Σύνδεση

Featured

ΕΡΧΕΤΑΙ ΦΟΡΟΣ ΣΤΑ DIESEL;

Σε συνέντευξή του στο enikonomia.gr o αναπληρωτής υπουργός Παραγωγικής…

Σε συνέντευξή του στο enikonomia.gr o αναπληρωτής υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιάννης Τσιρώνης άφησε να εννοηθεί –στη συνέχεια κατά την προσφιλή συνήθεια των τελευταίων μηνών αναίρεσε τον εαυτό του- πως στο μέλλον θα υπάρξουν μέτρα κατά της πετρελαιοκίνησης. Κι αυτό γιατί τα πετρελαιοκίνητα οχήματα είναι, όπως είπε, τα πιο ρυπογόνα, ενώ τόνισε πως τα κράτη- μέλη της ΕΕ λαμβάνουν το ένα μετά το άλλο τα μέτρα τους.

Τα παραπάνω δύο τινά μπορεί να σημαίνουν: ή ένα καθαρά εισπρακτικό μέτρο που είναι και το πιθανότερο ή ένα νέο κυνήγι μαγισσών κατά της πετρελαιοκίνησης, όπως αυτό που ζούσαμε μέχρι πρότινος. Όσο για τα μέτρα που λαμβάνουν τα άλλα κράτη- μέλη, με πρωτοπόρο της Γαλλία, έχουν σχέση με τις προδιαγραφές Euro που πληρούν τα οχήματα, με τα πιο παλιά και να επιβαρύνονται περισσότερο και να απαγορεύεται σε κάποιες περιπτώσεις να κυκλοφορούν στα ιστορικά κέντρα. Και ο λόγος δεν είναι άλλος από τις εκπομπές μικροσωματιδίων, που σωστά ανέφερε ο υπουργός πως είναι ο νούμερο 1 επιβαρυντικός παράγοντας των κινητήρων πετρελαίου στην υγεία.

Τα σύγχρονα μοντέλα όμως εκπέμπουν σαφώς λιγότερα σωματίδια σε σχέση με τα πιο παλιά –εδώ το θέμα είναι οι διαστάσεις τους, που δεν φιλτράρονται από το αναπνευστικό μας σύστημα, αλλά από πλευράς ποσότητας είναι σαφώς μειωμένα- οπότε μήπως πρέπει να δοθούν κίνητρα για μοντέρνους diesel και αντικίνητρα για τους πιο παλιούς;

Όσο για το «δεν είναι δυνατό να αντικρίζεις καθημερινά στους δρόμους της Αθήνας πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, ταξί και φορτηγά που κατά την εκκίνηση ή την πορεία τους να δημιουργείται ένα πυκνό μαύρο σύννεφο που δεν σου επιτρέπει να δεις ούτε την πινακίδα του και να αναρωτιέσαι πώς κανένας αστυνομικός, κανένα ΚΤΕΟ ή γενικότερα κανένας ελεγκτικός μηχανισμός δεν έχει κόψει από την κυκλοφορία αυτά τα οχήματα» που τόνισε με έμφαση ο υπουργός, μας ακούγεται μάλλον υποκριτικό. Αφενός γιατί η ίδια η πολιτεία επιτρέπει την εισαγωγή μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων φορτηγών παρωχημένης τεχνολογίας που έχουν φάει τα ψωμιά τους και αφετέρου, όπως αποδεικνύει η πράξη, βρίσκεται ο τρόπος να περάσουν και από τα ΚΤΕΟ.

Πάντως οι φήμες λένε πως ο «πράσινος» φόρος στα πετρελαιοκίνητα οχήματα θα ισχύσει μέσα στο 2015, όπως πιθανότατα και η κατάργηση ή η σημαντική μείωση του ορίου των 100 γραμμαρίων CO2 το χιλιόμετρο, για την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

Αν ο πράσινος φόρος επιβληθεί σε αυτοκίνητα προδιαγραφών μέχρι το Euro 4 θα αφορά πολύ λίγα επιβατικά, οπότε λέτε να χτυπά η καμπάνα για αύξηση της τιμής του φτηνού –σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες- πετρελαίου, που θα επιβαρύνει τους πάντες;

Γιάννης Σκουφής

 

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured