Οι κινητήρες diesel βρίσκονται αυτήν την περίοδο στο στόχαστρο, κυρίως από «ειδικούς», αλλά όπως γράψαμε, η έκπληξη ήρθε από τη BMW, η οποία διακόπτει την παραγωγή της σειράς 7.΄Όχι όλων των εκδόσεών της, αλλά αυτών με κινητήρες… βενζίνης!
Κι αυτό γιατί οι υπάρχοντες δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις πιο απαιτητικές δοκιμασίες του κύκλου WLTP. Προκειμένου αυτό να γίνει εφικτό θα πρέπει, πέρα από την προσθήκη φίλτρου σωματιδίων, να σχεδιαστεί εκ νέου το σύστημα εξαγωγής καυσαερίων.
Έτσι για περίπου ένα χρόνο η σειρά 7 με κινητήρες βενζίνης δεν θα είναι διαθέσιμη, ενώ οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν εκ νέου ταυτόχρονα με την παρουσίαση της ανανεωμένης εκδοχής της.
Η σειρά 7 πάντως με κινητήρες βενζίνης δεν είναι οι μόνες BMW που αντιμετωπίζουν θέμα με τον κύκλο WLTP. Το ίδιο συνέβη και με τη M3, με αποτέλεσμα την πρόωρή απόσυρσή της, αλλά και με την M550i, ενώ πριν από μερικές μέρες έγινε γνωστό πως οι γερμανικές αρχές ερευνούν τις εγκαταστάσεις της εταιρείας προκειμένου να ελέγξουν την ύπαρξη συσκευών ή συστημάτων παραποίησης εκπομπών ρύπων σε 11.400 750d και M550d.
Ο επιθεωρητές βρίσκονται ήδη στο εργοστάσιο της Steyr στην Αυστρία, όπου κατασκευάζονται σε ημερήσια βάση 6.000 κινητήρες, ενώ φυσικά οι υποψίες προέκυψαν από τη στιγμή που η BMW άρχισε να ανακοινώνει τη διακοπή ή την αναστολή παραγωγής αρκετών μοντέλων της ακριβώς επειδή δεν μπορούσαν να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις ρύπων του WLTP. Μεταξύ των μοντέλων αυτών είναι και οι X1 20i, X2 20i, οι X3 20i και 30i (δεν παραδίδονταν αυτοκίνητα το Φεβρουάριο λόγω προβλημάτων στην τοποθέτηση του φίλτρου σωματιδίων), ενώ θα υπάρξουν διακοπές και στην παραγωγή κάποιων μοντέλων της Mini.
Γιάννης Σκουφής
