Σύνδεση

Featured

Έρευνα: Η διάρκεια ζωής των μπαταριών στα ηλεκτρικά έχει βελτιωθεί σημαντικά

Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν διάρκεια ζωής που συνήθως ξεπερνά την ίδια τη διάρκεια χρήσης του οχήματος, σύμφωνα με έρευνα της καναδικής εταιρίας τεχνολογίας Geotab.

Η διάρκεια ζωής των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Τα δεδομένα από την Geotab, που βασίζονται σε παρατηρήσεις από 10.000 ηλεκτρικά οχήματα, δίνουν μια σαφή εικόνα για το τι μπορεί να αναμένει ένας ιδιοκτήτης ή ένας διαχειριστής στόλου από την απόδοση και την υποβάθμιση της μπαταρίας με την πάροδο του χρόνου.

Οι μπαταρίες που εκτίθενται σε ζεστά κλίματα υποβαθμίζονται ταχύτερα από εκείνες σε εύκρατα (πηγή: GeoTab)

Μέσος ρυθμός υποβάθμισης: Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ο μέσος ρυθμός υποβάθμισης της μπαταρίας είναι 1,8% ετησίως, κάτι που σημαίνει ότι η πλειοψηφία των μπαταριών διατηρεί σημαντικό μέρος της αποθηκευτικής τους ικανότητας ακόμη και μετά από χρόνια χρήσης. Στην πράξη, αυτό σημαίνει πως μια μπαταρία θα έχει περίπου το 80% της αρχικής της χωρητικότητας μετά από 12 χρόνια χρήσης, που είναι αρκετά μεγαλύτερο από τη διάρκεια ζωής ενός τυπικού αυτοκινήτου.

Για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ στο «Εργαλείο σύγκρισης υποβάθμισης μπαταρίας EV»

https://storage.googleapis.com/geotab-sandbox/ev-battery-degradation/index.html

Κλιματολογικές επιπτώσεις: Οι θερμοκρασίες επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την υποβάθμιση της μπαταρίας.

  • Θερμά κλίματα: Τα BEV που λειτουργούν σε περιοχές με θερμοκρασίες άνω των 27°C για περισσότερες από 5 ημέρες το χρόνο παρουσιάζουν πιο γρήγορη υποβάθμιση. Η συνεχής έκθεση σε θερμότητα επιταχύνει τη χημική φθορά των μπαταριών, αυξάνοντας τον ρυθμό μείωσης της αυτονομίας τους.
  • Ψυχρότερα κλίματα: Αντίθετα, τα BEV σε μετριοπαθή ή ψυχρά κλίματα, όπου οι θερμοκρασίες είναι κάτω από 27°C, παρουσιάζουν πιο αργή υποβάθμιση των μπαταριών, διατηρώντας καλύτερη υγεία.

Η ποσότητα χρήσης έχει μικρή επίδραση
στα μέσα ποσοστά υποβάθμισης (~0,25% σε 48 μήνες)1

Μέθοδοι φόρτισης: Η μέθοδος φόρτισης παίζει κρίσιμο ρόλο στη διατήρηση της υγείας της μπαταρίας.

  • Ταχυφόρτιση (DC): Η χρήση ταχυφόρτισης μπορεί να προκαλέσει ταχύτερη υποβάθμιση, ιδιαίτερα σε ζεστά κλίματα. Η συχνή χρήση ταχυφόρτισης αυξάνει τις θερμοκρασίες των μπαταριών, και αυτό με τη σειρά του επιταχύνει τη φθορά τους. Για παράδειγμα, τα δεδομένα δείχνουν ότι η συχνή ταχυφόρτιση σε συνδυασμό με ζεστό κλίμα μπορεί να οδηγήσει σε τριπλάσια υποβάθμιση της μπαταρίας συγκριτικά με πιο μέτρια χρήση και κλίμα.
  • Φόρτιση AC: Η χρήση κανονικής φόρτισης (AC) με 240V (σε Wallbox ισχύος έως 22 kW), η οποία είναι τυπική για τις περισσότερες εγκαταστάσεις οικιακής φόρτισης, είναι πιο ευεργετική για την υγεία της μπαταρίας, καθώς φορτίζει το BEV σε πιο αργό ρυθμό χωρίς να προκαλεί υπερβολική θέρμανση.

Κατασκευή και σύστημα θερμικής διαχείρισης: Ορισμένες μάρκες και ηλεκτρικά μοντέλα εμφανίζουν καλύτερη ανθεκτικότητα λόγω του συστήματος θερμικής διαχείρισης των μπαταριών τους.

  • Υγρά ψύξη: Τα BEV που χρησιμοποιούν σύστημα ψύξης με υγρό, όπως τα Tesla, τα Hyundai κ.α., τείνουν να διατηρούν καλύτερη υγεία μπαταρίας σε σύγκριση με εκείνα που χρησιμοποιούν αερόψυκτα συστήματα, όπως τα Nissan Leaf, τα οποία εμφανίζουν μεγαλύτερη υποβάθμιση (4,2% ετησίως για το Leaf έναντι 2,3% για το Tesla).

Υποβάθμιση της μπαταρίας για οχήματα που φορτίζουν κυρίως στο Eπίπεδο 1 (DC)
σε σύγκριση με το Eπίπεδο 2 (AC)

  • Διαχείριση φορτίου και κύκλοι φόρτισης: Η συνεχής χρήση του BEV, ακόμα και σε έντονη λειτουργία, δεν επηρεάζει αρνητικά τη ζωή της μπαταρίας όσο παραμένει εντός των καθημερινών ορίων αυτονομίας του αυτοκινήτου. Αυτό είναι θετικό για στόλους  οχημάτων που θέλουν να μεγιστοποιήσουν τις ώρες λειτουργίας, αλλά πρέπει να αποφεύγουν την υπερβολική χρήση ταχυφόρτισης.
  • Αναμενόμενη πτώση αυτονομίας: Καθώς η μπαταρία υποβαθμίζεται, μειώνεται και η αυτονομία του BEV. Για παράδειγμα, ένα EV με αρχική αυτονομία 480 χλμ μπορεί να χάσει περίπου 35 χλμ μετά από 5 χρόνια και 70 χλμ μετά από 10 χρόνια. Ωστόσο, για τους περισσότερους χρήστες αυτή η μείωση δεν θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στις καθημερινές τους ανάγκες.
  • Εγγυήσεις κατασκευαστών: Οι περισσότεροι κατασκευαστές BEV προσφέρουν εγγύηση για τις μπαταρίες τους για τουλάχιστον 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα. Παρόλο που αυτή είναι η ελάχιστη περίοδος εγγύησης, οι μπαταρίες συνήθως ξεπερνούν αυτό το διάστημα και διατηρούν ικανοποιητική χωρητικότητα.

Παραπάνω τα ποσοστά υποβάθμισης της μπαταρίας των 11 μοντέλων EV
που αναλύθηκαν (πηγή: GeoTab)

  • Τεχνολογία προστασίας μπαταριών: Οι κατασκευαστές εφαρμόζουν λογισμικά και τεχνολογίες διαχείρισης φόρτισης που προστατεύουν τις μπαταρίες από το να φτάνουν σε πλήρη ή μηδενική φόρτιση, προσθέτοντας επιπλέον επίπεδα ασφάλειας και επιμήκυνσης της διάρκειας ζωής.

Συμπεράσματα: Η ανάλυση δείχνει ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όταν χρησιμοποιούνται σωστά και με τις κατάλληλες μεθόδους φόρτισης, διατηρούν σημαντικό μέρος της απόδοσής τους για μεγάλο χρονικό διάστημα, ξεπερνώντας τη ζωή του οχήματος.

Οι καλύτερες πρακτικές, όπως η αποφυγή της ταχυφόρτισης και η χρήση μοντέλων με υγρόψυκτες μπαταρίες, μπορούν να συμβάλουν στη βέλτιστη απόδοση των BEV.

Πηγή: Geotab

https://www.geotab.com

Ford: Το νέο Puma με τις πιο προηγμένες τεχνολογίες

Featured

Έπαιρνε επίδομα ανεργίας αλλά είχε… Lamborghini

Lamborghini

Toyota: Σούπερ δίλιτρος κινητήρας με… 600 άλογα!

Toyota

H νέα BMW M5 Touring είναι το απόλυτο οικογενειακό!

BMW