Σύνδεση

Featured

Αυτή είναι μια σύγχρονη εκδοχή του θρυλικού Skoda 130 RS, της Porsche του ανατολικού μπλοκ

Υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα που έχουν γράψει τη δική τους, ξεχωριστή ιστορία και ένα από αυτά είναι χωρίς αμφιβολία το 130 RS της Skoda, που μεσουράνησε στα μέσα της δεκαετίας του ’70. Μάλιστα ήταν τόσο επιτυχημένο -στο Ράλι Μόντε Κάρλο του 1977 είχε κάνει το 1-2 στην κλάση του, που ήταν μεγάλη επιτυχία για κατασκευαστή κομμουνιστικής χώρας- που το αποκαλούσαν η Porsche του ανατολικού μπλοκ.

Από το 1975 έως και το 1980 κατασκευάστηκαν συνολικά 200 130 RS, αρχικά για αγώνες ράλι, ενώ από το 1981 έδωσε το παρόν και στο τότε ΕΠΑΤ. Μυστικό της επιτυχίας του ήταν το χαμηλό του βάρος των μόλις 720 κιλών χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, φάιμπεργκλας και πλαστικού για το αμάξωμα, σε συνδυασμό με τους 140 ίππους που απέδιδε ο τοποθετημένος πίσω τετρακύλινδρος των 1.300 κυβικών. Που επέτρεπαν στο αγωνιστικό Skoda να φτάνει ακόμα και τα 220 χλμ./ ώρα.

Το 130 RS κατέχει φυσικά περίοπτη θέση στην αγωνιστική ιστορία της Skoda και όχι μόνο και αυτό ώθησε το γαλλο- ισπανό σχεδιαστή της τσέχικης εταιρείας Aymeric Chertier να σχεδιάσει ένα σύγχρονο διάδοχό του. Που όπως μπορούμε να δούμε διατηρεί τις κλασικές γραμμές του διάσημου προγόνου του αλλά πιο τονισμένες και μυώδεις καθώς και τον προσανατολισμό του. Που δεν ήταν άλλος από το να είναι γρήγορο.

Το εσωτερικό από την άλλη έχει αφήσει πίσω του το παρελθόν και είναι απόλυτα προσανατολισμένο στο μέλλον. Έτσι πρακτικά όλο το ταμπλό είναι μια οθόνη, η οποία χωρίζεται σε τρία τμήματα. Αυτό μπροστά από τον οδηγό του παρέχει τις καθιερωμένες πληροφορίες για την ταχύτητα και τις στροφές του κινητήρα. Στο κέντρο απεικονίζονται πιο εξειδικευμένα δεδομένα, όπως π.χ. η θερμοκρασία ψυκτικών υγρών και λιπαντικών ή δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης. Τέλος μπροστά από το συνοδηγό υπάρχει μεταξύ άλλων και εικόνα από την κάμερα που βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Ενδιαφέρον στοιχείο ήταν το ότι το ρολ-μπαρ δεν είναι πρόσθετο αλλά αποτελεί δομικό στοιχείο του πλαισίου, πάνω στο οποίο εδράζει ο κινητήρας και ενισχύει τις περιοχές στις πόρτες, στο ταμπλό αλλά και γύρω από τον επιλογέα.

[ngg src=”galleries” ids=”5517″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured