Σύνδεση

Featured

ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΚΙΝΟΥ: ΤΑ ΠΕΡΙΕΡΓΑ, ΟΙ ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΣ, ΤΑ ΑΓΝΩΣΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΡΚΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΙΑ ΚΙΝΕΖΙΚΕΣ

Σε κάθε έκθεση εκτός από τα μοντέλα της πρώτης γραμμής υπάρχουν κι αυτά στο παρασκήνιο, πόσο μάλλον σε αυτήν του Πεκίνου. Οι λόγοι αρκετοί, με πρώτο και καλύτερο το μεγάλο αριθμό κατασκευαστών στην Κίνα, που είναι άγνωστοι πέρα από αυτήν αλλά δηλώνουν το παρόν. Παράλληλα και παρά την πρόοδο που έχει σημειωθεί η Κίνα παραμένει το μεγαλύτερο copy and paste κατάστημα στο κόσμο, μιας και αντιγράφονται τα πάντα, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν κάποιες ιστορικές ευρωπαϊκές μάρκες που έχουν περάσει στα χέρια των Κινέζων και πορεύονται με άλλο προσανατολισμό. Ας δούμε τα πιο χαρακτηριστικά μοντέλα.

Youngmanlotus 

Στο πίσω μέρος των μοντέλων της εταιρείας με το περίεργο όνομα γράφει engineered by Lotus, αλλά αυτό μάλλον τρόμο πρέπει να προκαλεί, μιας και κάτω από το περίβλημα κρύβεται αρχαία τεχνολογία των Renault και Peugeot. H επωνυμία Lotus κατέληξε στα χέρια των Κινέζων έπειτα από την πτώχευση της ιστορικής εταιρείας, ενώ συνεργάζονται και με τους Ιρανούς της Khodo –ναι, υπάρχει αυτοκινητοβιομηχανία στο Ιράν…- η οποία παράγει μεταξύ άλλων το τζιπάκι που βλέπετε. Η απαστράπτουσα χρυσή βαφή είναι στα εξτρά…

Hawtai Motors

Άγνωστη εκτός Κίνας και με μια σχεδιαστική λογική που λέει γιατί να δημιουργήσεις κάτι από λευκό χαρτί και να μη συνδυάσεις στοιχεία από επιτυχημένα μοντέλα; Το Boliger για παράδειγμα είναι κράμα Porsche Cayenne, Toyota RAV4 με ολίγη από Cadillac. Ωραίοι τύποι αν μη τι άλλο… Κύριοι.

Roewe

Δεν ακούγεται μόνο σα Rover, είναι και Rover, μιας και εδώ υπάρχει η εξαγορά της επωνυμίας της αγγλικής μάρκας και την τεχνολογίας της. Η τελευταία στην πιο σύγχρονη εκδοχή της τείνει στη 15ετία, αλλά ποιον πειράζει; Πάντως αυτό δεν εμποδίζει το Roewe 550 να κάνει καριέρα (λέμε τώρα…) και στην Ανατολική Ευρώπη… Από την άλλη για να μην ξεχνιούνται και οι παλιές, καλές συνήθειες το ηλεκτρικό e50 είναι σαν κράμα του Toyota Aygo και του Nissan Leaf.

MG

Πως έχετε την MG στο νου σας; Καμία σχέση, μιας και οι Κινέζοι πήραν μεν το όνομα και την όποια τεχνολογία αλλά άφησαν όλα τα άλλα κι έτσι αντί για κλασικό σπορ στυλ αναλώνονται σε απλές κινήσεις «εντυπωσιασμού»…

Haima

Άλλη μια άγνωστη ποσότητα εκτός Κίνας –αυτό δεν την εμπόδισε να έχει ένα τεράστιο σταντ στην έκθεση του Πεκίνου- και το M5(!) είναι μια νέα λιμουζίνα της μεσαίας κατηγορίας ή οποία χρησιμοποιεί λίγο πιο σύγχρονη τεχνολογία σε σχέση με την πεπαλαιωμένη της Mazda που διέθεταν τα μοντέλα της μέχρι τώρα. Ο λόγος γι’ αυτό είναι ότι πλέον θα αρχίσει να παράγει και στη Ρωσία, όπου τρέφει φιλοδοξίες.

Leopard

Οι Κινέζοι όλα τα σφάζουν κι όλα τα μαχαιρώνουν. Η Leopard δεν κατασκευάζει τανκ αλλά πικ-απ. Με σύγχρονη εμφάνιση και αρχαία τεχνολογία. Της Mitsubishi.

LEOPARD

Lifan

Ο Luis Figo μάλλον θα αποφεύγει να κυκλοφορεί με το μικρό SUV X60, παρόλο που πάνω του φιγουράρει η αφεντομουτσουνάρα του, καθώς ο πορτογάλος ex-σταρ είναι το πρόσωπο της διαφημιστικής του καμπάνιας. Από την άλλη το Lifan 320 έχει ένα στυλ Mini ή μας φαίνεται; Και στο εσωτερικό, έτσι δεν είναι;

Honqui

Τύφλα να έχει η Rolls, μιας και τα Honqui είναι οι προεδρικές λιμουζίνες της Κίνας και το H5 θέλει να ανταγωνιστεί τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές που προτιμούν οι ντόπιοι αξιωματούχοι. Χειροποίητη, με θωράκιση, με ένα V12 6.000 κυβικών και 400 ίππων που έχει εξελίξει η ίδια η μάρκα και με κόστος γύρω στις 450.000 δολάρια…

BAIC

Άλλη μια εταιρεία με ειδίκευση στην αντιγραφή. Το E150 της μπορεί αν το μπερδέψει κανείς και με την B-Class της προηγούμενης γενιάς.

Dongfeng

Πιο γνωστή λόγω της συμμετοχής της πλέον στην PSA και μετρ στην αντιγραφή. Χωρίς να τηρούνται καν τα προσχήματα, μιας και αυτό δεν είναι το Hummer H1, αλλά το μεγάλο SUV της Dongfeng…

Haval

Άγνωστη, με ειδίκευση στα SUV και με τo Η2(;) να είναι το πιο σημαντικό της μοντέλο. Στο Πεκίνο ήταν παρούσα με ένα καινούργιο SUV κουπέ…

G. Patton

Προφανώς ο ονοματοδότης είναι ο διάσημος αμερικανός στρατηγός George Patton μια το Patton –το όχημα- έχει πολεμικό χαρακτήρα. Βέβαια αυτό που ήταν στην έκθεση δεν ήταν επί της ουσίας τόσο κακό, μιας και πολλά στοιχεία του αμαξώματός του δεν είχαν ετοιμαστεί στην κανονική τους μορφή και ήταν από πρες-παπιέ… Τέλος πάντως το σημαντικό είναι το φαίνεσθαι και αυτό το Patton το έχει.

image

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup