Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΕΛΒΕΤΟΙ ΕΞΕΛΙΣΣΟΥΝ ΦΤΗΝΑ ΚΕΡΑΜΙΚΑ ΦΡΕΝΑ

Τα κεραμικά φρένα αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμα μόνο για σούπερ σπορ μοντέλα και ο βασικός λόγος γι αυτό είναι το υψηλότατο κόστος τους, που προσεγγίζει ή ξεπερνά την τιμή αγοράς ενός μίνι αυτοκινήτου. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως στην Porsche 911 turbo S π.χ. τα κεραμικά φρένα χρεώνονται 9.200 ευρώ επιπλέον στη Γερμανία.

Ένα από τα πλεονεκτήματα των κεραμικών φρένων είναι και η χαμηλότερη μη αναρτώμενη μάζα τους, που φυσικά κολακεύει τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Προκειμένου λοιπόν αυτό να μπορεί να εφαρμοστεί και στα πιο φτηνά μοντέλα το ελβετικό ερευνητικό κέντρο EMPA, σε συνεργασία με τη Fiat, τη Fagor και τη Listeman που ειδικεύεται στις συγκολλήσεις, εξελίσσει έναν νέο τύπο κεραμικών φρένων. Ή ακριβέστερα μικτών φρένων, καθώς οι δίσκοι στην περίπτωση αυτή κατασκευάζονται από αλουμίνιο. Μιας και το αλουμίνιο είναι πολύ μαλακό για τη συγκεκριμένη χρήση αποκτούν μια επίστρωση από κεραμικά και άλλα υλικά.

Συνολικά η επίστρωσή του αυτή που έχει πάχος 2 χιλιοστών αποτελείται από 15 διαφορετικές στρώσεις, που μεταξύ άλλων βελτιώνουν και την απαγωγή της θερμότητας και περιορίζουν τη φθορά.

Τα πρωτότυπα αυτών των σύνθετων δίσκων θα αρχίσουν να δοκιμάζονται στο δρόμο τον ερχόμενο Απρίλιο, ενώ είναι ακόμα άγνωστο πότε θα ξεκινήσει η κανονική παραγωγή τους. Όσο για την τιμή τους, παρόλο που δεν έχει γίνει ακόμα κάτι συγκεκριμένο γνωστό, θα είναι ένα μικρό ποσοστό του σημερινού κόστους των φουλ κεραμικών φρένων.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo