Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Έρευνα καταδεικνύει πως τα συστήματα υποβοήθησης δεν είναι ακόμα αξιόπιστα

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με πολλά νέα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τα οποία υπόσχονται να τον απαλλάξουν από πολλές έγνοιες και να τον γλιτώσουν από ατυχήματα. Όμως στην πράξη τα συστήματα αυτά κάθε άλλο παρά αξιόπιστα αποδεικνύονται, όπως έδειξε πρόσφατη έρευνα στην Αμερική από την ΑΑΑ (Αmerican Automobile Association).

H έρευνα αυτή έγινε σε μία συνολική διαδρομή πάνω από 6.400 χιλιόμετρα με τα συστήματα ασφαλείας να παρουσιάζουν κάπου είδους πρόβλημα σχεδόν κάθε 13 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο. Στην έρευνα συμμετείχαν αυτοκίνητα του 19 και του 20, μεταξύ των οποίων η BMW X7, η Cadillac CT6, το Ford Edge, το Kia Telluride και το Subaru Outback.

Όλα ήταν εφοδιασμένα με κάποιου τύπου αυτόνομη ή ημιαυτόνομη τεχνολογία. Τα περισσότερα προβλήματα ανέκυψαν από τα συστήματα διατήρησης της λωρίδας, τα οποία αντιστοιχούσαν στο 73% των συμβάντων που καταγράφηκαν. Για να λειτουργήσουν αυτά τα συστήματα απαιτούν καινούργιους δρόμους με πολύ καθαρή διαγράμμιση, οπότε σε δρόμους παλαιότερους έχουν σημαντικά προβλήματα.

Η έρευνα βρήκε επίσης ότι τα συστήματα αυτά είναι πολύ μακριά από το να θεωρηθούν 100% αξιόπιστα. Το τεστ με ένα φουσκωτό αυτοκίνητο που έκλεινε την μία λωρίδα ήταν ενδεικτικό. Η BMW X7 χτύπησε αυτή την προσομοίωση αυτοκινήτου στις δύο από τις τρεις περιπτώσεις. Στην μία περίπτωση ούτε καν το αναγνώρισε χτυπώντας το με την ταχύτητα των 46,5 χλμ/ώρα, όση σχεδόν είχε οριστεί η αρχική ταχύτητα (30 μίλια την ώρα). Στην δεύτερη προσπάθεια το αναγνώρισε μειώνοντας την ταχύτητα στα 40,4 χλμ/ώρα. Και μόλις στην τρίτη προσπάθεια το αναγνώρισε κανονικά και απέφυγε την σύγκρουση.

Το ΚΙΑ Τelluride χτύπησε το ομοίωμα του αυτοκινήτου και τις τρεις φορές, όμως κάθε φορά φρενάριζε ώστε να μειώνεται η ταχύτητα πρόσκρουσης, φθάνοντας και μέχρι τα 23,1 χλμ/ώρα. Συνολικά η AAA λέει ότι οι συγκρούσεις πάνω στην προσομοίωση σταματημένου αυτοκινήτου ξεπερνούσαν το 66% από όλα τα αυτοκίνητα που συμμετείχαν, ενώ η μέση ταχύτητα με το οποίο το χτυπούσαν ήταν στα 40,2 χλμ/ώρα.

Ένα θετικό στοιχείο που προέκυψε είναι ότι τα συστήματα adaptive cruise control σε συνδυασμό με το start/stop λειτούργησαν άψογα σε όλα τα αυτοκίνητα.

Πάντως πέρα από τις αστοχίες και το νεαρό της ηλικίας όλων αυτών των τεχνολογιών, αυτό που επισημαίνουν οι υπεύθυνοι της έρευνας είναι ότι η κακή λειτουργία τους δημιουργεί μία δυσάρεστη εμπειρία στον οδηγό και προκαλεί μία βαθιά δυσπιστία για αυτά τα συστήματα, η οποία θα κάνει την αποδοχή όλων αυτών των συστημάτων ακόμα πιο δύσκολη στο μέλλον από το ευρύ κοινό.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz