγότερη ψύξη και πως τα όποια μειονεκτήματα προέρχονται από αυτήν την επιλογή υπερ-καλύπτονται από τα αεροδυναμικά πλεονεκτήματα.

Το τελευταίο και δεν αποδεικνύεται πλήρως στην πράξη, ενώ από την άλλη μικρότερο turbo σημαίνει και λιγότερο ρεύμα για την MGU-H, η οποία επιτρέπεται όχι μόνο να τροφοδοτεί τη μπαταρία, αλλά και τον άλλο ηλεκτροκινητήρα, τον MGU-K. Μάλιστα η τροφοδοσία αυτή δεν είναι προκαθορισμένη όπως αυτήν από τη μπαταρία που δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 4 Megajoule ανά γύρο, οπότε στην ουσία όποιος μειονεκτεί εδώ έχει τελικά λιγότερους ίππους στη διάθεσή του.

Ένα ακόμα σχεδιαστικό σφάλμα είναι η μη μόνωση των 6 εξαγωγών του κινητήρα. Σε αντίθεση με τις εξατμίσεις π.χ. των Mercedes και Renault που διαθέτουν διπλό τοίχωμα οι Ιταλοί τις άφησαν τελείως ελεύθερες, με αποτέλεσμα και να χάνουν ενέργεια που θα μπορούσε να κατευθύνεται προς την MGU-H και να βάζει κάποιους επιπλέον ίππους στο σακούλι και να προκύπτουν θέματα μεγαλύτερης ροής αέρα για ψύξη, που λύθηκαν στην πορεία.

Η χρήση εξατμίσεων με μόνωση αντίθετα δεν μπορεί να λυθεί πριν την επόμενη σαιζόν μιας και καθορίζονται από την ομολογκασιόν. Τότε αναμένεται να γίνουν και οι άλλες απαιτούμενες βελτιώσεις στο σύστημα πρόωσης, που θα κάνουν τα μονοθέσια της Ferrari πιο ανταγωνιστικά.

Γιάννης Σκουφής

F1-2014-PROBLEMS-2

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το νέο Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Featured

Το Tesla Model 3 Long Range στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Featured

Το Bigster είναι η καινούργια ναυαρχίδα της Dacia

Dacia

Η Citroën ανανέωσε τα C4 και C4 X

Citroen