Η ευρωπαϊκή αγορά πολυτελών σεντάν αντιμετώπισε σημαντική πτώση το 2024, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 32% σε 39.647 μονάδες μέχρι το Νοέμβριο.
Το πιο δημοφιλές μοντέλο της κατηγορίας, η ηλεκτρική Porsche Taycan, είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται στο μισό, στις 8.763, λόγω ανακλήσεων και θεμάτων εγγύησης.
Παρ’ όλα αυτά διατήρησε το προβάδισμά της έναντι ανταγωνιστών όπως η Mercedes S-Class και η BMW i7.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών σεντάν συνολικά υπέφεραν, με μοντέλα όπως το Audi E-Tron GT και το Mercedes EQS να σημειώνουν απότομη πτώση 45% και 32% αντίστοιχα.
Εν τω μεταξύ, τα SUV υψηλών προδιαγραφών σημείωσαν άνοδο, με την κατηγορία να αυξάνεται κατά 16% σε πάνω από 324.000 μονάδες.
Η Mercedes GLS σημείωσε αύξηση σχεδόν 50%, ενώ η BMW X7 και το Range Rover σημείωσαν επίσης ισχυρά κέρδη.
Η μετατόπιση αυτή αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών στα πολυτελή SUV έναντι των παραδοσιακών σεντάν.
Η Porsche ποντάρει στην ανανεωμένη Taycan δεύτερης γενιάς, που διαθέτει βελτιωμένη τεχνολογία μπαταρίας και αυτονομία, για να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των πελατών.
Ωστόσο, ο σκεπτικισμός γύρω από τα ηλεκτρικά εξακολουθεί να υφίσταται, με το μερίδιο των EV στην κατηγορία να μειώνεται στο 47% από 53% το 2023.
Οι επερχόμενες αναβαθμίσεις της Mercedes S-Class και της EQS, μαζί με τις βελτιώσεις της Porsche στην Taycan, θα μπορούσαν να βοηθήσουν τη σταθεροποίηση της αγοράς πολυτελών σεντάν το 2025.
Η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Πολωνία παραμένουν βασικές αγορές για την κατηγορία.
