Σύνδεση

Datsun

Datsun: Το Fairlady 1200 Roadster ξεχωρίζει στην πλούσια ιστορία της Nissan

Η πλούσια και συναρπαστική κληρονομιά των σπορ αυτοκινήτων Nissan στις ΗΠΑ χρονολογείται από τις αρχές της δεκαετίας του ‘60, με το τότε λανσάρισμα του Datsun Fairlady 1200 Roadster. Αυτό το μικρό κάμπριο μπορεί να μην πρωταγωνίστησε σε όγκο πωλήσεων στην συγκεκριμένη αγορά, ωστόσο έφερε αρκετές σημαντικές πρωτιές για τη Nissan στις ΗΠΑ.

Το Fairlady 1200 Roadster, ήταν για τη Nissan  η πρώτη εξαγωγή σπορ αυτοκινήτου Datsun στη Βόρεια Αμερική. Το Fairlady ήταν μια σθεναρή επιλογή για την συγκεκριμένη αγορά του Yutaka Katayama,  γνωστού ως «Mr. K» και «πατέρα» του σπορ μοντέλου Z της Nissan.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι το πρώτο που χρησιμοποίησε το όνομα Fairlady, ένα εμπορικό σήμα που συνεχίζει να κοσμεί εδώ και δεκαετίες αρκετά σπορ αυτοκίνητα της Nissan (εκτός της αγοράς των Η.Π.Α). Η προέλευση δε  του ονόματος, κρύβει μια ιστορία λυρικής προέλευσης: ο Katsuji Kawamata, τότε Πρόεδρος της Nissan Motors, είδε το μιούζικαλ του Broadway «My Fair Lady» σε μια επίσκεψη στις Η.Π.Α. και εμπνεύστηκε να ονομάσει έτσι ένα αυτοκίνητο.

Βασισμένο μηχανικά στο σύγχρονο φορτηγό Datsun 223, το Fairlady έχει τετρακύλινδρο κινητήρα 1.200 κυβικών, ισχύος 59 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων. Το ελκυστικό αμάξωμά του με τις έντονες καμπύλες κρύβει ένα τετραθέσιο εσωτερικό, ενώ τα μηχανικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν ταμπούρα, εμπρός ανάρτηση με ράβδο στρέψης και πίσω ανάρτηση με φύλλα σούστας.

Φυσικά, αυτό το αυτοκίνητο ήταν μόνο η αρχή  σε μια μακρά σειρά σπορ αυτοκινήτων που τράβηξε την προσοχή των θαυμαστών της σπορ οδήγησης στα Datsun και Nissan. Σύντομα ακολούθησε το πιο ισχυρό Datsun Fairlady 1500, ενώ το 1969 η άφιξη του αυθεντικού σπορ αυτοκινήτου Z, γνωστού ως «Fairlady Z», σηματοδότησε επτά γενιές σπορ αυτοκινήτων, φτάνοντας στο σημερινό Nissan Z.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Γιατί η Mercedes κάνει στροφή 180 μοιρών;

Mercedes-Benz

Οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio παίρνουν παράταση ζωής  

Alfa Romeo

Το Honda Prelude επιστρέφει μετά από ¼ του αιώνα στην Ευρώπη

Featured

Audi TT RS4, το θηρίο που δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή

Audi