Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δαγκάνες φρένων: τι κάνουν, πως λειτουργούν, πότε αντικαθίστανται

Ένα από τα πιο σημαντικά μέρη του συστήματος πέδησης των αυτοκινήτων είναι οι δαγκάνες φρένων. Στο δισκόφρενο, που πλέον έχει καθιερωθεί καθολικά στον εμπρός άξονα και κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στον πίσω, η επιβράδυνση επιτυγχάνεται με την αξονική πίεση που ασκούν τα τακάκια στο δίσκο.

Ο ρόλος της δαγκάνας είναι να οδηγεί τα τακάκια. Έτσι όταν ο οδηγός πατά το πεντάλ των φρένων δημιουργείται υδραυλική πίεση που μέσα από τα σωληνάκια του κυκλώματος των φρένων καταλήγει στο σύστημα εμβόλων της δαγκάνας των φρένων. Η οποία πιέζει έτσι τα τακάκια πάνω στο δίσκο των φρένων που περιστρέφεται μαζί με τον τροχό και τον επιβραδύνει ή τον ακινητοποιεί. Υπάρχουν πολλοί τύποι δαγκανών φρένων, με την πιο συνηθισμένη στην αυτοκινητοβιομηχανία να είναι η πλωτή.

Η συχνή χρήση των φρένων μαζί με την επίδραση της σκόνης, της υγρασίας αλλά και τυχόν χτυπημάτων έχουν σαν αποτέλεσμα τη συνεχή φθορά της δαγκάνας. Επίσης μπορεί να υπάρχει μια έστω και μικρή διαρροή των υγρών των φρένων λόγω φθοράς στα λαστιχάκια, ενώ όλα μαζί μπορούν να μειώσουν την ελευθερία κίνησης του εμβόλου και να επηρεάσουν τη συνολική λειτουργία των φρένων.

Η μειωμένη απόδοση των φρένων, αλλά και η κακή λειτουργία του χειρόφρενου μπορεί να οφείλεται σε μια χαλασμένη δαγκάνα. Η οποία μπορεί να οδηγήσει καταρχήν σε αυξημένη φθορά τόσο για τα τακάκια όσο και για τους δίσκους και στη συνέχεια ενδεχόμενα και σε μη λειτουργία των φρένων.

Σε αυτήν την περίπτωση επιβάλλεται η αλλαγή της δαγκάνας, με μια καινούργια. Όπως για παράδειγμα αυτή της A.B.S. που είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για δισκόφρενα πάχους έως 12 χιλιοστά, και είναι κατάλληλη για μια σειρά μοντέλων.

Η δαγκάνα της A.B.S. μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα VW EOS, Golf Plus και Crossgolf, Golf V Hatchback και Variant, Golf VI Hatchback και Variant, Jetta Mk5, Scirocco III και Touran I. Επίσης κάνει για τα Audi A3 Cabrio, Hatchback και Sportback, TT Coupe και Cabrio, Seat Altea, Altea XL και Toledo III, Skoda Octavia II Hatchback και Combi, Superb Hatchback και Combi και Yeti.   

Η αντικατάσταση της δαγκάνας του φρένου θα πρέπει να γίνει μόνο στο συνεργείο και από μηχανικό, ενώ η διαδικασία έχει ως εξής: καταρχήν το αυτοκίνητο ανυψώνεται και απομακρύνεται ο τροχός. Στο επόμενο βήμα και μετά την αφαίρεση όλων των περιφερειακών εξαρτημάτων βγαίνει η δαγκάνα και αντικαθίσταται

Στη συνέχει είναι απαραίτητη η εξαέρωση του κυκλώματος των φρένων, ενώ καλό είναι να ελέγχονται και τα τακάκια. 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota