Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΕΕ: Τα αυτοκίνητα από την Κίνα θα περνούν έλεγχο στα τελωνεία

Σε μια στρατηγική κίνηση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποκάλυψε τα σχέδιά της να ξεκινήσει την τελωνειακή καταγραφή των κινεζικών εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες.

Ενδεχομένως, η απόφαση αυτή θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για αναδρομικούς δασμούς, εάν μια εν εξελίξει εμπορική έρευνα αποκαλύψει αθέμιτες επιδοτήσεις από την κινεζική κυβέρνηση.

Η απόφαση, η οποία περιγράφεται λεπτομερώς σε έγγραφο που δημοσιεύθηκε χθες, σηματοδοτεί τη δέσμευση της ΕΕ να διασφαλίσει την εγχώρια βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων.

Η έρευνα σχετικά με τις επιδοτήσεις, η οποία ξεκίνησε τον Οκτώβριο, έχει ως στόχο να αξιολογήσει κατά πόσον τα κινεζικά ηλεκτρικά επωφελούνται από αθέμιτες κρατικές επιδοτήσεις, ενώ το συμπέρασμα αναμένεται τον Νοέμβριο.

Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει την εξουσία να επιβάλει προσωρινούς δασμούς ήδη από τον Ιούλιο, εάν τα δεδομένα δικαιολογούν μια τέτοια ενέργεια.

Η κίνηση αυτή έρχεται ως απάντηση στην αξιοσημείωτη αύξηση των κινεζικών εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων κατά 14% ετησίως από την έναρξη της έρευνας.

Η διαδικασία τελωνειακής καταγραφής, η οποία προβλέπεται να ξεκινήσει αμέσως μετά τη δημοσίευση του σχεδίου στην επίσημη εφημερίδα της ΕΕ, αποτελεί μια προληπτική προσέγγιση για την αντιμετώπιση πιθανών στρεβλώσεων της αγοράς και την προστασία των ευρωπαίων παραγωγών.

Η MG Motor της SAIC, σημαντικός παίκτης της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, επέλεξε την Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης για το ντεμπούτο του νέου υβριδικού MG3. Τοποθετημένο ως διεκδικητής στην αγορά των οικονομικών ηλεκτροκίνητων μικρών αυτοκινήτων, το MG3 στοχεύει να ανταγωνιστεί καθιερωμένες μάρκες όπως η Toyota και η Renault.

Αν και η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απογοήτευσε το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας στην ΕΕ, το οποίο επισημαίνει την αύξηση των εισαγωγών ως αντανάκλαση της αυξανόμενης ευρωπαϊκής ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, η ΕΕ παραμένει επικεντρωμένη στη διατήρηση του θεμιτού ανταγωνισμού στην αγορά.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της BYD και της MG της SAIC, έχουν στοχεύσει επιθετικά στην ευρωπαϊκή αγορά προσφέροντας ηλεκτρικά οχήματα σε ανταγωνιστικές τιμές.

Αυτή η εισροή προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων έχει ασκήσει πίεση σε κατασκευαστές μαζικής αγοράς όπως η Stellantis και ο όμιλος Volkswagen, ωθώντας την ΕΕ να λάβει μέτρα για να διασφαλίσει ίσους όρους ανταγωνισμού.

Η BYD, έχοντας ξεπεράσει την Tesla ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο πέρυσι, συνεχίζει να ενισχύει την παρουσία της στην Ευρώπη. Η ανακοίνωση της εταιρείας τον Δεκέμβριο σχετικά με την κατασκευή εργοστασίου αυτοκινήτων στην Ουγγαρία υπογραμμίζει τη δέσμευσή της να επεκτείνει τις πωλήσεις και τις δραστηριότητές της στην ευρωπαϊκή αγορά.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Η Mercedes θα διατηρήσει τα συμβατικά μικρά μοντέλα της

Mercedes-Benz